Batterijlader

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Batterijlader

  • Maker
    Discussie

  • Peter
    Deelnemer

      Na vijf weken niet meer met de wagen gereden te kunnen hebben. Blijkt
      nu de batterij plat te zijn.

      Iemand een suggestie voor een goede niet te dure batterij oplader?

      Zijn er zaken waar je moet opletten.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
      • Mijn oude ctek was te “licht” geworden om mijn batterij nog volledig op te laten, het prul uit de lidl doe het wel. :mrgreen:

          ik heb al 26 jaar opti-mate, ook nooit één probleem gehad :up:

            Ctek werkt al jaar en dag perfect :respect2:

            Ook eens brol gekocht in de Lidl (ja, ge moet ergens besparen hé), dat was na 2 weken dood :loser: :what:

              Idem, werkt perfect. Zeer degelijk materiaal en inderdaad voor de prijs moet je het niet laten. Heb wel iets meer dan 80 euro betaald.

                Heb er mij ook zo eentje deze week aangeschaft, morgen na de op doktersvoorschrift verplicht opgelegde rit :happydance: is aanhangen se

                  de prijs is idd redelijk en het toestel verdient zich snel terug als je bedenkt dat de levensduur van de batterij aanzienlijk langer wordt.

                    Ctek heeft goede zaken gedaan deze winter! Ik heb ook een MXS50 gekregen… Ik enk dat je daar niets verkeerd mee kan doen en 80 Euro is toch zeer redelijk!

                      Prima keuze :up:

                      Al een paar jaar erg tevreden van :

                      druppellader(3)_edited-2.jpg

                        Ctek zet hun toestellen intussen onder private label ook in de markt. niks mis mee :up:

                        Ctek.jpg

                        PM

                          ik heb net dezelfde. Nog geen enkele keer problemen. Goeie keuze!

                            Voilà, we hebben kosten gedaan voor de Boxster die samen met een soortgenootje aan het overwinteren is…. 😀 Goede keuze gemaakt?
                            Ctek.jpg

                            Wim

                              Simpel trucje zonder te meten waar de lekstroom zit:

                              Neen een 12 volt buislampje, koppel de min af van de accu.
                              Leg buislampje tegen min pool en losse min klem, als het goed is gaat deze flauw branden omdat je lekstoom hebt.
                              Neem nu een voor een de zekeringen los, en bij degene waar lampje uitgaat is circuit met de lekstroom en kun je dit opzoeken in het boek of binnenkant zekering deksel welk circuit dit is.

                                Hoe lang moet je dan rijden om een batterij op te laden, een half uur?
                                En ook op serieus wat toeren zeker alvorens de alternator begint met de batterij te laden?

                                In mijn geval van een ongekeurde wagen, zal het dus beter zijn om de batterij eerst af te koppelen en vervolgens op te laden.
                                Ik zal sowieso toch een moeten aanschaffen voor tijdens de wintermaanden.

                                  natuurlijk heeft de SC liever dat je al rijdend bijlaadt !! met de batterlijlader zou ik eerst afkoppelen en dan opladen.

                                    Merci Deepee!

                                    Weer een werkje om op het lijstje te zetten!

                                    Maar nu moet ik de batterij wel opladen door te rijden? of kan ik hem ook vlug opladen door een lader en dan afkoppelen?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.