cayman super-GT

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman cayman super-GT

  • Maker
    Discussie
  • reportage TOP GEAR

    Geef een Porsche-ingenieur de vrije hand en hij zal een allesvernietigende Cayman bouwen. Misschien zelfs eentje met 911-verpletterende prestaties. Het is niet voor niets dat de Porsche 911 RSR, net als de Cayman, de motor in het midden bewaart.

    Maar dat past niet in de strategie van Porsche. De 911 moet het opperbaasje zijn. De Cayman GT4 zal daarom nooit sneller zijn dan een GT3. Tenminste, niet uit de Porsche-fabriek. Takayuki Mizumoto, eigenaar van het Japanse M’s Machine Works, dacht daar anders over. De motorsport-ingenieur verdient zijn sushi met het bouwen van onderdelen voor de Super GT-raceklasse in Japan.
    Zijn Cayman S (987) is geen werk – hij is plezier. Hij trok de 3,8-liter motor uit een Porsche 911 Cup (997) en plaatste hem in de Cayman. Dat is alvast 460 pk en een genot voor je oren. De neus komt je wellicht bekend voor; die komt van een Porsche 911 GT3 (ook 997). Daarna leegde hij de catalogus van de GT500-klasse van de Super GT op zijn Cayman, inclusief giga-spoiler.

    De gehele auto riekt naar autosport. Het interieur is niet aanwezig, een rolkooi voegt stevigheid toe en het koolstofvezel stuur misstaat niet in een Le Mans-racer. Alles wat je open kunt maken (deuren, kleppen) is gemaakt van FRP en de ruiten zijn van polycarbonaat. Een luchtkrik laat je de centrelock-wielen gemakkelijk losmaken. De Porsche Cayman van Mizumoto is 100 kilo lichter dan de Cayman GT4 – en dat was al een gestripte versie.

    Laten we het over rondetijden hebben. De Nissan GT-R Nismo doet Tsukuba in 1:00.29. De GT3 RS doet het in 1:00.70. En de meest extreme Porsche Cayman ter wereld? Coureur Isao Ihashi zette een tijd neer van 58.070. Op een circuit van iets meer dan 2 kilometer is dat echt een enorm verschil.

    Missie geslaagd? Niet helemaal, kennelijk, want Takayuki Mizumoto plant alweer een nieuw project. Wederom een Cayman, maar dan met de biturbo-zescilinder uit de Porsche 911 GT2 RS.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • was idd een beetje zoals Chris zijn garage maar die kende ook zijn stiel, heeft toen heel wat op mijn Porsche gedaan en zal nooit die nacht en vooral volgende dag vergeten, idd RIP

        Er is een filmpje op joetjoeb van een paar jonge gasten die de garage van de Japanner van Rauh-Welt bezoeken. Je weet wel, die met een sigaret in zijn mond de wielkasten van Porsches molesteert met een knipschaar… Wel, die garage is ook een ratjetoe…

        123

          Ik denk dat zijn soort klanten er echt geen fluit om geeft hoe zijn garage eruit ziet.
          In Japan hebben ze heel aparte prioriteiten en inzicht over hoe iets cool moet zijn en above all, als iemand dergerlijk resultaat kan tonen staan ze waarschijnlijk gewoon op een wacht lijst om hun auto te “mogen” brengen…

          En ik denk dat hij dan weer geen fluit geeft om “onderhoud” van “standaard” Porsches…
          Die vent kan gewoon kiezen welk werk ie aanneemt.

            Is wel een garage met veel rommel zo te zien,daar zou ik mijn Porsche niet brengen voor onderhoud.Doet mij denken aan de garage van CHRIS (‘R.I.P) in Deurne

            123

              lijkt me meer een Cayman RSR dan GT

              die achtervleugel is wel een beetje meh vind ik.
              raar ding

              Die gast moet dringend eens een andere brug kopen.
              Das toch geen werken als je zoveel plankjes moet leggen om hem erop te kunnen rijden??

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.