cayman T(ouring)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman cayman T(ouring)

  • Maker
    Discussie
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • Die komt er dan ook wel zeker….de 718 Cayman TS…nog effe wachten, en daarna weer een upgrade aan het model….en ga zo maar door.
      Porsche kan het zich inderdaad veroorloven.
      Wie erin wil trappen….trappe…

        Op de Duitse configurator kom ik aan 70.252€ voor deze:

        Duurste zaken zijn dan de basis kuipstoelen en leder

            Hier is hij dan al: de 718 T…

            1/ Bestaat ook als Boxster
            2/ 2,0
            3/ Kost quasi hetzelfde als een 718 S

            Staat wel mooi met de verlaagde PASM. Spijtig dat het toch de 2,5 niet is geworden.

            Porsche 718 Cayman and Boxster T: S kit, regular power – CAR

            Der Porsche 718 Cayman T kostet in Deutschland mindestens 63.047 Euro, der 718 Boxster T ist ab 65.070 Euro erhältlich. Obwohl die neue Modellvariante damit fast 6.000 Euro teurer ist als das jeweilige Basismodell, soll sich laut Porsche ausstattungsbereinigt ein Preisvorteil von fünf bis zehn Prozent ergeben.

            TTZ met dezelfde opties 5 à 10% voordeliger dan de basis 718 met dezelfde opties (je kan ze zelfs niet allemaal bestellen op de basis 718)

            123

              en die auto’s lenen ze hem uiteraard niet omdat hij vaak kritiek uit en nooit iets durft hypen.

                “Zucht”

                Dit is Janko Lind, hij is grafisch designer van professie en gewoon een Porsche freak zoals wij hier allemaal. Het gros van de youtubers zijn inderdaad patsers, maar Janko juist niet. Hij vermeldt enkel vaak PC Stockholm, maar dat is natuurlijk omdat ze hem welwillend een aantal testwagens lenen die hij dan kan filmen. Zijn kijk op Porsches is quasi identiek als de mijne en hij heeft humor!

                123

                  een youtuber die zijn geld verdient met views zal uiteraard niks hypen.

                    Kameraad Janko Lind is ook gebrand op een Cayman T! [i]”Drivers’ man, drivers’ woman car of the century?”[/I]

                      Ik denk dat ik de kleinere turbo’s van de gewone Carrera verkies. Niet dat ik al met een S gereden heb.

                        De T is gericht op mensen die meer beleving willen, vandaar het dunner glas en de verminderde soundproofing. Bestond vroeger ook, kijk naar de 964 RS America.
                        Zodoende een wagen die elke dag bruikbaar is maar minder gepolijst dan een reguliere Carrera.
                        Ik geef je wel gelijk in het feit dat de prijszetting ambitieus is, maar dat kan Porsche zich dezer dagen blijkbaar (helaas) veroorloven. Tijden zoals met mijn 968 CS, die net goedkoper was dan een comfortabele 968, à la 356 Speedster, liggen helaas achter ons.

                        123

                          tja, das gewoon de optie die ze afgevinkt hebben.. vroeger kon dat wel dacht ik?
                          de de S kan het wel

                          het blijft een 911 carrera, en dan moet je verplicht die model kiezen om die optie te kunnen krijgen.

                          Voor 4000 meer heb je de S, en die heeft wel meer power.
                          en kan ook pasm krijgen.

                          puur marketing trickery.
                          Ze moeten nu nog de E de L en de ST ergens oprakelen… en ergens een marketing plekje geven.

                          BMW doet ook zoeen dingen.
                          Donkere velgen op 120D ? no can do , moet je eerst een M pack voor nemen.
                          hou je niet van de M pak neus. pech. verplicht

                          En te bedenken dat het in europa nog redelijk meevalt

                          moet je eens zien hoe BMW bv in de US Werkt. Amerikanen kunnen bv geen auto zonder zonnedak laten configureren.
                          nee, dan moet je de sunroof delete doen, en bijbetalen.

                          Ze kunnen het enkel maar omdat ze er mee wegkomen…

                            PASM sport en achterwielsturing is bij mijn weten niet verkrijgbaar op de basis 911.

                              It’s like any sportscar: a car everybody wants but nobody needs.

                              123

                                niet overdrijven , de 911 T is gewoon een Carrera T met wat opties
                                Zelfde motor en je kan de opties ook op de gewone Carrera krijgen

                                behalve dan dat dunner glas, minder soudproofing en die onnozele deur handels die je op aliexpress ook kan krijgen en die met moeite 10 gram lichter zijn dan de standaard hendeltjes en rear seat delete.

                                Porsche vraagt meer, en de productie kost is lager.

                                Die luizige 20 kg dat hij lichter is zal het verschil echt niet maken hoor.. Ze zeggen dat elke 20kg ongeveer 1 pk is.

                                Dat is een dure pk hoor.

                                  Tja, veren die 10 mm korter zijn kosten natuurlijk precies hetzelfde aan productiekosten, dat weet ik ook wel. Maar als je jouw redenering ad absurdium doortrekt, rijden we allemaal beter met een bestelwagentje. Je kunt er perfect 120 mee rijden, meer mag toch niet en je kan er je boodschappen mooi in kwijt.

                                  Met de T modellen vestigt Porsche de aandacht op de drivers’ focussed ethos, weg van het overmatig gefilterde en gepamperde overpowered gerief dat de yups aantrekt. Hipster? Jawel. Yup? Neen…

                                  Een Carrera T is een GT3 touring voor de iets minder rijkeren. De Cayman T is een gelijkaardige variant op een GT4 touring. Bring it on!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.