Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Beste vrienden, k heb m’n Boxster verkocht en een 911 T Targa (1973) gekocht …
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
27 oktober 2018 om 23:36
My Dream — comes true — but its real — really real — Yeah 911 T targa turbolook — look yourself – enjoy –
-
MakerDiscussie
-
Mooi die Targa’s hé. :happy:
Enkel de rijhoogte kan precies iets beter afgeregeld, is persoonlijk natuurlijk.Prachtig , z’on flatnose vind ik héél speciaal , mooie P geniet ervan Danny2
Hallo.
Ik merk nu pas dat je je targa voorstelt.
Ik ging ook van boxster naar targa…
Ik kocht een 911sc/930 targa turbolook flatnose uit 1979 met een stevige 3.0 motor.
Hij komt uit US Californië , met als grote voordeel dat hij geen sneeuw heeft gezien en bijna geen regen.
De carosserie is dus in zeer goede staat.
Hij werd in de US omgebouwd naar 930 flatnose met een ombouwpakket dat door Porsche zelf werd afgeleverd.
( geen polyester toestanden)
Hij werd hier verder op punt gesteld ( gedurende een 6-tal maanden) .
In de komende week komen er nog Fuchs velgen onder te staan.
Via “powersteering” werd er ook elektrische stuurbekrachtiging op geplaatst , en nu stuurt hij even galant en soepel als mijn cls !!! ( ik weet dat niet iedereen hier enthousiast liefhebber van is… maar ik alleszins wel !!)
Hierbij ook enkele foto’s…Zoals ik hiervoor al zei hij is inderdaad verbouwd en heb ondertussen een mail gestuurd om de originele leveringstand op te vragen, want in ’73 is de achterspoiler pas uitgekomen op de RS (Ducktail, pas vanaf 1974 spreekt men van US aangepaste bumpers en de Whale tail ! Maar k vind het mooi en waarschijnlijk blijf ik zo een tijdje rijden en als de 944 gerestaureerd is dan kan ik de targa nog ombouwen, we zien wel wat de tijd brengt hé bedankt voor de reactie alvast
Is niet periode correct, een 911 T heeft nooit accordeon bumpers of een brede spoiler gehad.
hoogstens een ducktail kan periode correct zijnde 3.0 Carrera is pas in 76 uitgekomen, das een volle 3 jaar later.
Ga je er van wakker liggen dat hij niet 100% origineel is?
Het dakje kan ook van Saratoga zijn, een origineel 2de hands dakje kost ook wel iets, best even een informeren bij Van Kessel tegen Eindhoven.
https://www.vankesselsportscars.com/Je spreekt over Turbo look, is dat omdat je een originele 3.0 spoiler achteraan hebt? Is periode correct.
Informeer even bij Porsche Classic of je zijn originele leveringstoestand kan ontvangen, weet je gelijk welke spoiler er op stond of niet.
In ieder geval, verzorg haar goed en belangrijkste, geniet ervan !Interesse wel, hangt af van de kostprijs uiteraard, ik weet niet hoe ik vanuit het forum een PM kan sturen ?
Ik heb nog een nieuwe lederen cover liggen voor een targadak
Indien interesse ?? PMDeze is van 30 Januari 1973 dus valt deze waarschijnlijk buiten het G-model
Ik heb de wagen zo gekocht, ik weet dat het een allegaartje is, en inderdaad het targa dak klopt niet in de toekomst ga ik deze Porsche restaureren ( targadak laten bekleden) , ik vind de turbolook persoonlijk wel mooi ook staat deze op een 2.4 litertje , maar ik twijfel nog , voor de nieuwsgierigheid ga ik de fabrieksgevens opvragen want er zijn geen papieren , wat ik wel weet dat hij nu uit Nederland is geimporteerd en daarvoor in Duitsland heeft verbleven (1996).
Top, another Targa 😀 😀 😀
Over dat vaste dakje;
Je hebt een carbon cover die je over een bestaande frame kan monteren;
http://www.kaminari.com/porsche-targa-top-carbonInderdaad, een T hebben ze nooit in G-model gebouwd.
Vanaf september ’73 is modeljaar ’74 beginnend met de 2.7
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.