boxster 2.7 tuning

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster boxster 2.7 tuning

• Maker
    Discussie

• wim vekemans
    Deelnemer

Beste,
      sinds vorig jaar kunnen we genieten van onze boxster 2.7, 2001, 211 PK.
      Vaak lees ik dat dit een ‘geknepen’ versie is en dat hij via het herschrijven van de ECU naar zijn vol vermogen kan gebracht worden. Is dit zo? Moet dit via officiele porsche garages of kan dit ook via tuning bedrijven? Charlatans op de markt? Heeft iemand ervaring met chiptuning?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoopvolle groeten,
      Wim.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Heb t ook al overwogen om een S te kopen. De boxster rijdt fantastisch, en heeft al een pak vermogen… Maar eens je geproefd hebt van ‘gecontroleerde’ snelheid, wil je de lat wel es hoger leggen, wil je meer. Ben stiekem al aan t kijken naar een S.
        Ik had gehoopt dat het tunen van de boxster misschien een gangbaar en makkelijk iets was.
        En binnen enige tijd, verlang ik naar een 911 turbo 🙂
        In ieder geval, alvast bedankt voor jullie reacties.
        Groeten,
        Wim.

Betere oplossing is boxster wegdoen en een S versie aanschaffen ipv de motor te gaan tunen!

Ikzelf heb n boxster 2,7 uit 2001. Motor is volledig getuned: inlaatcollector, supercharger, sportuitlaat (alles wat kon getuned worden is getuned).. Precies vermogen weet ik niet maar voelt aan als >275 pk en massa koppel. Herprogrammeren alleen 40pk, geloof er niets van… Andere uitlaat en andere sound zorgt voor subj sportievere auto.

Inderdaad, zelfde vraag, wie biedt dit aan? Wie kan dit? Is het betrouwbaar?
              Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
              Wim.

PB

En heb je een idee hoeveel koppel erbij komt? daar ben ik meer benieuwd naar. :coolness:
                En waar? bij wie? Zelf ervaring mee? 😉

bij het herprogrammeren van deze boxster zal er ongeveer een 40pk bijkomen, wat je toch zal voelen.
                  Al is het nog niet hetzelfde als een turbo model, daar zijn de programmaties altijd vele duidelijker merkbaar dan bij de atmosferische wagens of zoals nu de boxster.

Uitlaat laten veranderen bij Carnewal. Zelf gedaan op mijn 2.5 en de auto rijdt gewoon vele aangenamer!

ikzelf heb een 2.7 boxster,andere uitlaat,KN lucht,en je hebt 220 pk gr jb

De 986 Boxster 2.7 heeft in originele staat (niet dichtgeknepen dus) 220 PK.
                        Dus helemaal niet de moeite om je geld in te steken.
                        Kun je beter je uitlaat door Carnewal laten aanpassen, dan lijk je harder en sneller te gaan. 😈

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.