Home › Forum › Porsche Talk › Burmestre of Bose?
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Benjelloun Youssef.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ben gek van cruise control, heeft me al meerdere malen speeding tickets vermeden, zowel in het centrum als op de autostrade (daily) en mis het op de boxster. Nooit gedacht dat ik er zoveel ging mee rijden :up:
Wat de stereo betreft is het idd ieder zijn ding, wil je harde bass, luide rock of zuivere klassiek? Spijtig dat B&O geen luidsprekers voor wagens heeft.[quote=”carbonman” post=221470]
Dan almaar de cruisecontrol met PAS eruit, hebben we al 1300€ bespaard…[/quote]Vermits je 180.000 km gaat bollen zou ik toch nog maar eens even nadenken hierover. Die Adaptive Cruise Control werkt FANTASTISCH ! Zowel op de autostrade als op de gewone wegen !
In onze Cooper S ook Harman Kardon, metaalachtig en geen bass, is echt zijn meerprijs niet waard. De vorige Cooper had de gewone Mini Sound en was stukken beter.
Dan vraag ik mij af of je wel het goede set/combi hebt. 🙄
Want wat jij beschrijft heb ik nooit gehad.
En we hadden toen een zoon van 18 jaar (onze Timo) en die wist echt waar de knoppen zaten. 😉En Bose is ook nooit mijn favoriet geweest.
Maar is net als met auto’s, zoveel mensen zoveel smaken en meningen.
En maakt het soms voor topic starters steeds moeilijker. :engeltje:[quote=”carbonman” post=221470]Ik heb in de spyder het Porsche Sound pakket en klinkt super[/quote]
+1
Heb dit nu ook op de Spyder
Maar ook op de 997 cabrio was dit ook dik in ordeGeen ervaring met Bose, maar in de Mercedes heb ik Harman Kardon, niet dat dit slecht klinkt, maar zeker prijs niet waard. Veel te ‘metaal’-achtig ( amerikaans zeker ? ) en bij een goei houseplaat kunnen de bassen het niet aan 😕
Dynaudio is de absolute top. Al enkele keren in wagens geplaatst en geeft echt kippenvel. Veel betere kwaliteit en akoestisch quasi beter dan Brax (2800 euro voor een setje luidsprekers in de deuren). Als je weet dat de super High-End luidsprekermerken voor Home Dynaudio gebruiken. Fit op een buizenversterker en je hebt de max aan muziekbelevenis. Wil jein de wagen voor BURMESTER gaan :vooral gaan luisteren. Neem je eigen favoriete CD”s mee en zet u enkele uren in een wagen. Of nog beter zorg dat ze je een testwagen met BURMESTER geven. En niet voor een uurtje maar voor een tweetal dagen.
Al bedankt van de reacties, ik hoor het overal dat de Bose niet geweldig is. Ik heb in de spyder het Porsche Sound pakket en klinkt super, in mijn daily Volvo steekt een Dynaudio en dit klinkt ook ferm. Heb een testwagen gehad en inderdaad Bose klinkt wel clean en vlak. Kortom mijn Volvo klonk beter, straf he.
Burmester blijft natuurlijk een dure optie van 4700€ maar ga het toch overwegen, bedoeling is dat ik er toch de volgende 5jaar 180.000 km mee ga rijden en als audio fanaat :
Dan almaar de cruisecontrol met PAS eruit, hebben we al 1300€ bespaard…BOSE is idd. een pover iets. Geen euro meer waard tov. standaard. Ik heb dat ook in de pana en is goed om naar het nieuws te luisteren. Bij de volgende zal ik dan ook geen BOSE meer aanvinken. BURMESTER is echt subliem! Als je het er aan uit wilt geven = zeker die optie aanvinken. Wel duur voor een systeem maar je krijgt er dan ook een prachtige concertzaal voor in de plaats.
Er zijn maar 2 systemen die mij kippenvel kunnen bezorgen : de BURMESTER van Porsche en het AMG Sound pakker van Mercedes.
Alhoewel in de nieuwste Mercedes S het BURMESTER High-End 3D surroundsysteem nog een stap dichter naar perfectie zou zijn.
Echter het is en blijft in een wagen staan. Die overal mee vibreert en waar je veel wind- en rolgeluiden hebt. En alles gaan dempen = veel werk + veel kilo’s extra. En vooral heel veel demontage en montage werk.Is niet de vraag, maar heb een maal in mijn Range Rover een Harman Kardon installatie gehad, en vond dit zeer mooi klinken.
Kan natuurlijk ook komen door die gigantische akoestiek ruimte in de RR. 😳De vraag zou moeten zijn of Burmester het geld waard is boven de standaardspeakers want Bose is brol.
Bose gaat hard en dat is’t, het vervormt niet omdat er niets “in” zit.
Ik ben zot van muziek en ik geef er ook geld aan (ik krijg er wel niet altijd iets voor terug, maar soit), ik heb de standaard speakers in de 991 en ben daar heel blij mee.
Heb je geld te verbranden speel dan “zeker” en bestel Burmester, heb je zoiets van “Goh, eigenlijk…”, dan is standaard meer dan vet genoeg.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.