Bekende Porsche 928 wordt geveild op 17 maart 2017

Home Forum Zeverhoekje Bekende Porsche 928 wordt geveild op 17 maart 2017

• Maker
    Discussie
  • Aan alle 928 fanaten ,

Beatle-928 onder de hamer
    Een zeldzame Porsche die ooit van Beatle George Harrison was, gaat 17 maart onder de hamer. Volgens {the Mirror} moet de zwarte Transaxle zo’n 23.000 euro opbrengen.
    Harrison kocht de Porsche 928 S in 1980. De gitarist van The Beatles reed er vier jaar in rond. Nadat de auto daarna meerdere keren van eigenaar wisselde, kwam de wagen uiteindelijk terecht bij de Brit Raj Sedha. Hij kocht de Porsche voor reserveonderdelen en had er lange tijd geen idee van dat de auto ooit van de beroemde artiest was geweest.
    Raj’s vrouw keek op de papieren en herkende de naam van de Beatle. “’Er ging bij mij geen belletje rinkelen toen ze zei dat ie van George Harrison was geweest. Toen zei ik dat de man waarvan ik het had gekocht dat ook al zei. Ze legde uit dat hij een Beatle was. ‘Je kan de auto niet uit elkaar halen voor onderdelen’, zei ze,” vertelt Sedha aan Mirror.
    Sedha restaureerde de Porsche, die een aantal zeldzame onderdelen heeft. “Deze auto is een must-have voor iedereen die van auto’s en The Beatles houdt,” aldus veilingmeester Paul Fairweather van Omega Auctions.

download.jpg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Some things must be rubbing off !

@ BC ; dat is helemaal geen diplomatisch antwoord :applaus: :coolness: :coolness: :coolness: :coolness:

Da’s de eerste keer dat jij bescheiden bent ZUFF !

23.K € is niet bepaald duur voor een handgeschakelde 928 in deze staat ;
            Kijk eens op http://www.mobile.de ;dan zie je prijzen van 50k € + voor dit model van 1980 .
            De prijzen van de eerste 928 uit 1979 -1980 gaan serieus de hoogte in.

moest het een LHD ipv RHD ; dan zou de vraagprijs het dubbele zijn , volgens mijn bescheiden inschatting

De Porsche zie ik zitten…de Beatles niet echt… vind persoonlijk dat er word overdreven met prijzen als het van een bekend iemand is geweest . Hij zal er niet beter van rijden. Ik heb ooit het aanbod van filippeke (jaja die dat nu een kroontje mag dragen) zijn groene 996 gekregen . Toen hij de prijs vermelde dacht ik dat de garage ,Mathilde en de Mercedes waren inbegrepen….niet dus !! :salut:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.