Home › Forum › Porsche Talk › BBS vraagt failissement aan
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
7 februari 2007 om 01:08
Der Autozulieferer BBS Kraftfahrzeugtechnik AG in Schiltach (Kreis Rottweil) hat einen Insolvenzantrag gestellt. Als Grund für die Zahlungsunfähigkeit gab das Unternehmen am Dienstag den Wegfall eines Großkunden an. Eine Auffanglösung sei gescheitert.
http://www.automobilwoche.de/apps/pbcs. … 60376/1060
Zeer spijtige zaak …
-
MakerDiscussie
-
En na BBS is ATS aan de beurt
Velgenproducent ATS gaat kopje onder
Gepost op Sunday, 15 July 2007 om 22:47 door Sir Smokalot in Tuning |De velgenbusiness is een lastige bedrijfstak om in te opereren. Vooral vanwege stijgende grondstofprijzen en de flinke concurrentie is het voor veel producenten moeilijk om het hoofd boven water te houden. Nadat het bekende BBS niet meer aan zijn betalingen kon voldoen is er nu een tweede slachtoffer gevallen: ATS.
De holding uit het Duitse Bad Dürkheim is insolvent. Naar eigen zeggen omdat de zelfbenoemde leidende producent van aluminiumwielen niet groot genoeg is gegroeid om te kunnen overleven in de aftermarket-bedrijfstak. In een mededeling werd het als volgt geformuleerd: “ATS ist das jüngste Opfer des heftig umkämpften Marktes in der Automobilindustrie und steigender Rohstoffpreise“.
Gesprekken met banken en ondernemingen hebben vooralsnog niets opgeleverd.
Volgens cijfers van ATS heeft het bedrijf een jaaromzet van 400 miljoen euro en wereldwijd meer dan 2500 werknemers. Tot de klantenkring behoren fabrikanten als Audi, DaimlerChrysler, Porsche, Volvo en Volkswagen (via).Als ik me niet erg vergis zijn/waren dat ook Opelfanatan.
Jaren geleden op treffens geweest in Krtrijk door hen georganiseerd.het krantenartikeltje over de overname is voor Porscheliefhebbers nog eens extra leuk, want er wordt gesproken over nog een van de vele inovaties die Ferdinant Porsche destijds ontwierp (voor militaire voertuigen): de inwheel-electromotoren: motoren binnenin het wiel gehuisvest, om voor alle wielen afzonderlijk de aandrijving te verzorgen… Destijds ideeën die hun tijd ver vooruit waren, en tot op de dag van vandaag nog inovatief genoeg zijn… Het toont het genie van ons alles Ferdinantje aan…
[quote=”lucarl”:1r7mkf96]Punch International . die algemene direkteur is toch diegene die deze carrerra GT 😯 van “body coach”heeft laten prepareren voor op circuit ?
Sponsort ook een porsche in belcar dacht ik
zie :
http://link.brightcove.com/services/pla … d717113405
Is dus blijkbaar ook een porsche liefhebber 🙂Denk dat body coach de firma van z’n vrouw is of zoiets[/quote]
helemaal juist, Guido Dumarey is de CEO van Punch.
Zijn zoon Guillaume is eigenaar van World Karts in Kortrijk, en rijdt in de Belcar met een GT3. Zijn broer rijdt Nascar in de States (is 18 of 19 jaar).
Dit zijn echte autogekken, ze zijn o.a. zelfs in het bezit van een recente F1 wagen.
Punch International . die algemene direkteur is toch diegene die deze carrerra GT 😯 van “body coach”heeft laten prepareren voor op circuit ?
Sponsort ook een porsche in belcar dacht ik
zie :
http://link.brightcove.com/services/pla … d717113405
Is dus blijkbaar ook een porsche liefhebber 🙂Denk dat body coach de firma van z’n vrouw is of zoiets
Zonde!
Onder mijn vrouw haar VR6 staan nog steeds de STANDAARD BBS velgen
1200 mensen te werrk stellen, lijkt me niet echt klein 🙄 🙄
Groot of klein, iedereen kan onderuit gaan 😕
Wel ja vandaar dat ik dacht dat dit een groot bedrijf was en nu toch gaat sluiten…
En met niet kennen wil ik zeggen nooit zelf gebruikt. Maar zie wel verschillende van die bakskes daar mee rondrijden dus moeten ze toch wel klanten gehad hebben…
BBS is idd een zeer gerenomeerde naam.
Ik vermoed dat bijna de helft van de velgen in de racerij (Rallye , circuit , F1 , etc) BBS’en zijn.
Daarnaast heeft BBS ook voor vele merken velgen geleverd ik denk aan Opel, VW , Meredes , …
Het s dus zeker geen prullenmerkje.
Vergelijk het maar met een OZ (al denk ik dat BBS nog gerenomeerder en grootser is/was )dan zie je maar 200miljoen euro omzet en nog niks verdiend hebben opt eind van het jaar bedankt CHINA ❗ ❗
De grote replica markt heeft hen allicht de das omgedaan…
Wie betaalt er nog 800EU per velg, als je voor 600EU een set van 4 kan kopen?Voor klanten die kwaliteit willen en erkennen, is dat nog doenbaar, maar de aftermarket markt is te daarin nogal kieskeurig.
BBS is toch wel heel gerenommeerd hoor…de BBS Le Mans is zowat de populairste magnesium velg die op trackday auto’s gestoken wordt…ze is licht en biedt veel ruimte om grote remmen à la AP of Mov’It te steken…
Ik kan er eigenlijk niet goed bij…als je ziet welke bedrijfjes er wel kunnen overleven en dan moet zo’n icoon als BBS het failliet aanvragen…wat scheelt er? wanbeleid? Geld door ramen en deuren naar buiten gesmeten??…Ontwikkelingskosten te hoog? Concurrentie?
…zeer spijtig…ik hoop dat een firma met geld hen kan overkopen en op hun elan verder gaan…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.