- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 maart 2017 om 20:02
Aan alle 928 fanaten ,
Beatle-928 onder de hamer
Een zeldzame Porsche die ooit van Beatle George Harrison was, gaat 17 maart onder de hamer. Volgens {the Mirror} moet de zwarte Transaxle zo’n 23.000 euro opbrengen.
Harrison kocht de Porsche 928 S in 1980. De gitarist van The Beatles reed er vier jaar in rond. Nadat de auto daarna meerdere keren van eigenaar wisselde, kwam de wagen uiteindelijk terecht bij de Brit Raj Sedha. Hij kocht de Porsche voor reserveonderdelen en had er lange tijd geen idee van dat de auto ooit van de beroemde artiest was geweest.
Raj’s vrouw keek op de papieren en herkende de naam van de Beatle. “’Er ging bij mij geen belletje rinkelen toen ze zei dat ie van George Harrison was geweest. Toen zei ik dat de man waarvan ik het had gekocht dat ook al zei. Ze legde uit dat hij een Beatle was. ‘Je kan de auto niet uit elkaar halen voor onderdelen’, zei ze,” vertelt Sedha aan Mirror.
Sedha restaureerde de Porsche, die een aantal zeldzame onderdelen heeft. “Deze auto is een must-have voor iedereen die van auto’s en The Beatles houdt,” aldus veilingmeester Paul Fairweather van Omega Auctions.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.