Home › Forum › Porscheforum › Stel jezelf even voor ! › Cayman 987
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door
Stijn Celis.
-
MakerDiscussie
-
2 augustus 2016 om 19:17
Van harte welkom Kristof!
26K km is niet veel. Die is nog maar net ingereden. :coolness:
De enige goede raad die ik zo meteen kan geven: neem iemand mee die niet met een roze bril naar de wagen kijkt…Voor de rest: Kijk eens naar de staat van de remschijven en remblokken. Staat van de banden…
staat van deze zetels. eventuele lekken etc…Succes met de zoektocht!
-
MakerDiscussie
-
Ik heb ook een 987, maar geen getik. Het is niet normaal, de verkoper weet het zelf niet…. Persoonlijk zou ik deze laten staan als je je niet 100% zeker voelt…
Excuses, blijkbaar vermeldde ik niet de volledig afgestempelde historiek (en vergat ik één geregistreerd onderhoud).
Deze is als volgt:
– 05/05/12 op 11.699 km: Kleine Wartung;
– 26/06/14 op 20.095 km : Gröbe Wartung + Zündkerzenwechsel;
– 25/06/16 op 26.208 km: Kleine Wartung + Weschsel Antriebsriemen;Ik probeer inderdaad een kenner te vinden die met mij kan meegaan.
grt
dubbel elektrische clicks om de 5 sec. is absoluut NIET eigen aan (porsche) sportwagens.
als de auto je verder aanstaat kan je in het aankoopcontract opnemen dat dit nog door de verkoper moet hersteld worden. zet er voor alle duidelijkheid dan ook een uiterste leverdatum die bij niet naleving de koop ontbindt.
de onderhoudsbeurten doen ook wel wat vraag- en uitroeptekens op KLIK dus een groot onderhoud bij in de verkoop bedingen is zeker geen slecht idee.Het getik kwam uit de zone van de stuurkolom / dashboard. Het was een zeer constant getik, dat men kan vergelijken met het getik van een wijzer van een klok (2x achter elkaar, dan een poos van 5 seconden tussen, dan opnieuw), maar dan veel harder en duidelijk waarneembaar (ik dacht dat dit eerst één van de wijzers betrof van de meters, maar ook dit bleek niet het geval te zijn).
Ik vind het dan ook jammer dat de verkoper twee oorzaken aangaf die niet bleken te kloppen (wielen, vervolgens airco..) om dan te zeggen dat dit eigen is aan Porsche sportwagens..
Aheum, klein onderhoud in 2012 en dan pas een groot in 2016?
Als ik mij niet vergis (heb geen zin om mijn boekje erbij te halen) dien je toch om de 30000km of om de 2 jaar op onderhoud te gaan. Misschien geen groot stuikelblok voor sommigen maar ik vind dat een Porsche toch wel minstens om de twee een “beurt” mag krijgen.
Het kofferdeksel is inderdaad van aluminium voor zover ik weet.
Dat tikken lijkt me toch raar maar heb geen automaat dus mag geen oordeel vellen. Kon je het niet lokaliseren? Vanuit het dashbord? Achter je rug?
Bij twijfel zou ik hem toch ook laten staan.Als er een APPROVED-garantie werd verleend door Porsche, werd de wagen voorafgaandelijk gekeurd door een erkende concessie.
Vermoedelijk is hieromtrent een verslag beschikbaar?
dat zeg ik niet, zoals ze hier zeggen neem iemand mee die rationeel is en de zaak vanop een afstand kan bekijken, zo heb je een objectieve opinie. Er zijn hier genoeg cayman rijders die je met meer raad zullen kunnen bijstaan dan ik. Die krassen kunnen in je voordeel zijn indien je over de prijs onderhandeld. Bekijk wat dat nieuw kost om te vervangen bv.
Met zorg werd de wagen niet behandeld neem ik aan.. Er was ook schade aan het inlegvak aan de rijderportier, naast de vele krassen op de deurinleg. allemaal jammer voor 26.000 km
Leder van de zetels is dan weer in topconditie.
Bij twijfel AFBLIJVEN, zo luidt het toch.. 😉
Ik ben vandaag de cayman gaan bekijken.
in het algemeen lijkt de wagen correct te zijn qua kilometers. Wél redelijk was krassen op de “Cayman”-inleg en ook zeer lichte schade aan de voorbumper (aanvaardbaar gebruik).
Toch gemengde gevoelens:
De lakdikte was bijna overal 100 à 160 micron.
MAAR: de motorkap vertoonde 390 à 400 micron. Volgens de verkoper is dit zo omdat de motorkap een ander materiaal is. Dit blijkt immers aluminium te zijn in plaats van staal. We hebben dit gecontroleerd met een magneet en deze uitleg lijkt te kloppen. Kan iemand dit bevestigen ?
TIJDENS HET TESTRIJDEN: merkte ik op dat de wagen een zéér onaangenaam getik geeft. (ik dacht eerst dat dit een digitale optie was die in de PCM stond geactiveerd en dit aangaf dat de PDK schakelde.. Bij nader inzicht bleek dit niet zo te zijn.
Het geluid valt goed te vergelijken met het “geklak” als men zijn 4 pinkers activeert. Het komt zeer regelmatig voor en er zit een bepaald ritme in.Toen ik de verkoper hiermee confronteerde en ik ook samen met hem ging rijden:
1. dit zou aan de banden liggen. Ik wees hem erop als we stil stonden voor de lichten dit getik ook voorkwam..
2. het zou aan de airco liggen. Ik deactiveerde de airco en het getik bleef aanhouden.
3. Ik was niet gewoon om met Porsche te rijden, dit zou eigen zijn aan sportwagen-rijden..
4. dit is geen probleem aangezien er APPROVED Porsche garantie op de wagen zit (contract vorige maand afgesloten door de vorige eigenaar..). Nu lees ik op de website van Porsche omtrent de APPROVED voorwaarden als volgt:“Optische en akoestische veranderingen evenals ouderdom en slijtage zijn geen gebreken en daarom van garantie uitgesloten.”
Qua historiek:
* showroom-model Porsche Stuttgart
* vervolgens eigendom van een Duitse dame.Onderhoudshistoriek (afgestempeld):
– onderhoud bij Porsche Stuttgart op 11.699 km (2012): “Kleine Wartung”
– onderhoud bij Porsche Düsseldorf op 26.208 km (2016): “Kleine Wartung” + “Wechsel Antriebsriemen”Ook een (voor mij buitgenwone) manier om de transactie af te handelen: contract sluiten, overschrijving naar hun dealership en zij leveren de wagen bij mij thuis af met factuur.. Is dit gebruikelijk?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Welkom op het Porsche forum. :drink:
Cayman is :up: :up:Bedankt voor de reacties.
Ik heb afgesproken om zaterdag de wagen te gaan bezichtigen.
Nog een vraagje omtrent de co2-uitstoot: ik neem aan dat de co2-uitstoot bij een PDK 2.9 214 g/km is en bij een manuele 221 g/km? Of vergis ik mij hierin? De advertentie vermeldt immers (vermoedelijk verkeerd) 221g/km, terwijl Porsche zelf 214 g/km voorschrijft.
Omtrent het opmeten van de dikte van de lak : welke zones inspecteer ik het best ? Welke resultaten zijn eerder “normaal” en welke resultaten wijzen op een reparatie ?
Leuk dat jullie ook rondritten organiseren !
Alvast bedankt,
Kristof
elke erkende dealer of onafhankelijk specialist kan idd deze keuring uitvoeren incl motronic rapport.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.