Chiptuning: doen of beter niet ?

Home Forum Porsche Talk Chiptuning: doen of beter niet ?

  • Maker
    Discussie
  • Hey guys,

    Heeft iemand van jullie (positieve of negatieve) ervaring met chiptuning in het algemeen, en meer concreet met dit bedrijf uit Willebroek:
    DVX Performance ?

    Zij beweren het vermogen te kunnen opvijzelen enkel en alleen d.m.v. een meer performante chip (dus zonder sportuitlaat etc.) én dat te kunnen combineren met een lager verbruik.
    Betere prestaties & een lager verbruik: mij persoonlijk lijken die 2 beweringen contradictorisch te zijn … Klopt dit ???

    Concreet: voor mijn Boxster 987 2.7 uit 2006, kunnen zij, naar verluidt, het vermogen opkrikken van 240 pk naar 255 pk en het koppel van 270 Nm naar 285 Nm. Over het lagere verbruik vind ik niet meteen cijfermateriaal terug op de site …

    Dit alles voor een prijskaartje van 599 euro. Momenteel loopt er wel een actie waarbij je op die prijs 25% korting krijgt.

    Mijn vraag is dan ook:
    – in chiptuning an sich aan te bevelen ?
    – klopt het dat chiptuning resulteert in een lager verbruik of is dit ‘BS’ ?
    – is 15 pk winst een prijskaartje van 450 euro waard ?
    – heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf ?

    Thx 4 jullie feedback !

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • chiptuningscène volg ik al even.
      DVX zit in dezelfde groep als Apec Tuning.
      Op maat software schrijven dus geen standaard pakket die ze voor 1 auto ontwikkelen in 1 land en dan doorverkopen(zoals Ziptuning)
      Een derde groep zijn de powerboxen(sturen foute gegevens door) kan slecht aflopen(zo van die zooi die je voor 100 euro op ebay koopt.
      Van die laatste groep absoluut afblijven!!!

      boxster motor is geen turbo motor dus grote vermogenstoenames kan je niet verwachten.
      Veel motoren geven origineel meer vermogen af en Porsche staat daar ook om gekend.
      Dus uw standaard 240 paarden kunnen er gerust 246 zijn.
      Dat zal een eerste meting bij de tuner kunnen uitwijzen.
      Mocht blijken dat je er maar 200 hebt zou ik richting huis terug keren en eerst mechanisch uw Porsche laten nakijken.
      Als je nu die 246 neemt en je gaat naar 255 dan is het verschil veel kleiner.
      Het koppelverschil kan je ook voelen maar dat zal hoog in toeren te vinden zijn dat verschil.

      Chiptuning op een potente DD heb ik ook nog gedaan. Op een 2.4 diesel 5cilinder van 130 naar 200pk
      Forumlid van op volvoforum.nl heeft in die configuratie 300000km gereden met aangepaste motor. En op 367000km ingeruild. Er zijn echter ook verhalen waarbij het grondig mis gaat.
      Lagere verbruik: Zou theoretisch mogelijk zijn maar in realiteit heb ik zelf met een heel zacht gaspedaal daar niks van gemerkt. Uw versnelligsbakverhoudingen blijven hetzelfde. Louter in optrekken met het verhoogde koppel zou er een winst kunnen zijn. Maar om 450 euro terug te verdienen in benzine zal je veel kms moeten rijden.

    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.