Carrera Motors: topservice

Home Forum Porsche Talk Carrera Motors: topservice

• Maker
    Discussie

• S2

Dit verhaal wou ik toch even met jullie delen, zeker omdat ik er zelf van versteld sta.

Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een fantastische Cayman die ik particulier kocht. Ongeveer een jaar geleden werd er door de vorige eigenaar in de wagen een Porsche Music Interface ingebouwd (of beter, hij liet dit inbouwen door een Porsche Centre bij hem in de buurt.)
      Vanaf dag 1 was ik eigenlijk niet tevreden met het audio gedeelte, zeker niet als je weet dat de Cayman het Sound Package Plus heeft en dus eigenlijk best wel ok zou moeten zijn wat betreft audio.

Maar niet getreurd, op een druilerige zondagmiddag zelf maar even aan de slag gegaan en de radio gedemonteerd en de ontvangst gechecked. Heel snel vond ik de oorzaak: de Music interface module gaf het ingangssignaal (afkomstig van de antenne) niet door aan de ingang van de radio (althans niet altijd).
      Gelukkig had ik bij aankoop ook een factuur gekregen van de installatie van de Ipod interface.

Het Porsche Centre dat de installatie had gedaan, bevestigde me dat er op de interface 2 jaar garantie zat en dat ze dit best wel eens wouden bekijken voor mij, maar dan moest ik de wagen wel even tot daar brengen. Heel vriendelijk, maar helaas wel erg ver weg voor mij.

Op goed geluk heb ik dan contact genomen met Carrera Motors of zij de herstelling konden uitvoeren. En tot mijn grote verbazing, geen enkel probleem. Ik ben fantastisch verder geholpen, de interface is vervangen door een nieuwe, en dat allemaal onder garantie!

Als je dan weet dat ik de wagen particulier gekocht heb en de interface door een andere Porsche Centrum is ingebouwd, dan vind ik dit een super service. Uiteindelijk hebben ze aan mij niets verdiend en toch geven ze me een service alsof ik er een nieuwe wagen gekocht heb.

Ik moet jullie niet vertellen dat ik heel tevreden ben.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
      • voila, het is maar wie je op welk moment treft, inderdaad :salut:

ik woon tussen gent en brussel, dus het maakte niet echt uit. Ik ken veel mensen die in Gent gaan én zeer tevreden zijn. Maar zoals gezegd: als je al drie keer langs bent geweest, en die dag wil bestellen omdat je toch weet wat je wil, dan is het jammer dat een dergelijke verkoper zijn kat stuurt. … Oh ja, ik had een 4-dagen baard en een hoodie, maar dat kan niet meegespeeld hebben, want we hebben de verkoper tout-court nooit gezien 😐

Alles is de indruk van het moment uiteraard….
          Ik ben over het algemeen tevreden over de service van Carrera Motors.

Twee dingen waar ik dan weer niet tevreden over ben over Drogenbos:
          – Toen ik, voor mijn Cayman welke uitgerust is met de voorbereiding voor PVTS, ging vragen om het systeem in te bouwen zei men mij in Drogenbos dat dat technisch niet mogelijk was en dat ik een compleet nieuw systeem moest laten inbouwen (omdat de wagen in Duitsland was aangekocht) 😯 .
          Toen naar Carrera Motors gebeld en geweest waar ze er geen probleem van maakten en het systeem gewoon ingebouwd hebben. Het systeem werkt trouwens perfect…
          – Mijn vrouw wou, net voor kerstmis, een kerstcadeau gaan kopen bij P in Drogenbos.
          Ze wou een USB stick kopen en een muis. Dan vonden ze de sleutel niet van de vitrine kast, dan vonden ze de doosjes niet, dan konden ze geen factuur maken, konden geen Nederlands, etc… Na een uur was ze het beu en is ze maar weg gegaan…

Zo zie je maar dat iedereen wel verhalen heeft over elke garage.

Als ik nog een P koop zal het opnieuw in Gent zijn… (nochtans woon ik in omgeving Brussel).

Greetz,

Plumber

tja, en wij zijn vorig jaar op het salon 3 keer langsgeweest om een verkoper van Carrera motors te kunnen spreken (eerst was hij er nog niet (nochtans al 11 uur!) 😕 , dan was hij bezig maar zou hij ons bellen 🙁 , (maar deed hij dus niet) en de derde keer was hij al weer weg. 😥 )

en dus hebben we daar dan die dag een bestelbon getekend bij een sypathiek madammeke van drogenbos :first: .

maar dat gaan natuurlijk over de houding van 1 verkoper op 1 dag, en niet over carrera motors als garage. maar het heeft hen natuurlijk wel 1 auto gescheeld in de verkoop en als ik er nog eens eentje koop, zal dat ook in drogenbos zijn. :drink:

Dag S2, deze zomer ook mogen ondervinden wat een TOP service Carrera Motors aanbiedt.

En in tegenstelling tot wat andere forumleden soms ondervinden, het tegenovergestelde.
              Ik kwam op de parking met mijn daily (VW Passat), jonge gast van 32, kortom ook alles om te denken ‘wat komt die hier doen’. :-p
              Aan het onthaal heel vriendelijk aangesproken en onmiddellijk doorverwezen naar de juiste persoon. Heel correct behandeld!

Het probleem werd opgelost en dan nog eens in een heel korte tijdspanne (dit verhaal is trouwens te lezen in een ander topic)

Dit alles in schril contrast tot RS Motors waar we klant zijn met onze 2 wagens. Daar heel onvriendelijk behandeld en deze garage is wel een schoolvoorbeeld waar je enkel mag toekomen met kostuum om wél vriendelijk behandeld te worden…

Soit, nu 10′ langer rijden om de P op onderhoud te doen én correct behandeld te worden 🙂

+1 :mrgreen:
                Maar ja Rocco… Als ze ons zien binnenkomen… daar springen ze op zoals vliegen op ne… 😈

Grappig, ik ben blij als ik in een toonzaal lekker kan rondneuzen zonder verkopers die als vliegen op str*** afkomen, maar blijkbaar vinden jullie je dan genegeerd :mrgreen: :happy:

Dat kom ik op de parking van de bakker ook soms tegen….

Vandaag even naar Verellen in Geel gereden met de Audi, eum, ik bedoel 924. :mrgreen:
                      Uiteraard in gepaste kledij: Een joggingbroek, afgetrapte Adidassen ( wel Porsche design :coolness: ), een knalblauw T-shirt met Superman logo en een hoodie daarover van de Zeeman. 8)

Toen ik aankwam parkeerde ik mijn dikke slee uiteraard knal in het zicht en stapte op de ingang af. Eenmaal binnen werd ik vriendelijk ontvangen ( of hoe vriendelijk een Antwerpenaar kan zijn 😆 ) en geholpen door de man achter de balie. :up: Toen de man van de balie even naar achter ging om een vraag aan de magazijnier / technieker te vragen voor mij, kwamen er 2 verkopers langs mij door gewandeld. Beide netjes in het pak. Geen één van de twee heeft mij bekeken, sterker nog, ze strekte hun nek zo lang uit om toch maar over me heen te kunnen kijken. Wie zegt dat mensen met bureaujobs geen verschot kunnen krijgen zijn dus mis. :sarcastisch :mrgreen: De man van de balie kwam terug, ik was goed geholpen en ben vertrokken. 🙂

PS: Bedankt meneer Jef met de (schijtgroene) 996 met nummerplaat 9-JEF-. . . om me zo goed als klem te parkeren. Doe vooral geen moeite om je een beetje verder te parkeren en een paar meter verder te wandelen als de parking volzet is. :salut:

ik ga ervan uit dat elke klant op dezelfde manier zou moeten behandeld worden, helaas is dat niet overal zo blijkbaar :bounce:
                        men broer, die graag onopvallende powercars heeft, heeft het zelf meegemaakt 2 jaar terug bij Mercedes Mechelen waar hij binnenging in zijn werkkleding, geen enkele verkoper zag hem staan want ze gingen ervan uit dat hij dat niet kon betalen, hij mocht z’n gegevens achterlaten en ze gingen wel contact opnemen, wat ze echter niet wisten was dat hij een E350 benzine 4Matic wou bestellen, hij is gewoon terug buitengewandeld en heeft direct bij Vertommen op enkele km’s verder gewoon besteld waar hij als “klant” werd onthaald. je zou denken dat ze gezien de concurrentie wel slimmer geworden zijn maar vorige maand was het terug van t’zelfde, hij wou nu een E400 Bezine 4 matic en ging nog is langs, opnieuw in werkkleding, en terug hetzelfde, ze hadden geen tijd voor hem, dus is direct doorgereden naar Vertommen en daar waren ze opnieuw heel blij dat ze hem zagen binnenstappen en daar heeft hij opnieuw besteld :happydance:
                        denk dat dat probleem zich wel bij elk merk voordoet, er zijn goeie en slechte garage’s….

Ben zowel bij Carrera Motors als bij Porsche in Drogenbos altijd goed en correct geholpen geweest. Zelfs beter dan wat ik bij 2 Audi dealers heb gekend in de buurt (daarmee trouwens dat ik nu met BMW rijd 😀 ). In Drogenbos hebben ze me zelfs ooit eens heel goed bijgestaand tegenover de verzekering na een zwaar ongeluk met mijn 964 (zaliger 😥 ).

Als het goed is mag het gezegd worden, is het minder goed/slecht mag het ook gezegd worden.
                            Als sommige garages slim zijn lezen ze mee op dit forum en leren ze eruit.

Klantvriendelijkheid is het begin van alles ongeacht wat iemand aanheeft.

Ik ben zowel bij Porsche Brussel en zeker bij Porsche Antwerpen heel goed voortgeholpen. Zowel voor onderdelen die besteld moesten worden als voor de papier molen van de 964.
                              Ik ga wel altijd onmiddellijk naar de receptie en vraag naar de juiste persoon, in de toonzaal heb ik niks meer te zoeken aangezien er geen luchtgekoelde wagens meer te koop zijn :mrgreen:

of je kan het ook positief bekijken en stellen dat de service van CM in schril contrast staat tot het genoemde OPC.

S2

En zo wordt het topic dat ik opgestart had met de bedoeling om een uiterst positieve ervaring met jullie te delen, weer een topic waarin een ander Porsche Centrum in slecht daglicht gesteld wordt.

Heb lang getwijfeld om mijn post online te zetten, omdat ik dit min of meer had zien aankomen. Zet er maar een slotje op!

Vreemd, ik wordt bij Verellen altijd zeer goed geholpen. Zo nog vorige week toen ik zonder afspraak vroeg of ze snel mijn voorlicht konden bijregelen omdat dit afgekeurd was op de keuring.
                                    Ze hebben onmiddelijk de poort opengedaan en mijn lichten afgesteld, met de nodige belangstelling voor mijn oude Porsche, zowat elke mechanieker en verkoper is komen kijken. :first:
                                    En ik had gewoon een jeansbroek, T-shirt en een hoody aan.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.