Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › biv en rijtaks
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
6 april 2013 om 14:21
heeft er ooit iemand geprobeerd zijn p te laten verlagen naar bv 100pk?
Heb 28 jaar met de motor gereden en heb de laatste motoren steeds op 100pk laten inschrijven. Dit omwille van de biv en de rijtaksen, waarom kan dit niet met auto’s?
Laatste was er eentje met 165pk. Dealers vragen vriendelijk of je full power wil met 100pk papieren of dat je echt maar 100pk wil. -
MakerDiscussie
-
Axel ,niemand betaalt graag teveel ,zeker niet aan taksen en belastingen .
Voor velen onder ons is de Porsche een hobby-wagen waar we maar een beperkt aantal kilometer per jaar met rijden .Daarom is het ook zo spijtig dat we geen seizoensinschrijving kennen in Belgie .
Waarom zou de staat dit ook doen ?????We zijn een goedkope gemakkelijke melkkoe .
In Belgie hebben we geen constructeurs die kunnen lobbyen bij de regering . 😥Alle begrip voor iemand probeert de BIV te omzeilen. Ik heb een poor man’s 968 en een poor man’s 944 S2 omdat ik me niet meer kan permiteren. Ze zijn wel betaald en ik kan ze goed onderhouden en ik kijk niet om een litertje meer of minder benzine maar vorig jaar heb ik voor een wagen van 21 jaar oud toch ongeveer 500 € BIV betaald en voor mij is er dat 400 te veel. Als ik dit jaar mijn 944S2 inschrijf kost me dat 1024 € BIV voor een wagen van 22 jaar oud en dan nog eens 760 € verkeersbelasting. Volgend jaar wordt het nog duurder…… heeft de staat nog niet genoeg verdiend aan die wagens. In 1992 heeft de eerste eigenaar van mijn 968 tenslotte al 12,000 jawel twaalfduizend euro BTW betaald op de wagen. Bovendien, wat de verkeersbelasting betreft; hun motto is de vervuiler betaalt…..maar….. of je nu 5000 km rijdt of 50,000 per jaar, dat maakt niets uit. Kunnen ze verkeersbelasting niet verrekenen aan de pomp…hoe meer je tankt…hoe meer je betaalt…simpel toch of vergis ik mij ???… Als besluit; veel begrip voor de zure appel die BIV heet. Moest ik van mijn 968 en 944S2 oltimers kunnen maken op papier…. zou ik zeker doen !
Ook mensen die wat minder kapitaalkrachtig zijn rijden graag met een Porsche.
Mvg AxelLuc bedankt voor de verduidelijking !
Daar was ik ook niet van op de hoogte .Porsche en D’ieteren gaan nooit aan deze praktijken meehelpen .Nog nooit van gehoord, maar ben dan ook geen motard.
Anyway, da’s iets dat Porsche nooit zal doen…
Daarbij, met ne moto ca va nog, maar ik zou niet graag een accident hebben met zo’n auto van “100 PK” waar er dan eigenlijk 200 inzitten 😕 ‘k Denk dat verzekeringsmij’s nogal zouden smullen :popcorn:[quote=”luc993cabrio” post=127232]Denk da youyou verkeerd begrepen wordt, bij aankoop van een moto, vroeger toch, kon je bij de dealer papieren krijgen waarop stond dat hij maar 100pk had maar er uiteindelijk bv.160pk had om minder BIV te betalen.
Ge zou moeten weten hoeveel moto’s er rondrijden met op papier maar 100pk!!![/quote]+ 1
Denk dat 99% = 100 pk ❓
Denk da youyou verkeerd begrepen wordt, bij aankoop van een moto, vroeger toch, kon je bij de dealer papieren krijgen waarop stond dat hij maar 100pk had maar er uiteindelijk bv.160pk had om minder BIV te betalen.
Ge zou moeten weten hoeveel moto’s er rondrijden met op papier maar 100pk!!!Het hele verhaal BIV, VAA etc… heeft bij mezelf niets te maken met “kunnen” betalen. Wel met “willen” betalen. Ze hebben met al hun belachelijke kunstgrepen (nogmaals) de automotive industrie met gemiddeld 35 % laten krimpen. Er vloeit nu MINDER geld naat de staatskas. Goe bezig ! :wtf:
Porsche Boxster BlueMotion. :first:
Als je €50k kan spenderen aan een wagen, kun je de BIV en taks ook wel permiteren.
Er word nu al genoeg gezegd (door jaloerse mensen) over de Boxster dat het een “poor man’s Porsche” is,
als je dan ook nog eens moet zeggen dat je de 100pk versie gekocht hebt. :bounce:Je koopt een Porsche omdat je het een aangename mooie en sportieve wagen vindt !
Ik denk dat de meesten onder ons liever meer pk’s willen dan er enkele uit te halen .[quote=”youyou” post=127182]neen dat bedoel ik niet, indien je een nieuwe zou kopen bv. Of houden ze zich daar niet mee bezig bij Porsche? Ik kan me wel inbeelden dat je een nieuwe boxster zou kopen op laat ons zeggen 100pk dat toch een serieuze slok op de borrel zou zijn en meer mensen de stap zouden zetten om een nieuwe te kopen, deze kost rond de 50 000€ zonder al die taksen, (voor een 211pk) maar de biv en de rijtaksen omdat hij nieuw is swingen momenteel de pan uit[/quote]
Ja inderdaad! Of een 1000cc 3 cilinder diesel, want het verbruik van die Porsches is ook niet normaal ze ruzie
No offence, maar dat hele idee is sacrilegious 😯
Heiligschennis in ‘t kwadraat…Porsche steekt zo al genoeg hun broek af met alles wat ze buitenpompen om toch maar zoveel mogelijk auto’s te verkopen, als je nu nog eens 100PK in een Boxster gaat steken om een paar 100 Euro “te verdienen” rij je beter met iets anders.
neen dat bedoel ik niet, indien je een nieuwe zou kopen bv. Of houden ze zich daar niet mee bezig bij Porsche? Ik kan me wel inbeelden dat je een nieuwe boxster zou kopen op laat ons zeggen 100pk dat toch een serieuze slok op de borrel zou zijn en meer mensen de stap zouden zetten om een nieuwe te kopen, deze kost rond de 50 000€ zonder al die taksen, (voor een 211pk) maar de biv en de rijtaksen omdat hij nieuw is swingen momenteel de pan uit
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.