Catawiki

Home Forum Porscheforum mededelingen Catawiki

• Maker
    Discussie
  • Ik kijk regelmatig op de veilingsite Catawiki. Deze week stond er een leuke 356 die mijn aandacht trok. Ik deed het hoogste bod maar kreeg de melding dat de reserveprijs niet was gehaald, dus geen toewijzing … Kan gebeuren dacht ik maar uit puur nieuwsgierigheid herbekeek ik nogmaals de volledige veiling. Wat bleek, van de 104 aangeboden kavels was er slechts 1 zonder reserveprijs, 21 werden toegewezen en 82 (waaronder 3 Porsches) hadden de reserveprijs niet gehaald. Bijna alle aanbieders zijn handelaars.
    Op deze site bieden is feitelijk tijdverlies wanneer slechts 20% wordt toegewezen. Bovendien liggen de prijzen sowieso bijna 11% hoger (veilingkosten) dan in de Showroom. Bij de veilingsite Vavato liggen de veilingkosten (20,60%) trouwens nog eens dubbel zo hoog.
    Echte koopjes zal je dus op geen van beiden vinden.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • +1

123

catawiki is helemaal niet als koopjes site opgezet.
        Ze zeggen het zelf, unieke objecten.. Dus elkeen probeert daar gewoon dingen die wat zeldzamer zijn , of ze denken het, daar wat op te kloppen kwa prijs..

Vandaar ook die reserve prijs, ze willen niet gewoon verkopen, ze zoeken gewoon interesse van een paar partijen die tegen mekaar opbieden als gekken.. tot profijt van de verkoper natuurlijk.

Vavato doet iets gelijkaardigs, maar dan gewoon op allerhande auto’s..minder unieke objecten dus. en ze spammen alle koopjes sites zoals 2ehands en autoscout met lage prijzen dus ze verschijnen in alle zoekopdrachten die prijs gebaseerd zijn.. ik krijg er het schijt van.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.