Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › cayman T(ouring)
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 10 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik blijf het een bizarre marketing truuk noemen, T was vroeger entry level voor wie een 911 wou om niet noodzakelijk meet te gaan racen, nu betaal je meer voor relatief weinig extra.
Maar de gemiddelde yup die het huidige doelpubliek van Porsche vormt kan het allemaal geen zak schelen natuurlijk.
[quote=”wing” post=272963]Zou niet te veel afgaan op die spy-foto’s, want de Mission E of Taycan was ook voorzien van een dubbele uitlaat op de spy-pictures….:think: :think:[/quote]
Zou niet te veel afgaan op die spy-foto’s, want de Mission E of Taycan was ook voorzien van een dubbele uitlaat ….:think: :think:
Wij hadden dus zaterdag van Porsche Centre Luik ons verzamelpunt gemaakt om vandaar naar Achouffe te sprinten. Er stond een lekkere gele Carrera T (manueel, kuipstoelen) in de showroom dus even gevraagd aan de verkoper of hij wat kon vertellen over de toekomstige 718 Cayman T? Hij wist van niets zij hij… Ik vroeg of hij wist of het een 2,0 of 2,5L zou zijn, waarop hij antwoordt dat er zelfs zijn die over een zes-cilinder spreken maar hij wist nergens van… Mmmm…
We zijn nu 2 dagen verder en mijn nikkel valt – als ik de spy-foto’s bekijk merk ik op dat de uitlaten precies even ver uit elkaar zitten dan bij de 718 GT4… Zou dat iets betekenen?
718 T:
718 GT4:
Zou de positionering van de verschillende modellen weer chaotisch maken. De 911T zit immers tussen de Carrera en de S in. Maar bij de Cayman zou deze boven de S komen… Jammer want ik hoopte ook op een lichtere, eenvoudige Cayman met de gretigere 2-liter…
Porsche 718 Cayman T scooped – CAR Magazine
Zou het dan toch? En niet met de 2 liter zoals eerder bericht maar 2.5: [i]Power is tipped to come from the larger four-cylinder 2.5-litre flat-four engine, tuned here for some 360bhp, according to our sources.[/I]
En met gewichtsreductie: [i]As well as more power, the Cayman T will boast a raft of minor weight-saving tricks[/I]
[i]Our new spy photos provide the first proper look at the new Porsche Cayman T – showcasing its 20-inch alloy wheels, rear diffuser and more visual clues this is a very special kind of Cayman.[/I]
Dat zou idd nog iets zijn, GT4 met Touring pack! Van zo’n gedachte wordt een mens als warm…:-)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.