Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › beveiliging alarm of lojack ?
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
17 mei 2016 om 23:03
Hallo,
ik weet dat het ene geen alternatief is voor het andere, maar waar zouden jullie jullie centjes insteken mocht je moeten kiezen tussen een alarm (audtief/startonderbreking/…) of een Lojack (nabeveiliging) ?
heb een (oud) alarm zitten dat het een beetje doet (startonderbreking ok maar wegens slecht contact ergens moet ik auditief alarm uitschakelen)…ik zou dat kunnen laten herstellen/vervangen door een nieuw alarm…of voor een Lojack nabeveiliging gaan ?
suggesties ?
-
MakerDiscussie
-
[hide]Klinkt niet slecht. Ik heb geen alarm (voorbereiding ontbreekt) op mijn Duitser en dit nadien installeren werd afgeraden door PCM. De verzekeringsagent (Ledoux&Mortel) maakte er geen probleem van, maar zal dit uiteraard hebben ingecalculeerd in de premie.
Wat kost de aanschaf en is het aanbevolen voor een 981 met zijn moderne elektronica?
Edit, ik zie al wat het kost! Geen geld…
[/hide]In januari heeft LoJack Benelux 100% van alle gestolen voertuigen bij hun rechtmatige eigenaar kunnen terugbezorgen. Ook de nieuwe maand februari is goed begonnen. Vorige week werden we geconfronteerd met wederom een diefstal van een BMW X6 in de regio Den Haag. Dit type is na de Range Rover het meest populair onder het dievengilde, in het bijzonder in de regio Den Haag/Rotterdam. Maar ook dit voertuig hebben we dezelfde dag nog kunnen veiligstellen.
Bij ons zijn bijna alle verzekeringen er voorstander van en bij LoJack aangesloten.
En wordt zelfs aanbevolen ook al voldoe je niet aan een eis van huidige alarmen systemen op je klassieker of andere auto, is installatie van dit systeem al voldoende om je auto verzekerd te krijgen.
Ik krijg je zelfs extra korting op de verzekering, en laat je via de verzekering installeren betaal je eerste jaar enkel lidgeld € 120,00.
Wil je hem zelf laten installeren buiten verzekering om kost het € 245,00 ex lidgeld.Dit vind ik terug op hun website:
“Het grote voordeel hiervan is dat het netwerk niet gevoelig is voor GSM/GPS-jammers, die vaak worden gebruikt door professionele dieven. Daarnaast is de frequentie geschikt om door beton, gebouwen en staal te zenden. ”
Enkel voor dit lijkt dit systeem betrouwbaarder dan een systeem gekoppeld aan een gsm toestel of kaart… :popcorn:
:think: have no idea 😳 Ofwel een systeem waardoor ze er niet mee weggeraken ofwel een systeem waarmee ze na 2 minuten mee stilvallen….
Vraag me af of de verzekeringen zo geen overzicht hebben van teruggevonden wagens na een diefstal en met behulp van welk systeem. Ergens zou daar toch ne slimme een database moeten over aanleggen, hé.
Vraagje voor Rollie misschien? :coolness:klopt, ben ik en iedereen denk ik het met je eens, maar de question ! lijkt jou het lojack systeem beter te zijn dan een systeem dat gebruik maakt van gsm signaal .. :popcorn:
radiogolven kunnen niet doorheen een metalen omhulsel dringen omdat ze simpelweg weerkaatst worden. (hoge diëlectrische constante)
Je hebt ook niet overal goede gsm ontvangst. Zou eigenlijk eens de test moeten doen met een gesloten zeecontainer…..:)
Mar nogmaals, ik ben geen specialist in die systemen maar ken wel een beetje van electromagnetische golven (radiogolven)…
Anyway, ik vind het erg dat mensen het normaal vinden dat ze iets stelen van een ander… 😈@ Harley
de track & trace via sattelier zijn dan toch nog minder betrouwbaar dan het lojack systeem, want met een gsm “jammer” die vrij op internet te koop is voor enkele eurie stoor je het signaal en is het track & trace systeem waardeloos, en de lojack zou blijkbaar niet te storen zijn, en de radiogolven zouden toch verder reiken dan een gps signaal zou werken, of ben ik verkeerd geinformeerd ? :popcorn:[hide] Ik ben geen expert in moderne antidiefstal en trace systemen maar bij die lojack heb ik toch mijn twijfels wanneer jemet een professionele bende te maken hebt die gespecialiseerd is in dit soort van dure wagens.
Je rijdt de wagen in een gesloten metalen (Mogelijk is het al voldoende om de binnenkant met aluminium folie te bekleden) rijdt ermee naar een loods die je ook voldoende afschermd tegen microgolven en je hebt alle tijd om die module te verwijderen en te vernietigen zonder dat ze gelokaliseerd werd…. Radiogolven gaan nu eenmaal niet doorheen metaal (en daar weet ik veel over)
Dus ik ben meer voorstaander om te verhinderen dat ze met de wagen weggeraken maar als ze echt willen, zullen ze hem wel krijgen. Desnoods komen ze hem thuis wel halen en dat wil je ook vermijden.
Stuurslot, wielklem en verankeren in de grond? :happy: [/hide][hide]waar en hoe je de onderbreking plaatst zet je uiteraard niet op een publiek forum
[/hide]
wacht, dit gaat een beetje te snel voor mij…ik heb ooit eens de massa afgekoppeld van de batterij en toen werkte niks meer…
nu praat je over onderbreking in het elektrische schema (wat ik nog niet ken)…jullie plaatsen ergens een (geheim) schakelaartje waardoor je niet kan starten (als je het afzet)…vermoed ik ?
Porsche 3.2 1988 G50…enig idee wat de ideale plaats is om in het elektrische schema ‘in te breken’ ?
[hide]dat heeft geen invloed op het alarm want dat krijgt impulsen van deurcontact, bewegingssensor, hellingssensor, … (weet ik met zekerheid tem 996) de bedrading naar de OBD2-plug zijn dead-end kabels, dus dat heeft sowiso geen effect op het alarm als je daar op één ader een onderbreker zet,
zelfs een kill switch tussen de bedrading van de benzinepomp geeft geen uitleesbare foutmelding mocht je per vergissing toch proberen starten terwijl de pomp niet draait … en vraag me niet hoe ik dat weet :engeltje: [/hide]onderbreking van de stekker ? tell me all about it…
werkt het alarm dan nog ?[hide]de sleutel met transponder is door een “kastje” aan te sluiten op de OBD2-plug te omzeilen
naast een startonderbreking is een onderbreking van de stekker een aanrader;
je mag dat alleen niet vergeten vertellen als je de auto binnen doet voor onderhoud 😎 [/hide]Zit er in het originele alarm geen startonderbreking ? we hebben trouwens toch ook een gecodeerde sleutel, of is het hiermee nog steeds “a piece of koek” om met de wagen te vertrekken ? :popcorn:
[hide]een combinatie van een aantal maatregelen is natuurlijk het meest efficiënt.
je probeert met welk systeem dan ook te verhinderen dat de auto gestart en meegenomen wordt,
indien het tuig die eerstelijnsverdediging weet uit te schakelen, dan is het een geruststelling dat je de auto weet te traceren binnen de 48 uren na de diefstal,
[/hide]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.