Bijhouden 944 – S – 1987 – 198 000 km – 2012

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Bijhouden 944 – S – 1987 – 198 000 km – 2012

• Maker
    Discussie
  • Als tegengewicht voor het GT3 geweld alhier. Deze winter hebben wij onze vrije tijd aangenaam besteed aan het bijhouden van de 944 – S – 1987.

– Reinigen inlaatcollector, vrijloopregeling, gasklep, nieuwe pakkingen & leidingen.
    – Totale revisie reminstallatie: klauwen, zuigers, dichtringen, stofkappen, leidingen, schijven, voeringen, remolie.
    – Onderhoud steekassen, controle ophanging & motorsteunen.
    – Nieuwe SACHS koppeling: plaat, drukgroep, lager.
    – Nieuwe startmotor BOSCH.
    – Complete renovatie van de schakelweg: nieuwe schakelmechanisme op bak, nieuwe pook en schakelweg onderdelen.
    – Nieuwe tussenpot uitlaat, benzine filter.
    – Alle dichtingen van kleppendeksel nieuw, nazicht ketting (tussen nokkenassen) en geleiders.
    – Nieuwe kappen en dichtingen op injectoren.

Nu gromt en bolt het karretje weer als een treintje.

Einde briefing.

:music: :driver: :music:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • Mooi ding inderdaad! :respekt:
      Hoe is het nog verlopen met de geplande benzinepomp en schokdempers? 🙂

PB

Ik ben geen 944 expert, maar als ik foto’s zie van het motorblok kan je redelijk makkelijk aan het kleppendeksel, en stelt het niet zo veel voor om dit te vervangen.

Knap werk, ik wou dat ik al even ver stond als jullie, een vraagje is het moeilijk om de join te vervangen van het kleppendeksel , ik heb daar evenzeer zoals jullie hebben gehad een olielek, maar ‘k ben niet zo technisch aangelegd, ik wil dit wel proberen, als jullie me kunnen zeggen waarop ik moet letten. GO On 944’ers. bedankt alvast

Ziet er heel netjes uit !
            Zou niet neen zeggen tegen zo’n wagen als je hem op mijn oprit komt zetten Bernard .
            Wil je gerust per Pm mijn adres eens doorgeven . 😉

Netjes, idd! :respekt:
              Gewoon ter info, zijn dat krak dezelfde olifantenoren dan bij de 911 of toch ietsje anders?

knap werk allemaal, blijf hem soigneren deze 944 :respekt:

XXX

Netjes, origineel maar misschien ook een beetje lager??? Mooi hé zo een paar centimetertjes dichter bij ‘t asfalt.
                  Heb mijn ‘ouwe doos’ vorig jaar op originele hoogte laten stellen. Heb dit al enkele keren goed bekeken en bij DLS – http://dls-automobile.de/ – eens naar de Porsche’s gezien, awel hij gaat terug lager komen, zeker weten. :driver:

Deze namiddag ter ontspanning de cosmetica verzorgd.

schokdemperssachs003.jpg
                    schokdemperssachs002.jpg

Zaterdag 4 ori. schokdempers gemonteerd

schokdemperssachs001.jpg

Leuk interessant draadje .
                      En eens van een transaxel .
                      :respect2:

PT

@maarten r : +1

En wat KKT zijn humor betreft, deze kan mij wel bekoren al moet ik toegeven dat het soms even duurt vooraleer ik op dezelfde golflengte zit 😉

Ik vind de reparatie/restauratie topics de allerplezantste van dit forum.

Of dat nu een 911, -12, -14, -24, -30, -35 of -44 is (of een golfje 😆 )maakt me niks uit.

Ik ben wel niet de forummer om telkens een “goed gedaan!” of een :respekt: te posten in zo’n topics, wat niet wegneemt dat ik massa’s respect heb voor de uitvoerders!

Soms is zwijgen goud .
                            Copain ou fils ???????????
                            Neemt niet weg dat het een mooi project is Populisme bestaat enkel in de politiek en daarmee is alles gezegd wat mij betreft .
                            Wat betreft je project ,heel mooi ,leerrijk en blij dat we dit hier eens zien passeren .
                            We mogen zeggen dat op dit forum niemand neerkijkt op een bepaald type van wagen .
                            Daarom heet dit forum ook Porscheforum .

PB

Ik heb je topic nu al een paar keer doorgelezen gehad, en persoonlijk laat deze
                              saai geschreven opeensomming van simpele onderhoudsklussen me ijskoud. :engeltje:

Maar hey, je whining heeft zijn doel bereikt, je hebt reply’s ! 🙄

BTW keep posting, tijdens de saaie uurtjes moet er ook iets gelezen kunnen worden. :sarcastisch

Wim

Ik heb daar ook geen problemen mee, en met hem of zijn antwoorden ook niet, heb die ook liever als achter de elleboog.

Maar ik post ook wel eens iets waar direct geen of weinig reactie op komt, het is nu eenmaal zo.
                                En natuurlijk zijn foto’s van een glimmende auto aantrekkelijker.
                                Maar dat wil niet zeggen dat ik of anderen niet naar zijn draadje keken, en heb dat ook uitgelegd.

De reden dat er waarschijnlijk weinig of niet op gereageerd is, is waarschijnlijk doordat de meeste hier weten hoe hij uit de hoek kan komen, en daar kan ik wel een paar voorbeelden van naar voren halen, en dat schrikt dan misschien ook af om te antwoorden, bang dat ze iets verkeerd zullen neer schrijven, of voor het antwoord wat daar dan op volgt.

😈 :sarcastisch 😈

Bwa, ja en nee…

Er wordt hier bijwijlen gebedeld achter foto’s en ik kan me dan ook de reactie voorstellen als je de moeite doet van foto’s te nemen, én te plaatsen, samen met een woordje uitleg, om er dan noppes van reactie op te krijgen dat’t best frustrerend is.

Ik vond bvb dat stukje over die Porsche letters in m’n smurf topic waanzinnig grappig en daar is ook niks (of zo goed als) van reactie op gekomen. Er spelen zoveel factoren mee en bling bling verkoopt nu eenmaal beter (ie. lokt meer reactie uit) dan technische stuff (die eigenlijk veel interessanter is).

+ Onze Kleinekastenteufel is recht voor de raap en heeft een gevoel van humor dat me wel ligt. Met zo’n mannen ben je altijd goed! :respekt:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.