Chiptunig 992

Home Forum Stel jezelf even voor ! Chiptunig 992

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    iemand ervaring met chiptuning uitgevoerd op een 992 ?
    grt
    bart

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Ik heb mijn 992 4S nu sinds een dikke maand, maar door ‘omstandigheden’ nog niet deftig aan de tand kunnen/mogen voelen (cf. ‘rodage’). Het beest gaat alleszins ‘goed vooruit’, zelfs in vergelijking met mijn vorige 991.2 GTS. Voorlopig dus nog geen behoefte aan chiptuning (maar er wel al eens naar gekeken natuurlijk…).

        [quote=”mark986″ post=280619]punt is dat de standaard pk op de carrera eigenlijk al voldoende is, de S is reeds overkill.
        ik leg uit…. de gemiddelde bestuurder kan eigenlijk nog geen 200pk deftig gebruiken, en dan heb ik het niet over rechtuit rijden, da kan nen baby ook die pedaal indrukken. De huidige 992 carrera zonder S heeft dusdanig grip en kan zijn power zo goed wegzetten dat velen het niet aandurven (lees kunnen) om dit optimaal te gaan gebruiken. Dus meer pk om de onkunde van de besturing van het voertuig te verbergen zou eerder van toepassing zijn….

        alle gekheid op een stokje, tuurlijk is het fenomenaal om voor die paar euro een sprint kanon te hebben, weet ik wel en is gewoon fijn. Maar vergeet niet dat je de auto ook minder kan gebruiken inzake echt potentieel. Een auto van 200pk moet je werken om optimaal te gebruiken, een auto van +500pk mag je nog niet kijken naar het pedaal of er gebeuren rare dingen. bvb een standaard jag xk tov de R, met de R is bijna niet te rijden als je het vermogen wil aanspreken. 95% rijd de R zachter als de gewone en af en toe knallen. Gewoon omdat ie te nerveus is.
        Power hebben is 1, maar op de baan zetten is 2.[/quote]

        +1… Mijn Boxster heeft er 350 en dat is meer dan genoeg op de weg.
        De rest diend toch maar om van links naar rechts te schuiven.

          Ik heb in het verleden ook reeds overwogen om mijn 991 te laten chiptunen.
          Probleem is dat ik geen enkele tuner heb gevonden welke garantie geven op de motor na de chiptuning. Zelfs gekende tuners zoals Heinz doen dat niet…
          En om je fabrieksgarantie teniet te doen voor een tuning…

          De enige die wel garantie geeft (en waar ik weet van heb) is TechArt.
          Ik heb er gevraagd om mijn Turbo te tunen. Het vermogen ging dan met 60pk omhoog van de standaard 580pk naar 640pk.
          Prijs van de “box”: 3.900€ excl BTW + 500€ excl BTW voor het werk. Dat is zomaar eventjes 5.324€ voor 60pktjes…. of 89€ per pk.

          Dat had ik er uiteindelijk niet voor over, vooral omdat de standaard 580pk’s al moeilijk te temmen zijn….

          Just my 2 ct….

          Greetz,

          Plumber

            Of ! Stel dat je een panne krijgt onderweg, en de wagen getakeld word naar je PC, dan kan je m ook niet meer terugzetten naar origineel, dat is ook de reden waarom ik het niet durf te doen…..:wtf: :popcorn:

              De vraag is wat er gebeurt als je een ernstig ongeval krijgt en het onderzoek uitwijst dat je wagen gechipt is ! Want in dat geval is er geen gelegenheid meer om de originele map terug te flashen.

                [quote=”RVD” post=280643]Hallo,

                Ik heb een nieuwe vriendin
                was het nodig NEE
                Ben ik er tevreden van JA
                Is het mijn zaak JA
                Heeft iemand er hem mee te moeien NEE
                Ben ik er tevreden over JA
                Naar garantie toe geen enkel probleem, als er niets gebeurt zetten ze haar terug buiten zonder kosten.

                Gedaan bij Tinder op www TOP SERVICE[/quote]

                Groot gelijk! :up:

                123

                  niemand die gezegd heeft dat het uw zaak niet is
                  en niemand die er zich mee moeide.

                  Er werden gewoon meningen gegeven.. je weet wel, forums staan er vol mee.

                  Als er iets gebeurt kunnen ze het uiteraard wel terugzetten, maar gij hebt publiekelijk toegegeven dat ge zelf de garantie voorwaarden hebt geschonden..

                  is dat uw zaak?absoluut!
                  maar ook die van Porsche natuurlijk 😉

                  En btw, BMW heeft al garanties geweigerd NA chiptunen na terugzetten.
                  Ze hebben logging op de ECU en als ze out of spec data zien passeren concluderen ze “chiptuning”…

                  Zelfs powerboxen kunnen ze zo detecteren.

                  Je maakt me niet wijs dat Porsche minder kan dan BMW.

                    Hallo,

                    Ik heb een chiptuning laten doen op mijn 991.2 GTS standaard 450pk
                    was dit voldoende JA
                    was het nodig NEE

                    staat nu op 532pk 669NM
                    Is dat nodig NEE
                    Ben ik er tevreden van JA
                    Is het mijn zaak JA
                    Heeft iemand er hem mee te moeien NEE
                    Ben ik er tevreden over JA
                    Naar garantie toe geen enkel probleem, als er iets gebeurt zetten ze hem terug standaard zonder kosten.

                    Gedaan bij BR performance in willebroek TOP SERVICE

                    123

                      Kijk je vraagt ervaring met tuning op 992.
                      das dus allemaal subjectief.
                      Krijg je dus subjectieve antwoorden op

                      In mijn geval
                      Nee , heb ik niet.
                      Heb geen 992.

                      Moest ik een 992 hebben, ik zou het niet doen want
                      – garantie
                      – waarde bij herverkoop (Ik zou nooit van zijn leven een auto willen kopen, die gechiptuned is voorbij fabrieks power)
                      – Brengt niks op voor openbare weg
                      – Ken maar weinig mensen die talent genoeg hebben om zoveel pk ten volle benutten (Afgezien van gaas geven op recht end, op droge baan, wat je evengoed met een mustang kunt doen als er niet te veel toeschouwers staan te kijken)
                      – op NA motoren kun je niet ver lopen met chiptune
                      – op turbo motoren kun je zover gaan als je wil, mits je het risico op kapotte motor wil dragen.

                      Das dus antwoord op je vraag.

                      De enige reden waar ik chiptuning zinvol acht is als je met een belastings de-tune zit.
                      Das al. Restore to factory settings

                      Als je het gezaag wil noemen.. wel das een forum eh. Je vroeg een mening.

                      Subjectieve vraag : subjectief antwoord
                      objectieve vraag : objectief antwoord.

                        Bedankt, ik wou idd geen rijles of aanwijzingen hoe ik moet rijden enkel of iemand dit reeds heeft laten doen en wat zijn ervaring hiermee is .
                        toch bedankt allemaal voor jullie bezorgdheid.

                          :coolness: ah ok ik had mijn bril niet op!

                            nee, met tunig.. :engeltje:

                              Ale die mens vraagt hier of er iemand ervaring heeft met tuning 992, en krijgt hier nen hoop gezeik en gezaag …… :sleep: :sleep: :sleep:

                              123

                                Doe eerst eens een paar track days en leer je auto daar gebruiken.
                                vorig jaar reed er een fransman op Spa , op’t recht end gaas gaas gas
                                maar elke bocht liep hij in de weg omdat hij als een ouw pee door de bochten ging.

                                Met zijn pk’s en brede sloefkes zou hij mij met de vinger in de neus moeten kunnen zoek rijden op een droge baan..

                                voormiddag toen het nat was ging ik bijna iedereen voorbij…behalve die blauwe dan, die ging nog vooruit en kon/durfde wel wat doen.
                                I loooove driving in de rain …

                                In de namiddag droog en kwamen al die nieuwere masjienen me voorbij vliegen op t recht eind.

                                Allemaal leuk hoor, 400 pk, 500 pk.
                                maar op de openbare weg heb je er niks aan
                                en op circuit moet je ze nog kunnen en durven gebruiken ook…

                                  +1

                                  Is een 992 dan zo saai dat je 500 pk nodig hebt om het leuk te houden? Ik heb 20000 km met een 968 gereden die 240 pk heeft en die toverde ook bij 50 km/u een glimlach op mijn gezicht. Dat ding leefde gewoon. Misschien is een 992 wel te goed, te comfortabel, te bekwaam?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.