Batterij weeral kapot … grrrrrr…..

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Batterij weeral kapot … grrrrrr…..

• Maker
    Discussie
  • Gisteren heeft mijn officiele porsche batterij van de 996 het terug begeven. Ik krijg ze niet meer opgeladen met een zware oplader. Ik rij niet veel met de wagen, maar als hij in de garage staat hangt er altijd een (Porsche) druppellader aan. En toch is ze leeg en kapot geraakt. Snap het niet. Is minstens al de 2e keer. Deze batterij is 3 jaar en 2 maand oud en die er voor had ik ook iets meer dan 3 jaar. Altijd origineel Porsche. Zijn er nog die dat probleem hebben ? Heb wat op fora rondgeneusd en hier en daar worden de officiele batterijen van Porsche afgeraden. Ik denk er nu ook aan om deze keer een Bosch of zo te kopen. Heb wel een mailtje naar Porsche Centre Brussel gestuurd met vraag of ze ze toch niet onder garantie nemen, maar ik vrees er voor…
    Welk merk van batterij hebben jullie ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • je moet naar het laadvermogen van de lader kijken in functie van de ampères van je batterij. voor een porsche 6-cilindermotor heb je een “zwaardere” batterij nodig dan voor een gemiddelde gezinswagen. toch moet je beide batterijen in dezelfde tijd kunnen opladen. daarom is zo’n 5.0 een goed model: de juiste voltage en voldoende stroomsterkte voor een batterij van rond de 80Ah.
      een toestel met nog meer capaciteit(en) kan natuurlijk ook.

0

Batterij al aangekomen. Toch handig tegenwoordig, die internet verkopen. Komt uit Duitsland (via amazon.de gekocht), 2 dagen later staat ze er. ‘k Kan terug rijden 😀 😀 😀
        Nu nog zo’n Ctek kopen. Waarom die 5.0 ? Ik zie allerlei modellen te koop van Ctek ?
        PS en ik heb een originele lader van Porsche te koop, voor wie interesse heeft: PM. Anders ‘vliegt’ hij op kapaza :sarcastisch

0

Yep, dat is um, hangt er bij mij ook aan. Hoeft officieel niet afgekoppeld te worden.

0

Heb dezelfde “ctek”. Heel tevreden van.

0

Sinds ik vorig jaar een Ctek gekocht heb geen problemen gehad met de batterij van de 996.

http://www.ctek.com/nl/nl/chargers/MXS%205.0

Ik zie dat niet zitten om alle 3 weken te ontkoppelen. Ik ken mezelf, dan vergeet ik dat weer aan te koppelen en heb ik prijs.
              Volgens mij onderhoudt dat ook de batterij,maw. geeft maar stroom als het nodig is…

Ctek van Porsche moet je niet kopen. Je betaalt meer en je krijgt een eenvoudiger versie met minder functies.

0

Heb niets gehoord van Porsche Center in Drogenbos. Zoals ik al verwacht had. Ben eigenlijk niet echt tevreden van de service daar, hoewel ik daar toch altijd op onderhoud ga. Maar soit dat is eventueel voer voor een ander topic 😕 .
                Heb me bijgevolg een Varta batterij besteld, het model dat volgens de website van Varta past op de 996. 106 euro, verzending inbegrepen. Die bij Porsche was 3 jaar geleden 252 euro… . Dus zelfs als de Varta maar half zo lang meegaat (1,5 jaar dus 😯 ), dan nog ben ik beter af. Tot daar de kwaliteit van OEM Porsche…. 😐

0

Ook hier een tevreden gebruiker van de Bosch Silver in de 996 sedert een kleine 2 jaar.

Ook in combinatie met een druppellader van Ctek dewelke ik om de 2-3 weken een aantal dagen laat aanhangen.

0

Ik heb het ook opgegeven van Porsche batterijen te gebruiken . Nu gebruik ik steeds de Bosch Silver.

De “oude” druppellader van Porsche moet normaal voldoende zijn, tenzij je met een grotere ruststroom zit dan normaal, bvb door een lek, een extra alarm of aftermarket audio.

Na een ganse rits batterijen te hebben versleten, hangt mijn garage queen nu 3-5 weken aan de druppellader, dan 3-4 weken niet.
                    Sinds dan blijft de batterij het doen.

0

Die druppellader is inderdaad die van de eerste generatie, nochthans van porsche, maar dus weeral niet goed :bounce: . Als er iemand interesse heeft in een druppellader, stuur dan maar PM, ik ga me die van de 2e generatie aanschaffen.
                      Vandaag natuurlijk niks gehoord van porsche drogenbos, had eigenlijk niets anders verwacht. Begin ze daar wat te kennen….maar ‘k geef ze nog effe voordeel van twijfel.
                      Anders morgen of overmorgen eens goed uitzien naar ander merk (van batterij hé :sarcastisch ).
                      De batterij die er nu in zit heeft vermogen van 80Ah en 380A startstroom.

0
                      PB

Weeral iets bijgeleerd. :up:

0

[quote=”PatrickB” post=214528]… wat het continu opladen betreft met de druppellader dit kan je regelen met een digitale schakelklok er tussen te plaatsen. ;)[/quote]

met sommige wel, ik heb een ctek kloon die bij opstart altijd in z’n basisprogramma start voor moto’s; je moet dan enkele keren op een drukknop duwen om het juiste laadprogramma te selecteren voor auto’s. dus die techniek met een tijdschakelaar lukt niet bij alle druppelladers 😳

0
                          Wim

Letter wel op dat je een accu neemt met voldoende Ampere, en minimaal 80.

Waarom: Porsche neemt bij starten al 60 Amp. weg, en bij die rommel accu’s staat het er wel op maar zit er bijna nooit in.
                            Dan kunnen bij starten met een te lage of rommel accu de platen zo warm worden dat deze vervormen en dan elkaar gaan raken, wat tot zelfontlading lijdt van de accu.

0
                            PB

Al eens uitgemeten hoeveel volt je hebt met de druppellader er een paar dagen op
                              en hoeveel volt je hebt als de wagen stationeer staat te draaien?

Wat het continu opladen betreft met de druppellader dit kan je regelen met een digitale schakelklok er tussen te plaatsen. 😉

0

Zit ook met het ‘rommeldingetje’. Echter tot nu toe niet echt klachten, batterijen gaan toch een kleine 5 jaar mee…

0
                                Mik

Vorige eigenaar van mijn wagen (996) had ook miserie met de originele Porsche batterij.
                                  Vervangen in 2013, mocht in 2014 terug omdat batterij “stuk” was en vervangen moest worden.
                                  Op onderhoudshistoriek zie ik enkel staan batterij inspectie. Dus waarschijnlijk beetje water bijgedaan.
                                  Toen ik hem kocht, werd de wagen waarschijnlijk net van de lader afgenomen, want starte zonder probleem.
                                  Een week thuis en batterij was dood, gaf nog 10 volt aan. Genoeg om deuren open te doen en geen radio code te verliezen.

Nieuwe batterij gekocht, Varta F18, is iets zwaarder, maar werkt prima. Auto mag 2 weken stilstaan en batterij doet het nog.
                                  Voordeel is ook dat de batterij niet duur is. Met beetje zoeken kom je op 104€ met thuislevering 🙂

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.