Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › cayenne verlagen?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door tenne.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik denk dat gewoon andere veren zijn van de turbo tegenover een gewone cynn ,want ik zie op de veren een kleuren combinatie staan
Ik vrees dat die man niet op de 1ste rij stond als ze verstand aan het uitdelen waren . 😉
Blijkbaar springen in Rusland de airbags als je in de rode REVS komt
Snuggere P-driver moet ik zeggen 😎
En je moet je zeker niet proberen wat deze Russische idioot doet …
[video]http://www.youtube.com/watch?v=luxY255eHLg[/video]
Ik heb aan een off road cursus meegedaan vorig jaar in de Ardennen, zowel met mijn wagen als met de Range die ook was uitgerust met gewone banden.
Ik heb toch bepaalde zaken niet kunnen uitvoeren wegens de beperking van de wagen. De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat mijn Cayenne niet is uitgerust met het extra Off Road pakket. (Wanneer zou ik dat ook nodig hebben)
De Range had deze optie standaard wel dus had een klein voordeel.Toen we overschakelden naar de Land Rover was het al een heel ander verhaal. Ik heb mijn Cayenne toen wijselijk aan de kant laten staat op advies van de instructeurs om geen stukken te maken en gelijk hadden ze. De Land Rover Discovery was van een heel ander caliber op terrein dan de Cayenne maar dat is dan ook een echte Off Roader.
Een wagen die me toen ook enorm verbaasde was de Toyota Landcruiser, echt top off road.
Ondanks alle mooie You Tube off road filmpjes van de Cayenne is het geen off roader. Ik ben al blij als ik met mijn wagen in de winter tijdens een skiverlof overal geraak zonder kettingen en als je dan eens je terrein modus kan opzetten dan is dat extra leuk. Voor de rest heb ik geen ambities om het veld in te trekken, daar zijn andere voertuigen voor.
Moet cayenne niet voor onder doen hoor, zo staan er vele filmpjes online
bv die, zo te zien zelfde hellingsgraad, maar moeilijkere ondergrond:
Enfin, we komen wat off topic.
ik zie maar weinig SUV dat nadoen moet je eens opzoeken op you tube
” subindo e descendo uma parede ”
ik kan het weten , ik heb 4 jaar met een rr gereden en nu rij ik met een cynn
Ik moet eerlijk zeggen, toen ik x aantal jaar geleden in Spanje woonde en nog met het vorig model van de cayenne reed, ging ik wel wat offroad ermee gaan rijden. Natuurlijk is de ondergrond daar echt droog zodat je met normale banden genoeg grip hebt. Maar ik verzeker je, de cayenne kan echt wel wat aan hoor!
de laatste opmerking geldt vermoedelijk voor 90% van de X5, ML, RR Sport enz enz rijders…
Ik vergeet echter nooit de ervaring van mijn nonkel; een aannemer die zich een Range Rover gekocht had. Hij kon het natuurlijk niet laten om eens op een veld zich wat te laten gaan… maar merkte dat zijn remmen steeds minder werkten, tot op den duur bijna niet meer! Bleek nadien in de garage dat er modder tussen de remklauwen gekomen was, die de boel helemaal blokeerde! Heeft hem een ferme noot gekost!! Hij was furieus… en sindsdien heb ik altijd wat mijn bedenkingen gehad bij de offroadcapaciteiten van sommige van die dure speeltjes…
Persoonlijk vind ik het geen goed idee om een Cayenne zonder PASM zomaar te verlagen.
Naast het visuele wijzig je hierdoor veel aan de rijstabilitiet en comfort.Het PASM systeem is uiteindelijk niet zomaar de Cayenne in verschillende standen zetten.
Zelf heb ik een Cayenne S en bij de keuze van één van de drie programma’s meten sensoren de carosseriebewegingen, dwarsversnelling, stuurhoek, remdruk, zelfs met het motorkoppel wordt rekening gehouden.
De electronica berekend aan de hand daarvan de strakheid van de schokdempers af. Dit leidt tot een verhoogde rijstabiliteit. Daarom is dit PASM systeem van Porsche zo vernuftig.Als je bv. in de Sport stand over een zeer hobbelige weg rijdt dan schakelt het kortstondig over naar een minder strakke karakteristiek om het wegcontact te optimaliseren.
Als je het PASM in combinatie met PDCC neemt dan heb je echt een sublieme wegligging en precies rijgedrag. Bij mijn weten de enige SUV die dit aanbiedt.
Vorig jaar meegedaan aan wat bochtenwerk in Frankrijk met verschillende SUV’s en het moet gezegd, de Cayenne heeft geen concurrentie 😀
De meeste SUV’s waar ik heb mee gereden geven geen goede stabilisatie bij bochtenwerk en geven een zweverig gevoel waarbij steeds stuurcorrecties dienen uitgevoerd te worden.
Het PDCC syteem van de Cayenne neutraliseerd deze bewegingen door de dynamische dwarsstabilisatie waarbij een vlotte rijsnelheid en stuurgedrag wordt verwezelijkt.Bij het echte off-road werk is de Range in het voordeel maar laat ons eerlijk zijn, hoe dikwijls rijden Cayenne rijders off-road 😉
Persoonlijk vind ik niet dat een Kjn te hoog staat ,en zeker niet degene die de adaptieve ophanging hebben .Is en blijft een Suv .
zoals ik zei is en cynn een baanmodel maar een rr sport dat is een jeep die moet hoog van de grond staan
heb even foto genomen van laagste en hoogste stand van de cjn t.
[IMG]http://i453.photobucket.com/albums/qq256/nikolasenlynn/P1010165.jpg[/IMG]
[IMG]http://i453.photobucket.com/albums/qq256/nikolasenlynn/P1010166.jpg[/IMG]
Ik rij meestal in sportmode en dan gaat het chasis automatisch 1level lager dan normaal, vind ik ideaal.hier vond ik een goede “onderverdeling” van de verschillende modellen suv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sports_utility_vehicleRange en cjn staan wel bij dezelfde…
Heb vroeger ook een rangesport gehad en ik moet zeggen, heb die na 14 dagen alweer verkocht. Is voor mij persoonlijk een salon op wielen, rijd veel te zacht, schommelt veel te veel en gaat niet vooruit. Wel veel laadruimte.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.