Cayman S

  • Maker
    Discussie

  • Xaverius
    Deelnemer

      Dag

      Heb mijn C S elders op dit forum al gepresenteerd, maar fierheid noopt me tot een herhaling… 😀

      Probleem is dat ik nog steeds bezig ben met de procedure ‘erkenning als alleenstaande geval’ (vanwege preproductie model) en er dus nog steeds transitplaten opstaan…

      en dan een actiefoto geplukt van het net, maar net zelfde uitvoering

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • Van harte geluk gewenst .
        En nu scheuren maar 😀

          Tot mijn allergrootste vreugde kan ik melden dat de Cayman eindelijk gekeurd en ingeschreven is en dat ik er vanaf nu legaal mee kan rondschieten… 😀 Met bijzondere dank aan mijn Saab dealer die met me mee is gegaan met zijn Z-platen…

            ik heb indertijd een auto uit USA gehaald,
            “procesverbaal voor eenmalige goedkeuring” of zoiets heette dat
            moest er toen een dag voor naar Blankenberge
            ter plaatse gekeurd, heeft me toen 600,- gekost
            wat erna, paar dagen denk ik, had ik mn papier….

              toch zonde,zo iets in de garage hebben staan en er niet mogen mee rijden.
              de mijne bolt elke dag .zelfs als ik niet ga werken moet ik er een ritje mee kunnen doen.
              dit is wat ze noemen een gezonde verslaving
              als alles in orde is wens ik je veel veilige km toe 😉 😉

                Je kunt die platen laten verlengen.
                ik heb dat ook gedaan omdat er geen CoC bijzat en de wachttijd bij D’ieteren om te homologeren 3 weken was + nog eens 10 dagen eer het document in je bus zit.
                Nadeel is wel dat je terugmoet naar Stuttgart.
                Mijne kwam van relatief dichtbij (Dusseldorf), iets handiger in dat opzicht

                  Ik weet het. Ik rijd alleen hier lokaal af en toe wat rond. Gelukkig ken ik de lokale politie en zijn zij op de hoogte. Maar voorzichtigheid is dus geboden…

                    Toch maar oppassen dan want dat betekent dat je met niets in orde bent mochten ze je flitsen of tegenhouden. Kan een dure grap worden…
                    Of erger nog; mocht je een ongeval veroorzaken of er in eentje betrokken geraken 🙄

                    Greetz,

                    Plumber

                      Transitplaten waren twee weken geldig. Vandaar dat ik normaliter niet met de auto mag rijden. Mocht ik het geweten hebben, dan had ik transitplaten voor een half jaar aangevraagd…

                        Zijn je transit platen dan nog steeds geldig?

                        Ik heb mijn P ook in Duitsland gekocht en die waren slechts 1 week geldig. Ik weet dat je transit platen kan hebben voor langere tijd maar toch ….

                        Plumber

                          Ericbullet,

                          Invoer is klaarblijkelijk geen probleem wanneer de te importeren auto een COC heeft (Europees GVA).

                          Maar gezien mijn C S een preproductiemodel betreft, is er geen COC voorhanden (hoe dat komt, I don’t know). Gevolg: er zit niets anders op dan de auto te laten erkennen als ‘alleenstaand geval’ om aldus een attest van FOD Verkeer te krijgen dat gelijkwaardig is aan een GVA. Pas dan kan je de auto inschrijven en een nummerplaat verkrijgen.

                          Gezien ik voor het eerst een occasie auto koop en dan nog in het buitenland, wist ik van dit alles niets en heb het ‘al doende’ moeten leren. Het resultaat is dat de auto nu al meer dan drie maanden in mijn bezit is en ik er in se niet mag mee rijden.

                          Ik hoop een dezer dagen het attest van het ministerie te ontvangen …

                          @ Plumber: Goed te lezen dat de PCCB een plezant bijeffect heeft…

                          Groet,

                          X

                            Xaverius,hoe zit dat met die klote procedure ,normaal mag het toch geen probleem zijn om een auto in te voeren??

                              Het feit dat je PCCB remmen hebt zal er ook wel toe bijdragen dat ze minder snel vuil raken 🙂

                              Plumber

                                De reden waarom die velgen nog zo mooi zijn, zijn m.i. tweeërlei.

                                1. Ik heb de auto gekocht bij Porsche Stuttgart zelf en ik vermoed dat net zoals de banden ook de velgen nieuw zijn. Deze ‘werkswagen’ overigens in nieuwstaat.

                                2. Gezien ik bezig ben met die (klote)procedure mag ik in principe niet met de auto rijden (af en toe een ritje wanneer ‘het’ onhoudbaar wordt, ge kent dat wel…). En wat je niet of weinig gebruikt, blijft (langer ) proper 🙂

                                Ik zou overigens nooit zover gaan dat ik de velgen er zou af halen om te kuisen.Ik heb de velgen wel behandeld met twee producten (wax en alu-sil) waardoor er geen of veel minder vuil e.d. blijft aanhangen.

                                X

                                  Ik heb ook de Carrera S velgen gehad en die zijn eenvoudig te kuisen aan de binnenkant zonder ze eraf te halen.
                                  Ik heb nu de SportDesign velgen en dat is een ander verhaal…. 🙄

                                  Plumber

                                    ik probeer mijn wagen zo goed mogelijk te onderhouden maar men velgen eraf halen zie ik me nog niet doen

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.