behandelen bodem binnenzijde

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 behandelen bodem binnenzijde

• Maker
    Discussie

• Ferdinand P.
    Deelnemer

Met wat is de bodem van een 911 uit ’86 aan de binnenzijde behandeld?

Vorig weekend haalde ik er de matten eens uit om te stofzuigen. Toen zag ik dat de bodem aan de binnenkant met een zwart materiaal is behandeld dat naderhand aan de bovenzijde is meegespoten in de carosseriekleur. Dit materiaal vertoont aan de bestuurderszijde verschillende barsten en sommige stukken liggen los. De onderzijde van dit materiaal (dus de zwarte kant) vertoont een ruitvormig motief.

Ik dacht er aan om de gebarsten/losse stukken eruit te halen en te vervangen. Of vervang ik best dat spul volledig?
      Ik heb eens rondgesurft op deze site maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Hoe begin ik hier best aan? Welk product wordt hiervoor gebruikt en waar is dit te vinden?

Nog een bodem-gerelateerd vraagje: liggen de kleine vloermatjes achteraan normaal verkleefd met de bodem of gewoon los? Liggen bij mij gewoon los waardoor ze meteen verschuiven als er eens iemand achter kruipt.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Guy

Of Autovak in Kontich -> Klik hier

Wim

Brezan zou ze normaal gezien kunnen leveren.
          En anders eens proberen bij autoshop Piessens in de Wittestraat
          tel. 03-2374153.

Allemaal alvast bedankt voor de antwoorden en suggesties.
            Inderdaad, aan roofing hangt wel al eens een geurtje, en hoewel het een cabrio betreft .. ik rij toch niet altijd met het dak open.
            Ga eens op zoek naar zo’n “dempingsmatjes”.
            Kent iemand een ‘betere autoshop’ in het Antwerpse? … ben zelf een inwijkeling in deze regio .. euh .. en mijn buren ook dus die konden me ook niet helpen 🙂
            Ik weet hier wel een “Brezan” (keten van auto onderdelen) zijn, kan daar als eens gaan zoeken.

[quote=”ferdy”:208sxdle]Er bestaat nu ook zelklevende ROOFING ( dakbekleding ) dat je op maat kan snijden en op de binnen bodem kan aanbrengen. Je hoeft het niet te branden en zal stukken goedkoper zijn dan het origineel materiaal. Dak bekleders hebben trouwens altijd wat overschot liggen !!!
              💡 💡 💡
              Yvan[/quote]

Heb je er al eens aan gedacht hoe teerdakbekleding gaat stinken in de zomer ?

De oplossing van Cabrio Wim is perfect.

Er bestaat nu ook zelklevende ROOFING ( dakbekleding ) dat je op maat kan snijden en op de binnen bodem kan aanbrengen. Je hoeft het niet te branden en zal stukken goedkoper zijn dan het origineel materiaal. Dak bekleders hebben trouwens altijd wat overschot liggen !!!
                💡 💡 💡
                Yvan

Wim

In de betere autohandel zijn deze antidreun/teermatjes nieuw te verkrijgen, heb ze nu ook weer gekocht voor de restauratie van de Stag.
                  Ga als volgt te werk, verwijder de oude laag en werk eventuele beschadiging aan bodem bij, daarna matjes op maat snijden en met hobbybrander er opnieuw aanbranden. is daarna weer lekker flexibel en goede demping.

Ik zelf zou daar niets aan doen ik dacht zelf dat het om een soort teer demping is die er in zit. En de kleine matjes liggen inderdaad los achteraan zelf vooraan ook.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.