Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabriolet

Home Forum Stel jezelf even voor ! Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabriolet

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

Zoals jullie konden lezen in dit topic was ik recentelijk op zoek naar een 996 Carrera 4S, en heb -mits wat zoeken- een mooie gevonden.

Het is een Atlas grijze geworden, met TipTronic. Dat eerste viel meteen in de smaak, dat laatste was een twijfelgeval, maar uiteindelijk ben ik wel heel blij mee, erg gemakkelijk zonder verlies aan ervaring 😀

Hier alvast wat foto’s, de wagen is sinds n kleine week thuis, ik zal de komende maande de wagen eens grondig details.

Op onderstaande foto’s is de wagen enkel gewassen & ik heb een rode S geplaatst.

Linksachter heb ik eens bij wijze van test spacers van 20mm geplaatst, want ik vind dat de velgen standaard behoorlijk naar binnen staan.

P1100782.jpg

P1100781.jpg

P1100785.jpg

Rechterflank zonder spoorverbreker achteraan :

P1100786.jpg

Linkerflank met spoorverbreker van 20 mm achteraan :
    P1100787.jpg

P1100788.jpg

P1100789.jpg

P1100790.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • Thanx 🙂

@ Ollie : geen idee of ik ‘m dit jaar nog ga inschrijven, de eerstkomende maanden ga ik er zowiezo toch niet mee rijden, zal het mooie weer afwachten 🙂

@ JV : er komen wellicht 19’ers op, verlagen lijkt mij absoluut niet nodig, k kreeg er nu amper mijn (extra lage) krik onder , die wagen staat echt niet hoog op poten !

Wim

Mooie Porsche :up:
        En veel :driver: plezier

poroficiat
          met je super mooie en gave vette bak ook spacers niks mis mee
          veel plezier met de 4S cabrio
          beauty
          :drink:

:first: :first: :first: , moest mijn madam niet zo gierig zijn…..oei sebiet leest ze dit :happy:

mooie wagen, proficiat ermee :up:

Eerste werk : velgen (19″ staan er veel beter onder)
                Tweede werk :bilstein ophanging eronder (Carnewall heeft een perfecte daarvoor). Een 4S mag zeker 3-4cm naar de Aarde.
                Derde werk : spacers rondom. Zelfs 5mm geeft optisch een wereld van verschil.

Verder prachtige wagen. En cabriolet = garantie op fun in de zomer 😉

Mooie wagen, Hans. :up: :up: :up:

congratz. ziet er netjes uit. :up:

Proficiat, ga je veel plezier van hebben! :driver:

Ga je hem dit jaar nog inschrijven met de veranderende wetgeving?

Dankjewel allemaal 🙂

Half december heb ik een weekje vrij, hoop dat het interieur eens grondig te kunnen poetsen, en misschien het exterieur ook, en heb nog een ander setje velgen liggen, etc, een hele hoop te doen nog 🙂

Over de auto : heb ‘m uiteindelijk in Delft gevonden, die eigenaar (een echte liefhebber) heeft ‘m maar kort gehad, hij wou per se een 964, en zijn vrouw verplichtte hem om de 996 eerst te verkopen, dus had goeie onderhandelingspositie 🙂

De wagen is origineel geleverd door Verellen in Geel aan een bedrijfsleider in Maaseik. Heb het onderhoudsboekje, eigenaarsgeschiedenis, etcetera.

Huidige kilometerstand = nu net 132.000 km, laatste onderhoud was op 128.000 km, maar ik ga dit voorjaar toch -voor ‘peace of mind’- olie verversen, oliefilter, luchtfilter, bougies, interieurfilter, en nog wat kleine zaakjes nalopen.

[i]@ stekki : ik vind zo’n gemonteerd kabeltje net iets makkelijker in gebruik dan via de sigarenaansteker

@Vonheist
                        : inderdaad heel veel Porsche (en schitterende kont !) voor dat geld, al zijn ze wat duurder dn exact een jaar geleden.
                        Wat betreft de spacers : ik had die liggen en is maar een eerste probeersel, ik zal zien wat dat geeft met de andere velgen.

@ Jorge : afhankelijk van het licht/zon is het blauwachtig, soms paars, maar het is donkergrijs, bij duister lijkt ie soms zwart.

@ Ive : haha, neen dankuwel :)[/i]

Ive

hele mooie 4S
                          :first:
                          Wil mijne er direct voor ruilen 😀

Mooie wagen, proficiat!
                            Het grijs heeft volgens mij een beetje van blauw weg, maar misschien heb ik dan ook een bril nodig 🙄
                            De spacer zou voor mij niet hoeven, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Tis echt ‘n mooi ding !

Naar mijn gedacht nog altijd het meest Porsche voor het ‘minst’ geld.
                              Een trouwe krachtige companion die u eens niet tracht te vermoorden 😉
                              De spacer vind ik persoonlijk net iets te veel… (net iets teveel loopvlak van de band zichtbaar) maar mss is het in werkelijkheid wel een geslaagde ingreep.

Succes ermee !

Proficiat, ziet er goed uit!! Ik moet ook nog is een kabeltje zetten rechtstreeks aan de batterij. Nu steekt het in de sigarettenaansteker bij mij.

Vandaag een kabeltje gemonteerd zodat ik een druppellader kan inpluggen.

P1100780.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.