Boxster 3.2S Prijs aangepast

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Boxster 3.2S Prijs aangepast

• Maker
    Discussie

• yabba944
    Deelnemer

wegens nieuwe interesses te koop:

BJ 2002, handgeschakeld,190000 Km, kleur Vesuvio metallic, met M030 onderstel origineel van Porsche, originele Porsche hardtop en Zeintec hardtop erbij, set 18″ GT3 velgen (met nieuwe banden 1500km) en set 17″ wintervelgen met zeer goede winterbanden erbij, wagen heeft electr. airco (pas nieuwe condensors en vulling), volleder savannah, park pilot, boordcomputer, navi becker met laatste kaartdata, nieuwe softtop met glazen ruitje en achterruitverwarming, origineel xenon (is facelift-model) volledig dealer onderhouden, pas nog alle draagarmen, veren en schokdempers en remblokjes vervangen bij laatste groot onderhoud (heeft +4000€ gekost ). Incl rekje om orig hardtop op te bergen en originele porsche ski-dakdrager.
      Forumprijs 16.986€ zonder zeintop, 18.986 met Zeintop. Staat op Belgisch kenteken, particuliere wagen dus geen BTW .nu 14.000€ voor alles
      foto’s volgen
      [URL=http://nl.picturepush.com/public/5681732][IMG]http://www4.picturepush.com/photo/a/5681732/220/5681732.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://nl.picturepush.com/public/5681736][IMG]http://www3.picturepush.com/photo/a/5681736/220/5681736.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://nl.picturepush.com/public/5681745][IMG]http://www2.picturepush.com/photo/a/5681745/220/5681745.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • 😀 Wel uw verbruik in batterijen niet vergeten meetellen hé Porsche… voor de afstandsbediening! :mrgreen:

[quote=”fdeville” post=101247]Zeilboot kopen hé, dat is al veel redelijker in verbruik en zalig op het water ![/quote]

Valt mee in verbruik en bij slecht weer is hij snel uit het water 😀

Anoniem

Zeilboot kopen hé, dat is al veel redelijker in verbruik en zalig op het water !

je hebt natuurlijk gelijk, maar ik druk mijn Porsche-genot niet uit in het aantal km dat ik er mee gereden heb, het zijn geen “nuttige” km’s he, het is enkel in de uren plezier die je ermee hebt, ergo reken ik in liters per uur. ik denk niet dat je meer plezier hebt als je na een uurtje rijden 50 km verder bent gekomen. Wel als je een uur langer hebt kunnen rijden met de P.

Mr idd, als je doorblaast met de boot ben ik op een uurke snel 100l kwijt, maar ik moet toch rekenen tot het wel aanvaardbaar is, of niet 😉

Anoniem

[quote=”yabba944″ post=77203]Ik weet niet of een P zoveel minder verbruikt. Al eens een uur aan een stuk goed doorgereden met de P ? stel je gaat een uur lang boven de 200 rijden in Duitsland, dan blaas je er ook een goede 35 a 40 liter door met gemak, aangezien je een goede 200 km gereden hebt dan. Zo’n boot doet het met iets minder dan zelfs (als je een goede combinatie boot-motor-schroef hebt)30 a 35 l/ uur. Bij rustig cruisen pakt hij tss de 15 a 18 l/h (hier is de P dan wel weer in het voordeel, met een literje of 10/11). [/quote]
                Hela, niet bedriegen hé 😈
                Een dergelijke boot “zuipt” in vergelijking met een P.
                Je vergelijkt hier liters per 100km met liters per uur. De boot verbruikt misschien ‘maar’ 15 à 18 l/u, maar aan dat verbruik vaart hij misschien maar 20 knopen ofte een goeie 30 à 40 km. Dus omgerekend komt dat dan op 37,5 liter per 100 km (en dan heb ik aan 15 l/u gerekend). En aan topspeed (want daarmee vergelijk je met de P (alhoewel…200 km/u)) zit je nog aan veel hogere verbruiken per 100 km. En de boot op de foto is dan eigenlijk nog maar een “kleintje’.
                Anderzijds is het wel zo dat een boot (op zee athans) rechtdoor kan gaan en niet moet stoppen voor rode lichten en sukkels die niet vooruitgaan 😆

dat kan ik enkel maar beamen! Mijn 3.2S blijft één van de beste Porsches die ik gehad heb!! Een vermoedelijke ‘gedeelde eerste plaats’ met mijn huidige 996TT!!

tja, is 989€ per jaar, maar aangezien je al bijna 5000€ korting krijgt nu, zijn de eerste 5 jaar al betaald 😀 , en het rijdt echt wel anders dan een 2.5 of 2.7…

Mooie wagen en prijs! Ik denk alleen dat de jaarlijkse rijtaks de meeste een beetje afschrikt. Succes met de verkoop.

net weer het groene kaartje van de keuring aangekregen , en gemerkt dat ik er weer slechts enkele km’s mee gereden heb dit jaar… Van zodra het weer goed genoeg is om cabrio te rijden, is het meestal ook goed genoeg om te varen dus bijna niet meer gebruikt 😳

Iemand die wel tijd voor ‘m heeft?

Aangezien de solden bijna begint : de Porsche met alles wat erbij beschreven is : 14.000€. denk dat dit echt wel een koopje is…

Prijs beetje aangepast en Fotokes toegevoegd en UP 😀

Als je boot sneller gaat dan 20 km/h of langer dan 15m , dan wel. Maar dat is een makkie, als je dat in NL gaat halen (daar is geen 12u praktijk nodig zoals in Belgie, alhoewel dat gewoon betekend dat iemand met een vaarbewijs een boekje aftekend dat hij 12u met je gevaren heeft en dat je enkele maneuvers zoals aanmeren, wegvaren, sluizen nemen etc correct gedaan hebt), in NL gewoon examen theorie en dan krijg je meteen een icc (internationaal vaarbewijs geldig over heel de wereld); vragen zijn ook niet zo moeilijk,best wel een cursus online bestellen (voor 150€) met alle vragen die kunnen gesteld worden erin, en de volledige uitleg, slaagpercentage is 99% na die cursus. Wil je ook in de zeehavens etc varen dan heb je een groot vaarbewijs nodig, ook weer examen,iets moeilijker maar zeker niet onoverkoombaar voor iemand met een gemiddeld IQ en wat tijd om te studeren.
                            Op zee zelf heb je geen brevet nodig.

Vaartuig Voorwaarden Vaarbewijs
                            Lengte…………Snelheid……Vermogen……Leeftijd…..Brevet
                            < 15 m ...........Geen motor .........................GEEN........GEEN < 15 m ...........<= 20 km/h....< 7,355 kW........16..........GEEN < 15 m ...........<= 20 km/h....>= 7,355 kW……18……….GEEN
                            >= 15 m ……………………………………………………..18………….JA
                            ……………………> 20 km/h………………………………18………….JA

Thnx voor de info Yabba.
                              En wat met het vaarbewijs? Heb je dat nodig?

Ik weet niet of een P zoveel minder verbruikt. Al eens een uur aan een stuk goed doorgereden met de P ? stel je gaat een uur lang boven de 200 rijden in Duitsland, dan blaas je er ook een goede 35 a 40 liter door met gemak, aangezien je een goede 200 km gereden hebt dan. Zo’n boot doet het met iets minder dan zelfs (als je een goede combinatie boot-motor-schroef hebt)30 a 35 l/ uur. Bij rustig cruisen pakt hij tss de 15 a 18 l/h (hier is de P dan wel weer in het voordeel, met een literje of 10/11). En zo’n type boot koop je ook nie echt om vollen bak te blijven varen he.(allee ik toch niet), dan koop je beter een echte speedboot die 1.5 ton minder weegt. Natuurlijk is een naftebakske van 350l wat duurder dan eentje van 60l om vol te gooien , maar ge doet er ook wel wat langer mee he.
                                En budgetten, voor de prijs van een gewone 996 van 1999 koopt ge een schone boot van dezelfde leeftijd tegenwoordig, zelfs voor de prijs van een boxster 2.5 van 99 koopt ge u al een ferme cruiser.

ter vergelijking: de boot op de foto zo staat er eentje te koop , bj 2001 , met een 220 pk diesel!motor erin, voor 29000€ vraagprijs, normale verkoopprijs zal zo rond de 25000 liggen momenteel, je betaald 69€ BIV , een waterwegenvignet van 100€/jaar, en liggeld zowat 1000€ als ge niet op een toplocatie wilt liggen.

Ik tank toch liever mijne P vol dan zo een boot….

Hier spreken we dan toch nog over andere budgetten….

Heb je al een vaarbewijs?
                                  Ik ben dat indertijd nog gratis gaan afhalen, nu moet je daarvoor ook al lessen gaan volgen…

sonar schrijft:

Perfect moment voor zoiets te kopen wel, de hele botenmarkt ligt totaal op zijn gat, al zal het met de zomer wel weer iets aantrekken.

dat is idd de achterliggende reden, ik ben de botenmarkt al een paar jaar geinteresseerd aan het volgen en als ik zie wat ik nu kan kopen voor welke prijs denk ik idd ook dat het de moment is.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.