Boxster

• Maker
    Discussie
  • Beste liefhebbers,

Ben reeds enkele maanden op zoek naar een mooie, goed onderhouden Boxster.
    Kan iemand me hiermee helpen?
    2.5 2.7 manueel/tiptronic?
    Grtz Vark

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • rjf

vark, in welke regio zoek je ?

als je het budget ervoor hebt, ga dan voor een S (3.2), rijdt veel beter!

Daar zeg je zo iets, geen verspilling,

wij betalen belastingen om de wegen te onderhouden (in goede staat te houden)
          de ‘regering’ doet er niets mee.
          dus de staat van de wegen wordt slechter.
          sommige mensen krijgen schade aan hun auto en spannen een proces in
          de regering heeft niet genoeg geld om de wegen te onderhouden en de schadeclaims te betalen, dus besparingen of hogere belastingen

wat komt daar nog bij, omdat de verzekering door de slechte staat van het wegdek meer moet uitbetalen (ik veronderstel omnium verzekeringen)
          gaan de verzekeringen voor iedereen 10 tot 15% duurder worden…

dus omdat ons ‘inversteringsgeld’ slecht beheerd wordt moeten we meer betalen aan 2 partijen 🙁

deepee schrijft:

(zelfs een land “zonder” regering heeft nog veel belastinggeld te verspillen)

Verspillen is dat niet . Ons geld wordt gebruikt om nog veel meer binnen te halen .
            Wij zijn de investeerders , de staat de CEO en zij gaan met de winst lopen terwijl wij voor de inkomsten voor hun zorgen . Eigenlijk zouden we een deelname in de winst als aandeelhouders moeten claimen 😈

rjf

1) 2.7 trekt sneller bij het inhalen dan 2.5, gegeven het drukke verkeer in belgië niet onbelangrijk. en de 2.5 en 2.7 vallen in belgië in dezelfde fiscale categorie dus daar moet je het dus niet voor laten … (een niet belgische import is WEL duurder btw)

2) 2.5 heeft een kwalijke reputatie (*plof* *plof*)

Just my 2 cents

voor een Belg maakt het echt niet meer uit of je met een 2.5 of 2.7 rijdt. je kan nog bijna nergens 90 (laat staan ongezien harder) door de vele zones 30, 50 en 70 bovenop het explosief groeiend aantal cameras voor trajectcontrole en flitscameras. (zelfs een land “zonder” regering heeft nog veel belastinggeld te verspillen)
                wil je dan toch meer vermogen om eens op autobahn of circuit te peren, ga dan meteen voor de 3.2 of 3.4

Wim

Als ik een kleine tip mag geven, ga dan voor iets meer dan de 2.5 ltr.
                  Niet dat deze slecht is, maar wil wat meer toeren voor er gepresteerd word. 💡

Succes met de zoektocht. 8)

rjf

Ik heb een 2001 2.7 manueel, sealgrey in de verkoop, weinig km’s. PM maar indien meer info gewenst.

Ik heb het vermoeden dat de tiptronics van de eerste generatie heel goedkoop zijn. De tiptronic is trager dan de handmatige en de mechaniek heeft zijn mankementen. Spreek niet uit ervaring maar een algemene indruk na heel veel gelezen te hebben.

Kennis van me verkoopt zijn zwarte Boxster 2,5 van 1998, compleet origineel. Complete historiek erbij, 109000 km, ik dacht 14000 euro.

Stuur me een pm

8)

kijk eens op de site van DCT; zij hebben momenteel een zilveren 2.5 Tiptronic met amper in de 80.000 km voor 15000 euro! Een deftige startprijs… Ik heb de wagen horen draaien; startte onmiddellijk en klonk in orde…

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.