Boxster 986

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Boxster 986

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Eerst even voorstellen! Ik ben Marcolini (op dit forum althans)
    Klein beetje autofreak (denk ca 20 wagens op evenveel jaar) en reeds lang (sinds 2008) op zoek naar een P-Boxster.
    Bouwen en kids hebben deze droom ondertussen wat vertraagd (doch zeker voor mijn 50ste).
    Ben al 9j in het bezit van een Beemer 318 Cabrio (volledig origineel met 110.000 km) en als dagelijkse wagen toer ik rond met een 520d.
    Mijn vrouw is ook cabrio fan maar haar Renault CC kwam dramatisch aan zijn einde door een motorbreuk en werd vervangen door een Fiat 500C

Na lang zoeken en twijfelen zal dit waarschijnlijk mijn nieuw speeltje worden ter vervanging van mijn 17j oude BMW Cabrio
    Het is een Boxster 2.5 tiptronic (109.000 km) uit 1997
    Minpuntjes:
    kleine olielek versnellingsbak (1 druppeltje om de 3 weken)
    Geen Airco en geen volleder (half)
    Pluspuntjes:
    net groot onderhoud (incl. debietmeter)
    Speciale uitlaat (originele krijg ik erbij)
    Meningen graag!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • Bwj. 1998
      2.5 – 76.500 km
      goed uitgerust
      volledige onderhoudshistoriek
      BE-wagen
      Manueel (gn tiptronic)
      Momenteel wel wat te hoog geprijsd!

Heb je wat meer info? Is wel een mooie kleurencombo. :up:

Deze zou mss wel is de mijne kunnen worden indien de prijs nog wat zakt.

Ondertussen heb ik heel wat P-Boxsters gezien maar de Tiptronics zijn eerder zeldzaam. Finaal kan ik deze Boxster kopen voor 8.500 euro. Volgende week ga ik nog is kijken en gaat mijn garagist mee om is onder de P te zien of hij ok is en al dan niet lekt want daar is verwarring over en ik wil zeker zijn!
            Airco is niet nodig want ik ben zon’dags’-rijder
            Witte lichten heb ik al gevonden voor een zacht prijsje en alleen de velgen nog maar die vind ik wel en meer doe ik niet aan een wagen! Ik wil GENE “Johnny”-bak (das trouwens mijnen echte naam btw!)
            Word dus nog vervolgd.

S2

[quote=”marcolini67″ post=121466]Boxster 986

Voila morgen valt de beslissing vandaag telefoon gehad mag weg voor 9.500 euro.[/quote]

Veel succes vandaag! Hou ons op de hoogte van je beslissing!

Auto kope maak van Yassir? :mrgreen:

zou ik eerder hier eens naar luisteren !
                  nl.kapaza.be/vi/71270323.htm

Pascal daarom zwijg ik ! 😥

[quote=”Mushroom” post=121476]Je gaat toch niet luisteren maar ik zou hem nooit kopen.
                      Hij heeft alles waar je moet weg van lopen: Eén van de eerste Boxsters, de lichtste Boxster, geen airco, hij drupt, hij heeft de lelijkste wielen, oranje knipperlichten, etc, etc…
                      Voor een paar 1000 Euro meer heb je die van S2 die alle bovengenoemde problemen NIET heeft… Het is ZO duidelijk dat’t pijn doet!
                      Voor 10.000 Euro koop je ook die van Yabba, wel ook met wat meer kilometers.
                      AKK en je weet meer.[/quote]

Remember… Je mag enkel iemand adviseren :bounce:

Je gaat toch niet luisteren maar ik zou hem nooit kopen.
                        Hij heeft alles waar je moet weg van lopen: Eén van de eerste Boxsters, de lichtste Boxster, geen airco, hij drupt, hij heeft de lelijkste wielen, oranje knipperlichten, etc, etc…
                        Voor een paar 1000 Euro meer heb je die van S2 die alle bovengenoemde problemen NIET heeft… Het is ZO duidelijk dat’t pijn doet!
                        Voor 10.000 Euro koop je ook die van Yabba, wel ook met wat meer kilometers.
                        AKK en je weet meer.

Boxster 986

Voila morgen valt de beslissing vandaag telefoon gehad mag weg voor 9.500 euro.

Als je de kosten weet op voorhand en het budget ervoor hebt en dit de Boxster is die je hartje sneller doet slaan !!! Gewoon doen.Tenslotte koop je deze toch niet om direct door te verkopen he !! :mrgreen:
                            Ikzelf heb 2.7 van 2003 (facelift) handgeschakeld .Den eerste dat hier voor de deur staat met een deftig bod kan ermee vertrekken.
                            Grtzzz Patrick

[quote=”marcolini67″ post=120686]De prijs van 10.000,00 euro is niks teveel volgens de garage.
                              [/quote]Probeer em dan maar eens aan hun te verkopen voor 7000. Dat ga je er niet voor krijgen.

S2

Welkom op dit mooie forum Marcolini, veel succes met de aankoop.

Beste Porschisten,
                                  Na de nogal negatieve reacties toch even naar Porsche gebeld.
                                  Afhankelijk van de lek (krukas of versnellingsbak) kunnen de herstellingskosten oplopen tot ca. 1.000,00 euro maar hiervoor moet de wagen op de brug geplaatst worden (stukken ca 220 euro rest werkuren ca 12u).
                                  De prijs van 10.000,00 euro is niks teveel volgens de garage.
                                  Een finaal bod van 9.000,00 euro (gezien de algemene conditie van de wagen) zal het worden te nemen of te laten zodat ik de nodige herstelling kan laten uitvoeren.
                                  S – bedankt voor het aanbod maar het MOET een Tiptronic zijn en 151.000 km vind ik teveel!
                                  Gegroet,
                                  Marcolini

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.