Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 258)
    • En dan vanaf misschien 8/7/20 met Porsche met O-plaat naar een gezellig café- terras (waar je op minstensn 1,5m afstand van elkaar zit ) , om de discussie verder te zetten 😀 😀 😀 : is dit een recreatieve of noodzakelijke verplaatsing ?
      Het is maar hoe je alles in de juiste context plaatst en hopen dat lokale politie dan ook ” out of the box” kan/mag denken .

Dat noem ik nog eens een echte goei toog-discussie.
        Het wordt echt tijd dat de café’s terug opengaan !

Het is eigenlijk geen discussie waard

[quote=”DST” post=281478]ik gok op ne 996[/quote]

instrumentencluster met 3 klokjes = 986; en ik zal in ‘t vervolg braaf zijn en geen leugens meer posten 😀 :engeltje:

:popcorn:

Ik zal mij dan ook maar stoppen met het Porsche forum te lezen want den Deepee had initieel foutieve informatie verspreidt via het forum

Foei Foei toch Deepee

123

tja.. als je alles gelooft wat er in de gazet staat ga je idd nie ver komen..

“Het Nederlandse woord kafkaiaans of kafkaësk houdt nauw verband met de ervaringen van de personages in Kafka’s wereld: kafkaiaanse toestanden bijvoorbeeld zijn op raadselachtige wijze beangstigend, bedreigend (vooral door een overgeperfectioneerde samenleving, die zich aan de controle van het individu onttrekt, of waarover het machteloze individu geen controle meer heeft)”

Ge zijt op de goeie weg als ge dus het Staatsblad over de gazet neemt… Want zo ga je van machteloos individu naar geinformeerd individu die zich niet laat rond duwen door die overgeperfectioneerde samenleving.

het einde van uwe Kafka is in zicht!

ik zal mijn abonnement van de gazet opzeggen en vanaf nu enkel het Belgisch staatsblad lezen, het is goed

123

Het staatsblad is het enige dat wettelijk relevant is.
                      Maar dat wilt gij nie lezen… uw probleem , niet het mijne.

ge klaagt dat de zijkanalen onduidelijk zijn, maar het hoofdkanaal negeer je compleet.

Waar heb ik geklaagd dat ik niet mocht?
                        Ik heb gewoon gezegd dat ik een andere Porsche pak?

Kijk eens terug naar pagina 8

Deepee postte eerst dat we mochten rijden
                        Kingfischer stelt: Hoe meer details ze meegeven, hoe groter de verwarring
                        Jacques911 stelt: Deepee ,zou het kunnen dat het al terug veranderd is. Geen oldtimers meer ,enkel moto ritten
                        Deepee heeft zijn post ondertussen al aangepast

ik noem zulke communicaties KAFKA

Maar blijkbaar mag dat niet van u en zou ik zelf de wetten moeten gaan napluizen
                        Geen goesting in, ik heb andere hobbies

123

[quote=”DST” post=281485]Behalve de communicatie van de overheid[/quote]

Das omdat gezelf de moeite niet wil doen om de wetgeving te lezen en liever gewoon nen anderen auto neemt. (uw woorden)
                          Maar das uw keuze.. dus klaag nie dat genie moogt.

123

[quote=”DST” post=281483]De bakker woont op 1 km
                            Te kort om mij olie warm te rijden[/quote]

Dan kun je wachtne tot die zijn sluitings dag heeft en rij je naar een bakker die wat verder gelegen is.

Zeg gewoon daje niet gemotiveerd zijt en nie graag rijdt met uw oldtimer..
                            Da ge liever op forums klaagt over dat ge niet moogt rijden…en over Kafka.

Ik heb de voorbije 2 maand meer gereden met de Porsche dan anders.
                            En dat mocht gewoon.

Behalve de communicatie van de overheid

123

Dit is de wet die van toepassing is

“Art. 7. Niet essentiële reizen vanuit België zijn verboden.
                                Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is
                                verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te
                                bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van
                                dringende redenen zoals:
                                – zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening
                                toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
                                – toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
                                – toegang te hebben tot medische zorgen;
                                – om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor
                                minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare
                                personen;
                                – het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van
                                het woon-werkverkeer.
                                – Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.”

Art. 5. Worden verboden:
                                – de samenscholingen;
                                – de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke,
                                feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;
                                – de schooluitstappen en de activiteiten in het kader van jeugdbewegingen, op en vanaf het nationaal grondgebied;
                                – de activiteiten van de erediensten.
                                In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
                                – activiteiten in intieme of familiale kring en begrafenisceremonies;
                                – Een buitenwandeling met de leden van de familie die onder
                                hetzelfde dak wonen vergezeld met een andere persoon, de beoefening
                                van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder
                                hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect
                                van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.”

Ziet er daar iemand “oldtimer” of “moto” in vermeld staan?
                                nee.

Het is de verplaatsing op zich die verboden is. Of je dat nu doet met een old timer, gewone auto, moto, zeilboot of helicopter maakt niet uit.

Niks Kafka aan. Maar je moet wel willen/kunnen lezen en verstaan.

Heb je goeie reden om je te verplaatsen
                                Dan mag je je verplaatsen en op dat moment mag jij gelijk welk voertuig tot uwer beschikking gebruiken.

De bakker woont op 1 km
                                  Te kort om mij olie warm te rijden

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.