Binnenkort een 3.2 G50

Home Forum Stel jezelf even voor ! Binnenkort een 3.2 G50

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen, mijn naam is Noel, ik ben hier al een tijd lid, maar wegens geen Porsche kom ik hier enkel nu en dan eens ‘piepen’.

Nu heb ik al meteen een vraag: ik ben van plan volgend jaar definitief naar Spanje te verhuizen, als resident dus.
    Hier is de auto ‘oldtimer’, maar hoe zit dat in Spanje? Is het noodzakelijk dat de auto op normale platen staat, of kan ik ook met de ‘O’-platen naar ginder.
    Heeft iemand daar ervaring mee? Normaal ga ik zien in Duitsland, maar een Belgische verkoper wil enkel op ‘O’ plaat keuren. Betekent dat dat hij iets te verbergen heeft? Ik vraag mij anders af waarom hij niet op gewone platen kan gekeurd worden.

Graag jullie mening!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • PDS

Proficiat met je aankoop ! :up:

Als je nog met vragen zit over Spanje, kan je eens een PM sturen naar MARK986 .
      Die is ook verkast naar de Spaanse zon :respect2:

Dank jullie wel…De profielfoto geeft al een idee. De platen zijn er nog niet, dus de auto staat nog niet thuis… Die foto’s komen er zeker nog aan.

XXX

Top Noel, en proficiat.
          Nu willen we wel foto’s hé, en hééél veel en ook niet te klein, maar dan ook weer niet te groot,….. 😀 😀 😀

Proficiat met de aankoop! :up:

En maak je niet druk om je omgebouwde wagen, Singer en Magnus Walker doet niets anders en daar loopt iedereen zot van. 😉

In tegenstelling tot de oorspronkelijke titel is het dus een bouwjaar ’86 geworden, dus met de 915 bak.
              964-look (ik weet dat de puristen dat zullen afkeuren, maar ik zie dat nu eenmaal graag), wel ‘matching numbers’.
              Na drie 911’s in een (te ver) verleden, en een 914 (ex-rallycross, die ik kocht voor de 6 cil. motor) en een 944 blij opnieuw in een 911 te zitten.

Aan alle reageerders, dank voor de informatie. Hier heb ik wat aan!

100% correct. bij ons in de zone was er zelfs ene die aan het containerpark ging controleren. je mag ermee geen goederen vervoeren, dus ook geen winkelwaar en zeker geen aanhangwagen trekken met een oldtimer.
                  doch de lijn is wel heeeel dun, want je mag wel op vakantie met je oldie maar dat zou dan volgens de letter ook zonder valiezen moeten.

F

Ik dacht dat ‘woon-winkelverkeer’ ook verboden was of ben ik hier volledig mis dan? :think:

mbt de O-plaat is er geen beperking (buiten de drie opgesomd door Drip) maar qua verzekering kan dat nog anders liggen.

zo geldt in jouw geval wel de gewone BA dekking, maar bij marsh bijv. is de pechverhelping beperkt tot België plus 300km buiten de landsgrenzen. je kan die uitbreiden voor heel Europa @ €20 per jaar. andere maatschappijen hebben dan weer een kilometerbeperking, …

XXX

Met een O-plaat mag je gans Europa doorhotsen, daar is geen beperking op. Enkele jaren terug is de wetgeving hier aangepast. De enigste beperkingen met de O-plaat zijn;
                        1. geen woon-werk verkeer
                        2. geen woon-school verkeer
                        3. geen bezoldigd vervoer

En daarmee is de kous af en kan jij met een gerust hart naar Spanje rijden.

Succes :up:

onnodige quote gewist. Dus bij rechtstreeks antwoord gelieve niet te quoten.

Op bepaalde fora lees ik dat, als de auto 6 maand op je naam staat, je in Spanje geen invoerrechten betaalt. Je voert hem dan ook in als ‘huisraad’.
                          Ik heb ook nog een BMW Touring met veel km die ik graag als ‘daily’ zou gebruiken. Als ik daar invoerrechten moet op betalen, zal dat allicht minder zijn.
                          Dus, bladerunner, volgens u is Frankrijk en een groot deel van Spanje doorkruisen met die ‘O-platen’ geen probleem? Daar wil ik wel zeker van zijn.

Ik vermoed dat de O-platen enkel dienen om ermee naar Spanje te rijden? Dit is geen probleem maar ik denk, bij adres in Spanje, dat je je O-plaat hier moet teruggeven en een Spaanse plaat aanvragen.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.