Belgische Boxster 987 2,7 ltr.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Belgische Boxster 987 2,7 ltr.

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Johan en kom uit Nederland. Ik woon in Delft (vlak bij Rotterdam) en ben sinds kort in bezit van een Boxster 987 die oorspronkelijk uit Belgie kwam. Ik heb deze Boxster zelf geïmporteerd naar Nederland en op kenteken gezet.
    De Boxster was van de eerste eigenaar die er 120.000 km mee heeft gereden. Hij vond het zo’n fijne auto dat hij weer een nieuwe heeft gekocht.
    Nu heb ik een vraag over mijn Boxster. Zijn er in Belgie twee soorten software in omloop i.v.m. de Pk’s ? Er is mij verteld dat er in Belgie 2,7 Boxsters rijden met 221 pk en 2,7 Boxsters met 240 pk.

Kan iemand mij hierover iets meer vertellen, of is dit een verzonnen verhaal ?

Vast bedankt voor de reacties.

Johan 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Welkom, ben zelf ook heel tevreden van uitlaatgeluid van bij Carnewal :up:

Hier vast een fotootje van mijn ingevoerde Boxster.
        En ik heb net het oude kentekenbewijs nagekeken. Het gaat om een 174 kW model. Dus ik hoef niet naar de tuner maar laat nog wel ff de pk’s meten. Gewoon nieuwsgierig :happydance:

[URL=http://smg.photobucket.com/user/nypd911/media/Porsche/foto2-2.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v152/nypd911/Porsche/foto2-2.jpg[/IMG][/URL]

Van harte welkom en van de aanpassingen aan je uitlaat door Carnewal zal je heel tevreden zijn .
          Ik schrijf dit uit ervaring . :up:

Dank allemaal 😉 Volgende week gaat de Boxster op de vermogensbank. Daarmee kunnen we de actuele pk’s meten. Porsche Centrum in Rotterdam wist overigens niets van een Belgische Boxster met minder pk’s. Ik ga zo even de link bekijken en zal binnenkort wat foto’s uploaden. Ik ben gisteren trouwens naar Gert Carnewal geweest voor een GT uitlaat en HID verlichting. Het geluid wat de Boxster produceert is prachtig.

Welgekomen :drink:

Wel kom :drink: op het *porsche forum

welkom op het forum waar ze je wel helpen zoals je reeds kan merken :first:

vooreerst welkom !

het verhaal klopt alleen je cijfers zitten er een beetje naast, om fiscale redenen is in belgie een boxster verkrijgbaar gedowntuned tot slechts 211 pk (155 kW).
                    heb je nog een copy van het belgisch kentekenbewijs om te verifieren of die van jou ook zo is?

kijk hier maar even bij de huidige 981 is het ook nog steeds het geval.

de software nu (met NL kenteken) laten remappen naar de standaard 245 pk kan heel eenvoudig bij eendert welk OPC.

@yoyo: wat je zegt klopt. In België kon je zowel de fiscaal interessante (mbt inschrijftax) als de normale versie krijgen (ik dacht zelfs tegen dezelfde prijs). Boven de 211pk zat je in het toenmalige stelsel direct in een hogere (lees: duurdere) tax categorie.

Greetz

L

PB

Welkom yoyo, dat is geen broodje aap verhaal. 😉

welkom johan
                          veel plezier met je Porsche
                          tot op een meeting
                          :drink:

Welkom inderdaad, tot nog toe enkel van Nederlanders een welkom gekregen 😉 …..ik ben oorspronkelijk van Eindhoven maar al 20 jaar in Bels woonachtig.

Veel plezier met je *porsche !

Wim

Welkom Johan, en veel plezier hier op het forum bij de Belgen. 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.