Binnenwerk einddemper

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Binnenwerk einddemper

  • Maker
    Discussie
  • Hoe ziet het binnenwerk er uit van een einddemper met twee inlaten en één uitlaat ? Is er verschil met zo ene met twee uitlaten ? Wat is het verschil binnenin tussen een einddemper met twee uitlaten in het midden (ouder model) en ene met de uitlaten links en rechts ? Naar het schijnt waren er vroeger, begin jaren ’70 ook einddempers met twee inlaten en DRIE ?? uitlaten . Wie weet hier meer van ? Kunt ge van een demper met ene uitlaat ene maken met twee uitlaten ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Heel erg bedankt , dat was wat ik graag wou weten !

        nog vergeten… wel opletten op welke motor je dit doet
        het ene injectie systeem bij het ander, sommige hebben tegendruk nodig om soepel te draaien

        rechte pijpen en open demper zijn best leuk voor de racer die graag max power in toeren met gas volledig open wil hebben

        maar op een straatcruiser kun je het ganse bereik verknoeien
        mijn 2.4S met mfi, op Bursch pijpen leek op niks… heel goed om volle poeier mee te blazen , maar klonk als een zieke kever in stadsverkeer… viel niet rustig mee te rijden

          3 uitlaten , dezen ze vroeger bij rally auto’s, tijdens de etappes de 2 middelste open, voor normaal wegverkeer 2 deksels op die pijpen

          das zoals bovenstaant plaatje, maar dan de originele pijp gewoon laten zitten ipv verwijderen en dichtlassen

            nee dit gaat niet je moet en andere kopen ( en doorstroom demper)

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.