Complete kit met rubbers voor het herspuiten. Oude lak volledig wegschuren?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Complete kit met rubbers voor het herspuiten. Oude lak volledig wegschuren?

  • Dit onderwerp bevat 24 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Erik.
  • Maker
    Discussie

  • Van Decraen Wim
    Deelnemer

      Beste P vrienden,

      Ik ben al heel het net aan het afzoeken geweest voor een complete kit met al de rubbers voor het herschilderen van men SC’tje uit 1983.
      Dit moet toch te vinden zijn??

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Ja je hebt ook zo van die scalpelmesjes voor de modelbouwers maar deze zijn vlak bovenaan 12-15 mm breed

          Aaaah maar zijn dat van die mesjes die je kan vervangen? Dan weet ik wat het is

          Wim

            Eric, ge zijt nun crack. :respekt:

            jij hebt nog meer foto’s dan wij zelf van de Karmann. :mrgreen:

              Het is dat rode handvat met bijpassende vlakke mesjes :

              Wim

                Is eigenlijk niks anders als een scheermes wat in omgekeerde volgorde werkt. 😉

                Maar kan er nergens een afbeelding van vinden en ook niet bij onze leverancier.
                Ik had er voor Hans een besteld maar na 4 weken nog steeds niet binnen, en is nu beloofd dat het er a.s maandag is.
                Ik zal er dan een foto van maken dan kunnen andere het ook zien.

                Werkt perfect zoals je al las.

                  @Wim : stripbeitel? graag wat meer uitleg aub.

                    Ccr heeft wel een paar machientjes om diepe resten uit te schuren, als het grootste deel weg is is het ok 😉

                      Hij heeft dan ook een goede leermeester 😀 ! Dus ik ga verder met het strippen van deuren, spatborden, koffer- en motorklep (Stripbeitel werkt super trouwens ) en breng de onderdelen dan naar CCR voor verdere behandeling. Moest ik toch de laatste resten plamuur weg willen halen, met welke korrel doe ik dat het best? Of gewoon afblijven :engeltje: ?

                      Wim

                        Eric omschrijft het nog beter dan mij. :happydance:

                          Gewoon strippen en opzij leggen is ok, moet daarna toch nog geschuurd worden voor de laatste verfrestjes en roestplekken te verwijderen. Maar als je ook al meteen schuurt dan gaat er toch weer wat oppervlakte roest komen na verloop van tijd. Dus eerst strippen en in een later stadium in 1 keer schuren/plamuur/epoxy

                          Wim

                            Als het echt droog ligt en je blijft ervan af is dat geen probleem.
                            Anders bij gelegenheid de losse delen al binnen brengen en kan er al etch primer op gezet worden, dan kan het jaren zo liggen.

                            Lekkere speculaas trouwens, en sorry dat ik daar niet was. 😳

                              En als je begonnen bent met het strippen van de verf, kan het dan kwaad dat deze enkele maanden in een droge garage liggen (bloot ijzer)? Of breng ik de onderdelen best binnen om ze te laten behandelen met epoxy?

                              Wim

                                Alles van lak wordt dan weg genomen tot en met de inslagen en rand van motor en kofferklep

                                Zo krijg je nergens geen spuitende te zien op de inslagen of randen.

                                  @Wim en indien je tot bloot ijzer schuurt en dan grondlak en meteen lak en vernis is er dus geen probleem? Dan is de epoxy niet nodig?

                                    @Wim mercikes. Maar indien ik alleen de buitenzijde laat doen, waar leggen ze de “naad”? Zoals bijvoorbeeld de motorkap, indien buiten wel en binnen niet?
                                    Of is enkel buiten herspuiten niet aan de orde voor een P?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.