Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 258)
    • WAAROM ASTRAZENECA NIET HOEFT VOOR MIJ?

Simpele kansberekening. AZ geeft 60% bescherming tegenover 90% die Pfizer of Moderna biedt. Dat wil zeggen dat er met AZ nog 40% kans is dat ik besmet geraak. Slechts 10% met de andere dus 4x beter!

Ik word 55 en ben kerngezond. Dat betekent dat ik in de categorie zit waarin er toch een kleine 1200 van de 21500 corona-doden waren tot vandaag. Dat betekent, in het geval van de beste vaccins indien we die hadden gehad, waren er slechts 10% oftewel 120 doden geweest in mijn leeftijdscategorie. Maar nog steeds 40%, oftewel 480 met AZ! 360 doden verschil is het aantal jaarlijkse verkeersdoden in Vlaanderen.

Ga je daarentegen de groep 0-45 jaar beschouwen dan zijn daar slechts een 100-tal doden door corona. De meeste wellicht met andere gezondheidsproblemen. Het verschil is daar “slechts” 30 doden tussen AZ en de beste vaccins. Dus: hou AZ voor de gezonde massa tussen 0-45 jaar en begin met de gezonde 18-25 jarigen. Want AZ is wel waardevol om de epidemie in te dijken. Als levensredder in de categorie waar het er toe doet (45+) is het dik onvoldoende want 4x slechter dan de andere. Geef mijn portie maar aan mijn dochter!

en nog een intregraalhelm boven op het mondmasker 😀 kwestie van toch wat beschermd te zitten

Zeker als je ook nog de achterste ruitenwisser van je GT3 in gang zet, kan er niets fout gaan.

Ik doe mijn schuifdakje op een kier en hoop dat zo de lucht er wordt uitgezogen … ?

De ramen dicht en airconditioning of verwarming aan is het slechtste voor de luchtverversing. Eén of twee ramen open is al beter dan niets. De configuratie die het effectiefst is als niet alle ramen open kunnen, is dat de passagier rechtsachter gaat zitten. Het best kun je dan de ramen aan de andere kant openen. In het kort: bestuurder zit linksvoor, passagier rechtsachter, raam rechtsvoor open, raam linksachter open.

Met een tweedeurs is dat wel niet eenvoudig om de achterruit open te doen. Tenzij bij een oude Kever :popcorn:

Een eerder welkome verstoring in dit geval… ik wist niet dat Duitsland de BTW verlaagd had vaan 19 naar 16%. Wel tijdelijk, de maatregel loopt af eind 2020!

Interessant voor de particulier die in Duitsland een tweedehands wagen van een handelaar of een PZ koopt (voor een nieuwe betaalt u de BTW in B)

Tweedehands wil volgens de Europese wetgeving zeggen dat de levering minstens zes maanden na de eerste ingebruikname plaatsvindt EN dat er meer dan 6.000 kilometer op de teller staan…

[i]Wat is volgens de wet een tweedehandswagen?

Tweedehands wil volgens de Europese wetgeving zeggen dat de levering minstens zes maanden na de eerste ingebruikname plaatsvindt EN dat er meer dan 6.000 kilometer op de teller staan.

Hoe zit het met de btw?

Als u in de Europese Unie een tweedehandswagen koopt van een btw-plichtige verkoper (een garage of een handelaar), dan betaalt u de prijs inclusief de plaatselijk geldende btw. U betaalt dus geen btw in België.

Als u de auto van een particulier koopt, is de btw niet van toepassing (noch in België, noch in het buitenland).[/i]

Autosalon van Brussel 2021 geannuleerd

Het Autsalon van Brussel 2021 zal niet doorgaan door het coronavirus. Dat heeft organisator FEBIAC zopas bevestigd.
                  Geschreven door Joris Bosseloo | 12/10/2020

lees meer: https://gocar.be/nl/autonieuws/autosalon/autosalon-van-brussel-geannuleerd

[quote=”Yellow Submarine” post=282215]…

Maar véél erger, wat altijd maar onder die mat geveegd wordt als minder belangrijk door onze halfbakken experts is dat corona ook een aerosol gebeuren is. Als we uitademen bevinden er zich zeer fijne druppeltjes (met of zonder virussen) in de uitgeademde “wolk”. Die bevatten effectief uiteraard elk véél minder virus dan de speekselspatten, maar in bepaalde omstandigheden, ttz erg droge, gekoelde (dus slecht geventileerde) ruimtes met veel volk en één verspreider kan het gros van de aanwezigen besmetten. Daar zijn tal van cases van gerapporteerd. De vleesfabrieken in Duitsland,…

[/quote]

Vandaag in De Standaard:
                    [i]Bij het vleesbedrijf Westvlees in Staden zijn intussen al 50 medewerkers positief getest. Dat meldt burgemeester Francesco Vanderjeugd (Open VLD). Woensdag waren dat er nog 16. …

Van de 225 medewerkers die in quarantaine moeten, zijn er inmiddels al 193 getest. Daarvan zijn al 164 resultaten bekend, waarvan 50 positieve gevallen. De overige medewerkers worden vrijdag getest.[/i]

I rest my case.. :coolness:

Interessant artikel DeePee

Laten we het roer even omgooien …
                        zie => Covid-19 het coronavirus … wat brengt het wel – Positive Vibes?

jezelf zoveel mogelijk inlezen, verbanden leggen en logica zoeken
                          dan merk je dat heel wat experten en maatregelen ver weg zitten van preventieve daadkracht
                          eentje voor hen die zelf wat moeite willen doen:

https://kavlaanderen.blogspot.com/2020/07/open-brief-aan-minister-president-jan.html?m=1&fbclid=IwAR22VZ6OEmNfgVHmywtgTo-3bChy8BTOBykGJIEhp7aVGhMeOboZjevtrvY

Deze coronatijden leggen het probleem van de huidige mediatisering bloot. Iedereen kan zonder enig bewijs van waarheid zijn/haar mening kwijt aan een heel groot publiek. Teveel mensen maken de keuze van welke info ze als waar aannemen op basis van de populariteit van de verspreider, want voor velen is het toch steeds weer het verhaal van het bos en de bomen. Verspreiding van onwaarheden via internet zou veel zwaarder moeten bestraft worden. De impact ervan is veel groter dan eens 50 km/u te snel rijden.

I’m with Yellow on this one. Voldoende onderzoeken die diezelfde conclusies onderschrijven.

“Maar als ik besmet ben en we staan buiten aan de toog stevig te discussiëren zonder mondmasker, ben ik er zeker van dat je meer risico hebt op besmetting dan dat we binnen op 1,5m van elkaar met mondmasker of zonder mondmasker aan het praten zijn….”

Nope, je negeert het aerosol karakter van de virusbesmetting. 1,5m is afdoende om de grote druppels met veel virus op de grond te doen vallen voor ze de ander besmet, binnen of buiten.

Maar als jij in een geklimatiseerde ruimte (dus per definitie met beperkte ventilatie) aan een tafel zit op 10 meter afstand van mij, dan adem jij mijn fijne druppeltjes (met inderdaad weinig virus) die ik uitadem in. Als dat meer dan pakweg 15 minuten het geval is kan het zijn dat je voldoende virus inademt om besmet te geraken. En die fijnste druppels gaan aerosol-gewijs uiteraard los door de stoffen maskers als men die al zou dragen, wat nooit het geval is in resto’s.

Van die 7300 besmettingen die de Chinezen onderzochten dixit De Standaard was er één in de buitenlucht. Aan de praat geraakt en wellicht te weinig afstand dus besmet door grote speeksel-druppels.

Psychologisch is het natuurlijk niet voor iedereen aannemelijk dat het niet de mensen zijn die jij buiten actief bezig ziet die de huidige tweede golf veroorzaken, maar wel degene die men niet ziet omdat ze binnen verzamelen (om wat voor reden dan ook) en niet buiten…

Hm, ik ga mij niet uitlaten over de zin en onzin van sommige maatregelen maar wat wel bewezen is, dat we hier in België niet de nodige zelfdiscipline blijken te hebben om op een verantwoorde manier met de versoepelingen om te gaan. De cijfers zijn het harde bewijs.
                                  Het is ook tekenend om hier een uitspraak te lezen dat het bijzonder moeilijk is om een besmetting op te lopen in de buitenlucht. Ik zou het anders zeggen. De kans om een besmetting op te lopen is veel kleiner mits in acht nemen van de nodige voorzorgsmaatregelen. Maar als ik besmet ben en we staan buiten aan de toog stevig te discussiëren zonder mondmasker, ben ik er zeker van dat je meer risico hebt op besmetting dan dat we binnen op 1,5m van elkaar met mondmasker of zonder mondmasker aan het praten zijn….
                                  Die eerste uitspraak klinkt als een rechtvaardiging om zonder mondmasker op drukke plaatsen rond te hangen. Ik weet dat Erwin slimmer is dan dat maar helaas is er een (klein) deel van de bevolking die verstandelijk niet in staat blijkt te zijn om dit begrijpen. Daarom dien je als overheid dan maar ineens over te reageren, zekers. :think:
                                  Enfin. Corona hangt mijn voeten uit maar ik de gedachte dat ik niet alleen ben, biedt enige troost. In de file helpt dit soms ook….:salut:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.