Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Coming soon II
- Dit onderwerp bevat 99 reacties, 38 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
In tegendeel, de ruit is in principe zo laag als mogelijk bij een spyder. Als er al een ruit in zit…
Ik vind het toch straf dat bij “de elite” boxster die toch snel +100k kost zoveel last is van turbulentie. Of is dat niet van belang bij dit soort van sportwagen?
turbulentie
zelf al plexi gemonteerd tegen het originele rooster maar biet nog niet de perfecte oplossing .
probleem zit het meest tussen opening van raam naar zetels vermoed ik .
zelf al pilotenmuts aangeschaft .
[quote=”DST” post=234324]Heel moeilijk om de kleur op foto te krijgen
IRL iets meer oranje volgens mij[/quote]Ik wil de kleur absoluut niet in het belachelijke trekken maar ik kwam daarstraks een personenwagen van DHL tegen en ik vermoed dat die nagenoeg dezelfde kleur heeft als uwe Spyder. Was ook zowat geel met oranje schijn. :coolness:
Bij wijze van grap een paar DHL stickers op de Spyder kleven…. :happy:
Extra fast delivery services by road car….Zijn er ook gaasroosters in de rolbeugels of blijven die gaten open? Bij mijn Z4 waren daar kleine roostertjes in. Niet dat het veel hielp want de afstand tussen rolbeugels en zijruiten was te groot, en dit dan in combinatie met een veel plattere voorruit dan voorganger Z3…
Ja, een gele blijft de aandacht trekken…
[quote=”Harley G” post=234342]En hoe rijdt die tov de 987 Spyder?[/quote]
Hier moest ik ff over nadenken
De voorbije dagen een 250km met beide wagens gereden.
Dus hieronder een zeer weloverwogen oordeel (yeah right :ass: )Lang de ene kant verwacht je vooruitgang tov de oude Spyder; langs de ander kant weet je dat het moeilijk beter kan.
Maar inderdaad alles is net ietsje aangescherpt. Niet veel, maar juist genoeg om wat verschil te voelen.
Bijna alle scherpe kantjes van de oude zijn bijgevijld, alles gaat nu net wat comfortabeler, net wat makkelijker….te gemakkelijk misschien? :sarcastisch :engeltje:Misschien wel ja, om min of meer dezelfde belevenis te hebben in de 981 moet je eigenlijk 10-20 km/u harder rijden. Of anders aan “dezelfde” snelheid heb je eigenlijk meer fun in de witte. :happydance:
Bij de 987 heb ik sowieso nooit het idee gehad dat ik power te kort kwam, maar de 981 heeft duidelijk nog een kudde paarden extra onder de kap. :censored:
Alles wijst er wel op dat de nieuwe Spyder met gemak (comfortabel en met veel vertrouwen) in staat is zeer hoge snelheden te halen. Ik zou Porsche er bijna van verdenken dat ze – net hierom – de PDK laten vallen hebben op de GT4/Spyder. Dan zou ie gewoon veel te snel geweest zijn (en misschien wel de rangorde in-house wat verstoord kunnen hebben). :loser: :first:
Soit, handbak is super kort en strak, ik kan er niets slechts van zeggen maar had het mogelijk geweest, had ik hem toch met PDK genomen. :popcorn:En op een of andere manier is de sportuitlaat is nog een streep vetter. Zeker in de lage toeren (ben hem nog aan het inrijden hè)
Ik zou bijna geloven dat ze wat van de sound over de boxen laten lopen.
Blood boiling (zowel van de bestuurder als de omstaanders)
OPM: Ook zonder de sportuitlaat geactiveerd, is de sound bij schakelen en/of optrekken meer aanwezig.Grootste probleem is inderdaad de windturbulentie. :bounce: :bounce:
Waar de 987 nog een schermpje in glas had, is het nu gewoon een gaas. Dikke misser in mijn ogen. :what: :what:
(blijkbaar hetzelfde probleem bij de gewone Boxster?)
Heb al onmiddellijk een exemplaar in glas gevraagd maar OEM is dit niet verkrijgbaar. :censored:
Op eBay vind ik wel een alternatief, maar of het gaat passen? Iemand al geprobeerd? Laat mij maar iets weten. 💡
http://www.ebay.com/itm/Boxster-Wind-Screen-Deflector-Blocker-981-2012-2013-2014-2015-2016-/401053729745?fits=Model%3ABoxsterHa, dan nog het dakje.
Porsche claim dat het nieuwe dakje veel makkelijker is (tot 3 keer sneller). Niks van gemerkt.
De demonstratie bij Porsche zelf was ook eerder trial en error. Deze ochtend zelf het dak toegelegd, wat ook een geklungel was hoor. Moet er nog wat inkomen precies. 😳 😳
Maar ik denk dat vooral de complexiteit van de 987 wat overroepen is, waarschijnlijk door enkele onhandige journalisten. :loser:En ondertussen begrijp ik ook beter waarom de GT4 vorige donderdag zo voorzichtig was bij verkeersdrempels. Zelfs met de kleinere lip heeft de 981 Spyder al eens wat mot met een drempel of oprit, iets waar de 987 duidelijk minder last van heeft.
Welke is de beste? Moeilijk te zeggen.
Objectief zal de 981 wel beter zijn, maar subjectief wordt het veel moeilijker kiezen. :engeltje:
Ik denk, moesten ze beide “witte” geweest zijn, zou ik voor de 987 gaan. :up:
Nu kies ik voor Speedgelb natuurlijk. IRL is deze wagen in deze kleur gewoon ‘bonkers’. En laat ie nou ook zo rijden. :driver: :driver:LOL 🙂 Neen, niets gemist 🙂
Ik ben een “meelezer” geworden zonder Porsche in de garage 🙂
En wat is “lang geleden” hé, de laatste was in Mei vorig jaar ofzo 🙂 Een klein jaartje zonder Porsche voelt natuurlijk wel lang aan hé 😉
Doet er mij aan denken dat het al lang geleden is dat jij nogeens een Porsche hebt gekocht, Maarten! Of heb ik iets gemist? :coolness:
Prachtige Spyder!
Gisteren ook nog eentje tegengekomen op weg naar de WEC in Spa, maar was een grijze 🙂 Weet wel wat kiezen! Geel is zoveel mooier!
Prachtige Spyder zeg !
Leuk dat er meer en meer leuke kleuren gekozen worden.
Proficiat !David, absolute top!
Het geel werkt perfect op de spyder! :first:Bangelijk mooie wagen. :up:
Heb ook altijd al een zwak voor geel gehad.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.