bling-bling

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Vandaag de velgjes voor op m’n 911ke teruggehad van de carrossier en vorig weekend de velgranden van bij de polijstboer..
      Zo zagen ze eruit bij aankoop,

      nu hebben we dit al;

      .
      .
      .

      Nu nog de boutjes opkuisen of nieuwkes halen en monteren.
      Weet iemand op hoeveel Kg ik deze mag aanspannen, ik zou graag de momentsleutel gebruiken voor dit jobke.
      Groeten.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Anoniem

        Het zijn eigenlijk adapters die ik nodig heb. Het zijn velgen van RH en die werken altijd met bevestigingsadapters. De velgen zijn 5×112 en ik moet naar 5×130. Ik moet ze laten maken en daar ga ik gebruik van maken om ze direkt op de gewenste breedte te bestellen.

          Ik heb hier nog twee gloednieuwe setjes spoorverbreders van 1,5cm per kant liggen.
          Eén van H&R en één van Powertech

          Anoniem

            Voila, we zijn weer een stapke dichterbij het einddoel. Er zijn reeds twee velgen terug gemonteerd, ik heb die nu op de P gezet om te kijken hoe breed ik de spacers ga laten maken. Ik heb twee spacers zelf gedraaid maar die ga ik niet gebruiken op de baan. Ik ga een set bestellen in Duitsland, die slaan een nummer in de spacers en geven een TUV-attest mee. Is hier voorlopig nog niet geldig maar ooit krijgen ze hier in Belgie wel eens verstand en dan ben je maar beter voorzien mijn gedacht. 8)
            Ik denk om de achterste spacers een centimeterke dikker te bestellen, ook moet er nog een bredere band op. Het is nu een 235/40-17 maar ik denk aan 245/45 of 255/40. Welke maat zit op een originele 964 smalle kas met 17″? Ik ga wel eerst die banden oprijden, ze zijn gelijk nieuw, tenzij iemand wil ruilen?
            Genoeg blabla, the pics;

            ps; de velgen blinken maar de auto zelf moet DRINGEND eens deftig gekuist worden, liefst met simonizeren en al. 😳

            Anoniem

              Idd. origineel ligt er een laag op maar niemand weet wie of waar of hoe je het in de “aftermarket” kan (laten) doen.
              Fuchsen hebben ook een originele beschermingslaag,wel iets minder glanzend maarja..
              Ik heb me nog laten vertellen dat dat geanodiseerd zou zijn ??

                Ik heb de 3-delige 18″ velgen van RH mét gepolierde rand, ik kan me niet voorstellen dat daar niks van coating of vernis oid op is want de velgen voelen aan en zien er uit alsof er iets van bescherming op is.

                  [quote=”cab ’88”:3el1zerb]Ik gebruik die belgom alu voor de gepolijste porschekoeling op m’n kever maar ieder jaar moet ik mij daar toch eens een uurke aan zetten kuisen hoor. Voor die velgen ontzie ik mij vooral de rand met de boutjes dus dat vernissen spreekt mij wel aan, enig probleem is dat ze mij gezegd hebben dat een klare autovernis niet gaat hechten op de gepolierde en dus gladde velgranden. ik wil ook niet het risico lopen dat ze afbladeren .[/quote]

                  Cab ’88 ik kan u verzekeren dat wat ze u hebben verteld over die vernis wel voor 100% juist is. De vernis zal niet goed hechten met het gepolierd onderdeel en bij de kleinste druk er afkomen. Maar naar horen bij onze verf boer zou er wel ergens iets moeten bestaan dat ver zo goed is als vernis en er toch niet af zou komen.

                  Luc

                  Anoniem

                    Ik gebruik die belgom alu voor de gepolijste porschekoeling op m’n kever maar ieder jaar moet ik mij daar toch eens een uurke aan zetten kuisen hoor. Voor die velgen ontzie ik mij vooral de rand met de boutjes dus dat vernissen spreekt mij wel aan, enig probleem is dat ze mij gezegd hebben dat een klare autovernis niet gaat hechten op de gepolierde en dus gladde velgranden. ik wil ook niet het risico lopen dat ze afbladeren .

                      poeder coaten is een goede optie denk ik word er in poeder vorm opgepoten en dan word dat op hoge temperatuur gebakken tot dat dus vloeibaar word en dan drogen en klaar

                      ik heb mijn velgen altijd onder houden met belgom alu polisch is een heel fijne polier pasta vloeibaar en geeft ook een beschermende functie heb er ooit een azev mee gedaan en dan om te testen gewoon buiten in weer en wind gegooid en na een dik jaar was deze nog altijd mooi wel een beetje doffer maar das wel normaal he een beetje belgom op een fijne doek en effe wrijven en weer als nieuw

                      belgom is te koop bij moto zake, of fietsen winkels oa erckens in zonhoven en de harley mannen hebben het allemaal in de rek staan om hun stalen ros blinkend te houden kost ongeveer een 12 euro voor een 300 gram

                      en als je moeilijk heden hebt om de vingers er af te krijgen volstaat een beetje talk poeder als finisch neemt alle vettigge vingers eraf

                      of heel simpel de truuk uit de oude doos simpel met witte petroleum de velgen of randen in wrijven en als je rond de auto zijt even een droge zachte doek en klaar is kees

                      wel een nadeel bij dit laatste rem poeder zet zich ook wel ietsjes sneller af (zeker bij een porsche of is het de piloot?? )
                      maar leg een doekje in de auto en als je thuis komt is het ook in no time weer shiny

                      ook goed voor gelakte gepolijste randen kan geen kwaad aan de lak en mocht er een steen slag zijn dan blijft er ook wat petroleum in het gaat je zitten en dan zal het dus ook niet zo snel gaan oxideren heb er in de tijd de velgen van mijn(88) toyota mee gedaan en zijn nu nog streeds als nieuw dus het werk echt

                      geert

                      Anoniem

                        Kan je hem eens vragen waar hij dat laten doen heeft of met welk produkt. Ik zou de mijne ook liever nog een beschermlaag opspuiten voor ik ze terug monteer. Stuur anders eens een pb’ke met zijn gegevens, ik bel hem anders wel eens op.
                        Ps; die unipol-potten dat was ook bij u zeker? Hebt ge’r nog??

                          mijn schoonbroer heeft zijn velgen gevernist (soort poederlakachtig)

                          blinken ongeveer even fel als gewoon hoogglans gepolijst:

                            En zijn er al fotos beschikbaar van de wielen op de wagen?

                              Inderdaad, velgen zien er super uit. Maar zo’n hoogglans moet je natuurlijk blijven onderhouden hé …

                              ken

                                Heel knap 😈 😈 ❗ ❗

                                onderhoud die zeker goed!!!!!

                                ook een foto posten van als de velgen op je wagen staan hé

                                  [quote=”911-lover”:u412lxbw]
                                  Als je velgen hoogglans gepolierd zijn is het oppervlak te glad zodat vernis zich niet hechten kan.[/quote]

                                  Wist ik niet, … terug wat bijgeleerd 🙂

                                    Ik gebruik Metaceul van cavaseul.
                                    Als je velgen hoogglans gepolierd zijn is het oppervlak te glad zodat vernis zich niet hechten kan.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.