Belasting!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Belasting!

• Maker
    Discussie
  • Mijn Porsche is van ’83 en ingeschreven als gewone wagen dus betaal ik de volle pot .
    Mijn vraag is nu als mijn Porsche de leeftijd van 25 haalt(!) zakt mijn wegenbelasting automatisch naar het minimum , of moet je hem opnieuw inschrijven als (f*****) oldtimer ?? 🙄

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Handig om te weten, thanks!

[quote=”Geert”:1ps55d0w]En over welke grootorde spreken we dan? ( het dalen van de taksen )[/quote]

Een wagen van meer dan 25 jaar geniet van een forfaitaire rijtaks van +- Euro 27 per jaar, naargelang de gemeente taksen.

Een B.A. verzekering kan al afgesloten worden voor € 141, per jaar voor een wagen ouder dan 25 jaar ingeschreven voor dagelijks gebruik.

En over welke grootorde spreken we dan? ( het dalen van de taksen )

een auto die 25 jaar wordt krigt automatisch het oldtimer statuut dus is je auto ingeschreven op zijn 24 ste jaar dan zal de dag dat hij 25 wordt je toch het oldtimer statuut kunnen hebben met de nodige beperkingen maar je hebt toch een gewone nummerplaat das wel handig 8)

maar inderdaad niets weerhoud u om de jaarlijkse keuring te passeren en dan ben je zeker in orde 😉

[quote=”Setakira”:185xeugt]Hier is vandaag de wegentakst in de bus gevallen. Zoals altijd 2 maand na start nieuwe jaar. Altijd te betalen voor eind start rijjaar + 3 maand.
              Is dat bij jullie ook 10% erbij voor de gemeente ? Ach nog 13j en zit ook aan lage taks 😉 [/quote]

De gemeente belasting is verchillend van gemeente tot gemeente, bij ons in Perk is dit 7%, wat verder op in Diegem is dit maar 4% en in KNOKKE is het 0,0 %.

Je kan verhuizen en een “goekopere” gemeente kiezen !!

Je kan ook in Oktober je politiek recht laten gelden en voor een andere burgemeester kiezen, zorg er dan wel voor dat de challenger de gemeente taks verlaagd.

Aan carrera 3.0 Er is zeker niets mis met een oldtimer integendeel mijn voorkeur ging ook eerst naar een oudere wagen , maar het zijn nu eenmaal de BEPERKINGEN die een grote rol spelen, zoals afstanden en…..
                de befaamde O-plaat Maar ja , alles hangt natuurlijk af hoe je hem inschrijft hé

Hier is vandaag de wegentakst in de bus gevallen. Zoals altijd 2 maand na start nieuwe jaar. Altijd te betalen voor eind start rijjaar + 3 maand.
                  Is dat bij jullie ook 10% erbij voor de gemeente ? Ach nog 13j en zit ook aan lage taks 😉

[quote=”Bjorn”:1np1ojdm] (f*****) oldtimer ?? 🙄 [/quote]

Is daar dan wat mis mee ❓

Je kan ALTIJD vrijblijvend naar de keuring gaan, om te zien of er wat mis is met de auto.

Bedankt voor de info mannen!

Ja, de taks zakt wel degelijk, ik zou hem ook gewoon nog inschrijven gewoon om het feit zoals Paul zegt, elk jaar naar de keuring, als er dan iets mis is met de auto, dan weet je het . Anders kan het nog wat lang of zelfs te lang duren met alle gevolgen vandien.

Volgens mij zakt de wegenbelasting gewoon. Als je hem echter niet laat inschrijven als Oldtimer (O-plaat) moet je wel gewoon elk jaat de volledig keuring ondergan, waar trouwens mijn voorkeur naar uitgaat.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.