Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Cayman 2.7 i op LPI gas
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door 911-lover.
-
Hallo iedereen,
Om de 8000 km rijd ik met een RX300 op Lpi naar de firma Van Coillie te St Martens Latem om een speciale smering te laten uitvoeren ter bescherming van de kleppen.
Groot was mijn verbazing toen ik de zaakvoerder zijn Cayman zag staan met toevallig de achterklep open…..wat zag ik…een gastank van 45 liter…. dus ééntje op LPI.
Prijskaartje 3000 € voor de installatie en dus om de 8000 km speciale smering, 5 minuten werk….. Vermogenverlies… verwaarloosbaar….. en te bedenken dat een liter gas één derde kost van een liter benzine….. ondertussen rijdt hij er al enkele tienduizenden kilometers mee zonder problemen…net zoals bij de RX300 dus waarvan iedereen zei, niet doen…op gas zetten….ondertussen rijdt hij ook al 70.000 km op gas zonder problemen….
Misschien wat ver gezocht LPI op een Porsche maar voor iemand die 40.000 km rijdt per jaar is de installatiekost rap terugverdiend…. of zeg je als je een Cayman kunt kopen kun je ook de benzine betalen…in ieder geval toch beter voor het milieu..waarom dan nog bijbetalen voor wat de wegentaks betreft als je het milieu spaart….
Graag wat reacties, wat vinden de techneuten onder jullie hiervan..of kom ik met vijgen voor of na pasen….
Mvg HoraceAnoniem3 mei 2010 om 00:29Ik heb ook al serieus getwijfeld om de cayenne (3,2) op gas te zetten maar ik doe te weinig km’s op jaarbasis (max 10000km).
Anderzijds zie ik dat de herverkoopwaarde van cayenne’s op gas nog lager ligt dan normale en ik vind die lpg taks ook al een schande. Als lpg zo goed als nietvervuilend is waarom dan extra taks heffen??? Juist, nonkel in brussel verdient er te weinig aan ! Da’s de enige reden volgens mij dat lpg er niet meer doorkomt, het wordt gewoon uit het daglicht gehouden vanuit Brussel.
Kan je niet meteen een extra kopsmering laten monteren ipv iedere 8000km binnen te gaan?Ik heb ook een tijd gedacht een aangeboden Cayenne op gas aan te kopen als Daily
Doch na een privégesprek met een vakbekwaam iemand van PCB werd het mij ten stelligste afgeraden .
Het blok zou dit niet volhouden .
Ik heb de wagen dus laten gaan daar ik deze persoon voor 100% vertrouw in zijn raadgevingenik rijd met de 3.2 v6 motor en heb er intussen reeds meer dan 100.000km opzitten met mijn lpi installatie mét klep en kopsmering, ik ga één keer om de 10000km binnen om de computer uit te laten lezen en bij aan te passen, géén vermogen verlies, geen nadelige gevolgen voor motorblok, en aangezien ik lichte vracht rijd, GééN lpg taks ! Ook ik heb een kennis die met een cayman op gas rijd, al +50000km, zonder één probleem… ik zie niet in waarom niet, al ben ik ook niet te spreken over de lpg taks én de prijs van de gas hier… de regering krijgt van de aankoopprijs 2/3e en de gas kost eigenlijk slechts 1/3e van wat wij betalen, een schande is het voor een milieuvriendelijke brandstof….
ik heb met mijn vorige wagen bmw 523 120000km op lpi gereden zonder extra smeringen alleen twemmal binnen geweest bij de lpg specialist voor de pc
en ik zou het terug doen , geen minuut spijt van gehad, alleen veel geld bespaardMijn broer zijn 323i rijdt al geruime tijd op LPG, zonder enig probleem.
Bovendien heeft een vermogensbank-test uitgewezen dat hij zowel op benzine als op LPG de volle 170 pk heeft. Wel iets minder koppel op LPG.
Ik heb zeker niets tegen LPG hoor .
Versta me niet fout .
Ik heb een Omega 2.6 Dualram gehad op LPG .
De goedkoopste wagen per kilometer ooit die ik gehad heb als daily .
De wagen heb ik gekocht op 250.000km en verkocht op bijna 400.000km
De volgende eigenaar heeft ze tot bijna 500.000km gereden en dan verkocht voor export .
En ze bolde nog steeds .
Ook heb ik een oldtimer gehad waar gas in lag .
Ook nooit problemen mee gehad en spotgoedkoop rijden .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.