Contactsleutel Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Contactsleutel Boxster

• Maker
    Discussie
  • Zit met drie contactsleutels waarvan er twee om zeep zijn, althans sluiten ze niet meer en werkt de afstandbediening niet meer. Iemand een idee wat nieuwe sleutels kosten voor mijn Boxster?

Thanks mede forummers 🙂

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Ik heb er deze besteld: 944.538.041.00 SLEUTELHUIS MET LAMPJE 78-89
      Was 29,60 EUR (BTW in)
      Er is ook nog een variant beschikbaar. Mailtje sturen
      .

Klopt, dergelijke sleutels dienen terug geprogrammeerd te worden met een PIWI tester en die zitten meestal bij de dealers. Dergelijke toestellen kosten dan ook 25.000 euro.

Ik zag op mijn factuur dat ik destijds in 2009 voor een PIWI programmatie 125 euro excl.btw heb betaald en 275 euro excl.btw voor een nieuwe sleutel met transponder voor de 996 bij PA.

die dingen werken met transponder , sommige kunnen we zelf programmeren en andere niet
          mijne is van 2000 en kan ik niet zelf programmeren , dus ik vermoed dat alles van na 2000 niet gewoon te programmeren is en dat je verplicht ben om bij opc of fatsoenlijke garagagist alla Bulen/ enz langs te gaan .
          ik heb vorig jaar 125 € betaald voor de zender ontvanger in de sleutel .

De Boxter sleutel is toch een gelaste met transponder code dacht ik.

Wat betreft Joma Parts, die doen uitsluitend 356 en de luchtgekoelde onderdelen dacht ik.

[quote=”patrickvb” post=101693]De behuizing van de sleutels is o.a. bij Joma te koop.[/quote]

Heb jij ook een link naar dit item, vind het niet meteen terug.

De behuizing van de sleutels is o.a. bij Joma te koop.

op ebay vind je Porsche sleutels die je kan laten slijpen op maat bij de sleutelmaker om de hoek voor minder dan 100€.
                  De prijs bij een OPC zal ongeveer 3 x dat bedrag zijn vermoed ik…

Hi Patrick,

Nuttige informatie, waarvoor dank!

1 Van de sleutels doet het nog wel zoals het hoort, de andere twee niet meer. Tevens zijn bij het vernieuwen van de batterijen ook de sleutels niet meer afsluitbaar doordat het dekseltje niet meer aansluit op het andere deel van de behuizing. Dit is ook de reden waarom ik eraan denk nieuwe te bestellen.

PB

rom the service manual:

The hand-held transmitter radio remote control function is unavailable under the following 5 circumstances:

1. Empty battery

2. Radio transmitter outside lock-in range: If the transmitter is operated more than 256 times without reaching the associated receiver (vehicle outside range or vehicle battery disconnected), the vehicle will not recognize the radio transmitter. If the number of operations is below 1,024, it is possible to re-synchronize:
                      Switch on ignition with key and valid transponder.
                      Switch off ignition.
                      Remove ignition key from steering lock.
                      Operate transmitter within 6 seconds after the key is removed.

3. Interference due to other users on same radio frequency: The key may be used to unlock the door manually, but this will not disarm the immobilizer (alarm). To disarm the alarm, insert the key in the ignition and turn.

4. Energy-saving mode: After 5 days of inactivity, the vehicle’s radio receiver is switched off. The radio receiver will reactivate after the vehicle is started.

5. Fault in hand-held transmitter or vehicle: If the LED on the hand-held transmitter stays dark when the transmitter is operated, this means the battery is empty or the transmitter is faulty. If the LED on the hand-held transmitter flashes and the alarm readiness lamp on the dashboard flashes, then the transmitter and receiver are communicating. If the dashboard readiness lamp stays dark and conditions 1 to 4 above are ruled out, then there is a system fault with the vehicle.

Deze manieren allemaal al eens geprobeerd?

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.