Circuit dag met PFB

Home Forum Porsche Uitstappen Circuit dag met PFB

  • Maker
    Discussie
  • Zijn er leden die interesse hebben in een circuit dag (enkel en alleen voor de PFB leden)?
    Ben bezig prijzen aan het aanvragen voor het afhuren van een circuit.

    Prijs afhuren circuit voor een volledige dag (09u tem 17u/18u – motor silence tss 12u en 13u)
    Folembray (Fr) 2040m > 3420€ (op zondag)
    Abbeville (Fr) 2400m > offerte nog niet ontvangen
    Mettet (B) 2233m > offerte nog niet ontvangen
    Croix (Fr) 1900m > offerte nog niet ontvangen

    Inschrijving door middel van voorschot (geen teruggave daar de prijs bepaald wordt door het aantal deelnemers)

    Folembray

    Abbeville

    Mettet

    Croix

    De huurprijs zal verdeeld worden onder het aantal deelnemers.

    Geen flitspalen, geen fietsers, geen tegenliggers, … ideaal om het beest eens los te laten 😀 😀 😀

    Reply onder de vorm :

    Lid – 100% – circuit > gegarandeerde deelname
    Lid – 50% – circuit > misschien

    Mogelijke deelnemers :

    TheFab – Abbevile – 100%

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 185)
    • Klinkt goed, mister b!

        Nice !!!

          Vermits ik altijd haantje de voorste ben om iedereen aan te sporen voor trackdays, fotos en vids te posten, zal ik ook maar eens moeite doen om voor wat entertainment te zorgen.

            Circuitdag PFB + Porsche Clubs
            Tegen volgend jaar ga ik proberen via Circuitfun (met transponders, 3 a 4 stewards op het circuit en hamburger inbegrepen) een trackday te organiseren.
            Waarschijnlijk zal dit op een zondag zijn in Maart of April.
            Voor een circuit in Frankrijk (Follembray, Clastres, …) zal het een 180€ kosten per wagen (passagiers zijn gratis) als we met +25 wagens zijn.
            Follembray > meer geschikt voor rookies
            Clastres > meer technisch
            Voor Mettet zal het denk ik wat duurder zijn (prijs in aanvraag)
            Dit voorstel ga ik al doorsturen naar de volgende P-clubs :
            POCA
            PCT
            Porschisten
            Indien jullie nog clubs weten die mogelijk geïnteresseerd zijn > let me know.
            De forumleden die interesse hebben mogen mij een PB sturen.

              Hi PJ,

              enkele maanden terug je Porsche bij Francis zien staan.
              Wreed machien !!

                [quote=”Thefab” post=282958]
                Van wat meer ervaren piloten gehoord dat je best een lange bocht ingaat tegen een snelheid waar je er ook mee kan uitkomen.
                Dus niet naartoe vliegen, hard op de rem moeten staan om dan trager de bocht te nemen, wat resulteert in een lagere snelheid bij het uitkomen.[/quote]

                Goh, dat zijn zo van die blanket statements he. Hangt uiteindelijk allemaal af van de bocht, de bochten of combo die erop volgen of eraan vooraf gingen, staat van het circuit, piloot, rijstijl, risicoapetijt, setup van de wagen,…. Enige die daar een antwoord kan op geven is de telemetriedata. Data does not lie.

                  [quote=”ZUFF-65″ post=282949]@ the Fab 😀 😀 😀 volgens mij heb je een 718Boxster GTS met 365Pk nodig ; je zit al aan “je limiet “met je huidige Boxster[/quote]

                  Paul,
                  ik ben tevreden met wat de 981 2.7 presteert, meer PK’s zal je na een tijd ook gewoon worden.
                  Wat ik nog ga wijzigen aan de 2.7 zijn de veren, Eibach PRO laten installeren (2cm lager dan stock) om de stabiliteit in de bochten te verbeteren.
                  Zwaartepunt zal natuurlijk ook lager worden.
                  Voor de rest zal er niets meer gewijzigd worden.

                  Limieten > bepaal je zelf, zoals merkbaar in de recente clips. Overmoed resulteert meestal in het opzoeken van gebieden naast het wegdek.
                  Momenteel heb ik de limiet nog niet bereikt, hoofdzakelijk in het bepalen van de max snelheid in de lange bochten.

                  Van wat meer ervaren piloten gehoord dat je best een lange bocht ingaat tegen een snelheid waar je er ook mee kan uitkomen.
                  Dus niet naartoe vliegen, hard op de rem moeten staan om dan trager de bocht te nemen, wat resulteert in een lagere snelheid bij het uitkomen.

                    Francorchamps, volledig mee eens.
                    Vorig jaar was mijn 1ste circuitdag gepland op Francorchamps, spijtig genoeg werden de Porsche Days Francorchamps afgelast door COVID.
                    Hopelijk gaan ze volgend jaar door.
                    Qua deelnameprijs is er wel een groot verschil, Francorchamps tussen de 600 en 800€ voor 7 uren open pitlane.
                    Kleine circuits in Frankrijk, tussen de 130 en 210€ voor 7 a 8 uren open pitlane.
                    Moet je er de benzine en bandenslijtage nog bijrekenen.
                    Als je regelmatig eens circuit gaat rijden loopt dit wel op voor Francorchamps.
                    De reistijd is natuurlijk wat langer naar de circuits in Frankrijk, dat zit ik niet mee in.

                    Planning voor volgend jaar :
                    Francorchamps, Zolder, Folembray, Clastres, Croix en nog wat kleine circuits in Frankrijk.

                      Maandag 19 oktober 2020 – Niets boven Francorchamps!

                        Is wel een beter circuit qua curbstones tegenover dat vorige met zijn “borduren” !
                        Wel heel veel korte bochten en combinaties, met veel PK kan je daar niks gaan doen. Leuk !

                          @ the Fab 😀 😀 😀 volgens mij heb je een 718Boxster GTS met 365Pk nodig ; je zit al aan “je limiet “met je huidige Boxster

                            YS cloon gespot

                              De jacht is open op een MeganeRS en een BMW M3 E46
                              Was juist aan opwarmingsronde bezig.

                                fillempjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees …

                                  Juist terug van Clastres.
                                  24 wagens ingeschreven waaronder :
                                  BMW M2,M3 (E36,E46,E92),M4
                                  Lotus Elise, Exige
                                  Mercedes AMG C63 & AMG stationwagen
                                  Renault Megane RS

                                  Ochtendsessie van 09u tot 13 > traagste parcours (Oranje parcours 2700m)

                                  Snelste tijd was 1:39.071 – Tino VDP
                                  Mijn snelste tijd = 1:41.284 (4de snelste tijd)
                                  Daar mijn transponder onderaan de voorruit geplaatst was, zijn er geen metingen geregistreerd voor 12u44.
                                  Transponder verplaatst, nog snel 6 rondjes afgewerkt om toch een geregistreerd resultaat neer te zetten.
                                  Voorlaatste ronde >> “slijtage indicator remmen” !!!
                                  De 2de sessie (snelste parcours) heb ik dus niet kunnen rijden.
                                  Spijtig, maar toch veel rondjes afgelegd. Laat remmen eet de remvoeringen snel weg 😀 😀
                                  Ook nog problemen gehad met de telemetrie van Harry’s Laptimer.
                                  Geen registratie door de APP, dus filmpkes zullen zonder telemetrie info zijn.

                                  De tijden kunnen online gevolgd worden op http://www.ontime.bike/
                                  Spijtig dat de tijden niet onderverdeeld zijn per sessie.

                                  Nog een woordje over de organisatie >> top, niets op aan te merken.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 185)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.