Betrouwbare Belgische onafhankelijke Porschegarages

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Betrouwbare Belgische onafhankelijke Porschegarages

• Maker
    Discussie
  • Dag Iedereen,

in mijn zoektocht naar een oldtimer 911, 3.2 stel ik mij de vraag waar ik een betrouwbare en eerlijke garage kan vinden (particuliere verkoop betrouw ik niet)

tot nog toe lijken mij op het eerste zicht betrouwbaar:

– Oldtimersgilis (dirk gilis)
    – Porsche A parts (rillaar, Walter Symons)

Heeft iemand ervaring met deze garages of kan deze lijst aangevuld worden?

Thanks!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Ik heb al goede dingen gehoord van deze (in Deinze):

http://www.garage-willems.be/

0
      J

Moet lukken, een tijd terug vroeg ik info over mecanicimport voor een forumbuddy op Pelicanparts.
        Zal hem deze info doorspelen, bedankt

0

[quote=”PT911″ post=64214]ik heb er nog een gevonden:

http://www.mecanicimport.com deftige prijzen, indien iemand ervaring graag een seintje![/quote]

Ik heb ervaring met “mecanic import” en “speedfarm” ! (van zelfde onderneming), heel heel slechte…
          AUB, blijf er weg…
          2 auto’s gekocht… (vriend en ik zelf)
          2 keer geëindigd met advocaten…
          2 maal in ons voordeel…
          Een verwittigd man is er nu wel drie waard…
          G
          Chiepe

0

Ik heb em particulier gekocht voor n 13 a 14 000 euro.

Ik heb wel geluk (en Wim kan dat beamen 😉 ) dat er erg weinig roest aan was/is.

Het ding had gewoon wat liefde (vooral centen) nodig en nu doet ie het prima.

Kosten waren:

– Lekkende krukaskeerring
            – Schokdempers (heb dan maar gelijk de ganse ophanging gedaan dus thoefde niet zo duur te zijn)
            – Paintjob
            – Allerlei achterstallig onderhoud (remmen, versnellingsbakolie, homokineten, …)
            – Banden
            – Binnenbekleding (rokers…)

Laat ons zeggen dat het bedrijf dat de taxatie gedaan heeft onder de indruk was van mijn stapel facturen. (en als die al onder de indruk zijn…)

Moet er ook wel bij vertellen dat ik alles vervangen heb met goed materiaal, soms beter dan origineel en dat telt wel door natuurlijk.

Ik denk dat ie voor 22 000 in orde had kunnen zijn, terwijl je voor 18000 al een meer dan behoorlijke SC kan vinden. In mijn geval gaat nu eerder richting 3……

Maar tis nog plezant! 😉

0

waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?

0
              Wim

Zo is het meestal, koek naar geld mijn. 💡

En in de wereld van Porsche bestaan geen koopjes, en als je denkt dat je een koopje hebt, denk dan maar aan vele verhalen hier op het forum net als dat van Tim.

0

+1

De mijne was niet duur in aankoop, maar nu, nadat ik al het achterstallig onderhoud heb rechtgezet had evengoed een 993 kunnen kopen ! (Ik heb een SC)

Dit gezegd zijnde heb ik wel een goed masjientje nu, maar het had zeker goedkoper gekunnen als k iets meer had uitgegeven int begin…

0

ik heb er nog een gevonden:

http://www.mecanicimport.com deftige prijzen, indien iemand ervaring graag een seintje!

0

[quote=”PT911″:8688vq8c]ik ben vooral verwonderd over de immense prijsverschillen bij de verschillende garagisten en bvb ook tussen Be en Fr of Nederland..
                      Mijn grootste vrees is een brok miserie te kopen, aan de andere kant wil ik ook niets te veel betalen; Vanbeurden en Aircooled Classics vind ik persoonlijk te duur. Het moet zijn dat dit niet zo’n concurrerende markt is?[/quote]
                      Onafhankelijke garages bepalen zelf hun prijzen, Porsche dealers hanteren vaste prijstarieven. Landen mag je niet met elkaar vergelijken want ook de wagens verschillen van land tot land in prijs.

Je vind Vanbeurden te duur maar je koopt daar geen kat in een zak, geen ongevalwagens, serviceboekje, gegarandeerde kilometers en garantie. Er zullen nog wel onafhankelijke garages zijn die deze service aanbieden en die zullen dan wel iets duurder zijn maar het voordeel is dat je weet wat je koopt en hierdoor vermijd je miserie.

Hoe ouder de wagen, hoe groter het risico dat er al eens iets stuk gaat en je kosten hebt.

Je bent geinteresseerd in een Porsche, weet dan dat dit wagens zijn die geld kosten. Geloof niet in het fabeltje dat je er eentje gaat vinden die spotgoedkoop is want dan ben je jezelf aan het bedriegen en zoek je zelf de miserie op. Geef liever wat meer geld uit voor een goede Porsche en zoals eerder gezegd laat desnoods een diagnose uitvoeren. Het geld dat je hier aan besteed kan je achteraf veel problemen besparen.

0

ik ben vooral verwonderd over de immense prijsverschillen bij de verschillende garagisten en bvb ook tussen Be en Fr of Nederland..

Mijn grootste vrees is een brok miserie te kopen, aan de andere kant wil ik ook niets te veel betalen; Vanbeurden en Aircooled Classics vind ik persoonlijk te duur.

het moet zijn dat dit niet zo’n concurrerende markt is?

0

[quote=”PT911″:3nbp4029]thanks everybody
                          Het is blijkbaar niet gemakkelijk een degelijke garage te vinden die correcte prijzen hanteert.[/quote]
                          Je reactie is begrijpelijk maar moeilijk is het zeker niet hoor.
                          Het is begrijpelijk dat je info vraagt op een forum maar je zal altijd uiteenlopende reacties krijgen, elkeen heeft zijn voorkeuren of favorieten, de ene heeft goede ervaringen met een bepaalde garage en een andere zal dit dan weer tegenspreken.

Al deze uiteenlopende reacties geven je als vraagsteller alleen maar een verwarrend beeld, toch zeker als je nieuw en zoekende bent.

Laat je vooral leiden door je eigen gevoel, ga eens naar een garage, kijk rond en stel je vragen. Bij twijfel vraag je gewoon of een diagnose mogelijk is bij een Porsche dealer en zie hoe men reageert. Hierdoor worden latere problemen voorkomen.

0

thanks everybody

het is blijkbaar niet gemakkelijk een degelijke garage te vinden die correcte prijzen hanteert..

verder vond ik zelf nog: http://www.aircooledclassics.be , geen idee qua profiel, maar lijkt mij iets te duur

0

Staat alleen maar Belgie, maar toch even dit, net over de grens (Hulst, nabij Morres Meubel).
                              Heb je CCR en RPCarRepair, deze zijn ook zeker aan te raden. correcte service, correcte prijs, en alles wordt heel duidelijk en open gecommuniceerd.
                              en ze hebben ook veel (heel veel) kennis van allerlei Porsches.

0

[quote=”cabrio wim”:piyuf2o9][quote=”porsche”:piyuf2o9]Een 911 – 3,2 kan je moeilijk een Oldtimer noemen vind ik.[/quote]

Ben ik niet met je eens. 🙄
                                Is een van de laatste Porsches zonder alle elektronische toestanden, en ga er maar eens in rijden, zul je merken hoe spartaans hij is t.o.v een 964.
                                Is eigenlijk het laatste model dat nog gebaseerd is op de eerste Porsche qua ophanging e.d. 💡 [/quote]
                                Ik heb zelf een 911 – 3,2 van ’89 gehad, één van de laatste zeg maar dus, ik weet hoe het voelt en rijdt maar om dat een oldtimer te noemen vind ik overdreven. Voor mij zijn oldtimers de 356 reeksen en early 911.

Ik weet wel dat er 911 – 3,2 uitzien als oldtimers maar dat is een ander verhaal, dat geldt ook voor vele andere recentere modellen 😉 .

0
                                Wim

[quote=”porsche”:13uf9qvx]Een 911 – 3,2 kan je moeilijk een Oldtimer noemen vind ik.[/quote]

Ben ik niet met je eens. 🙄
                                  Is een van de laatste Porsches zonder alle elektronische toestanden, en ga er maar eens in rijden, zul je merken hoe spartaans hij is t.o.v een 964.
                                  Is eigenlijk het laatste model dat nog gebaseerd is op de eerste Porsche qua ophanging e.d. 💡

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.