Home › Forum › Zeverhoekje › Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …
- Dit onderwerp bevat 258 reacties, 41 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2020 om 14:59
… de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve
Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan
De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.
Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .
-
MakerDiscussie
-
[quote=”ZUFF-65″ post=282250]Er zitten hier blijkbaar tal van virologen( en mierenneukers) actief op het forum , als ik dit allemaal lees in dit topic dat er eigenlijk geen is 😀 😀 😀
Ik ben enkele malen in Duitsland geweest,de laatste weken en wat me opvalt is discipline bij elke tak van de bevolking, ongeacht de huidskleur.
Ik heb begrepen dat mondmaskers er zijn om andere te beschermen , en niet op de eerste plaats jezelf !
Fijne en gezonde avond nog verder[/quote]
Paul,
Ik heb het topic niet aangemaakt maar in elk geval bewijst de lengte ervan dat het wel degelijk een topic is.
Qua huidskleur heb ik eerder de indruk dat witte mensen minder vaak met mondmasker lopen op straat, zeker enkele weken terug. Maar zoals ik zei: het is bijzonder moeilijk om het virus op te lopen in de buitenlucht. En de selfmade mondmaskers houden bitter weinig (25%) tegen blijkens labo-testen, dus ze geven een vals gevoel van veiligheid. Ook naar andere mensen toe! Hoe je dit mierenneuken kunt noemen ontgaat mij. En de discipline die Duitsers aan de dag leggen moet je verdienen als overheid.
Als ik het voor het zeggen had, dan deed ik alle indoor horeca gewoon dicht, dat zou tenminste enig effect hebben. Maar bij ons legt men maatregelen op die nihil helpen en laat men voor de hand liggende dingen maar zo om lobby groepen te sparen.
Er zitten hier blijkbaar tal van virologen( en mierenneukers) actief op het forum , als ik dit allemaal lees in dit topic dat er eigenlijk geen is 😀 😀 😀
Ik ben enkele malen in Duitsland geweest,de laatste weken en wat me opvalt is discipline bij elke tak van de bevolking, ongeacht de huidskleur.
Ik heb begrepen dat mondmaskers er zijn om andere te beschermen , en niet op de eerste plaats jezelf !
In plaats van op alles en nog wat commentaar te geven , lees onderstaande eens aub ……
Wees blij dat je zelf geen Covid 19 hebt opgelopen . Geloof me vrij ik heb met patiënten gesproken( tijdens mijn revalidatie)die de hel hebben meegemaakt: 2 maanden in coma en nadien 2 maanden revalidatie om er terug een beetje boven op te komen.
Wees blij dat we met bepaalde aanpassingen terug iets kunnen gaan uiteten en een pintje drinken
Wees blij dat we een goede hospitalisatie ( intensive care ) hebben in Belgie ,als ze noodzakelijk is
Wees blij dat de meesten onder ons nog een Porsche hebben en er nog mee kunnen rondrijden.
Na welgeteld 5 seconden , kan uw leven er heel anders uitzien hoor , met een onaangekondigd verblijf van 3 maanden ziekenhuis er boven op :wtf: of onder andere een kanker die ergens zit te broeien waardoor we veel te vroeg hebben afscheid moeten nemen van bepaalde medemensen
Er zijn ergere dingen in het leven dan een” tijdelijke verstoring” door covid 19, niet waar ?
“Gedraag u in en buiten uwen Bubbel ”
Fijne en gezonde avond nog verder
[quote=”Yellow Submarine” post=282247]Wing & KKT, sorry dat ik nadenk en niet klakkeloos aanvaard wat men me oplegt.
[/quote]
Hier twijfel ik dan ook geen seconde aan….. 😀 😆Maar ik vind het maar een spijtige zaak als men zo al maanden na mekaar overal evenementen in het water ziet vallen door dit kl*tevirus dat weer de kop op steekt…, en men zegt “we krijgen onze eigen rekening gepresenteerd…” 😯
Ik ben geen racist, maar het viel mij afgelopen donderdag op op de wekelijkse markt te Genk (trouwens de eerste keer dat we verder gingen dan onze voordorpel) dat we meerdere personen tegenkwamen “met een andere huidskleur” die dit niet nodig achtte een mondmasker te dragen, terwijl het op een markt wel verplicht was…, ik heb geen agenten die controle deden gezien !!!
Het viel ons vandaag in het centrum van Hasselt op dat we weeral geconfronteerd werden met mensen uit diezelfde cultuur, het weeral niet nodig achtte een mondmasker te dragen, foei foei toch, en vanmorgen te lezen in het Belang dat er een sterke stijging in Genk was van het coronavirus, en weeral werd er met de vinger gewezen naar het volkje uit diezelfde cultuur, en dan mogen wij die dagelijks moeite doen om niet besmet te geraken , hiervoor weeral opdraaien…
trouwens mag er a.s. donderdag en vrijdag volop gefeest worden tezamen met heel je vrienden en familie, steek de BBQ maar aan zou ik zeggen, we noemen het dan maar een offerfeest… :happydance: :up:
Wing & KKT, sorry dat ik nadenk en niet klakkeloos aanvaard wat men me oplegt.
Vanochtend lees ik dat men een mondmasker moet dragen bij het solitair sporten in openlucht. Daar is nul komma nul wetenschappelijke grond voor om te veronderstellen dat het iets oplevert tegen de verspreiding. Het is je reinste Big Brother terreur want een blijk van totaal wantrouwen in het gezond verstand van de burger.
Een quote uit De Standaard:
Bij een analyse van clusters in Chinese steden, samen goed voor ruim 7.300 gevallen, bleek dat de besmetting bij slechts één van 318 geanalyseerde clusters in de buitenlucht had plaatsgevonden. Het ging om een 27-jarige man die buiten aan de praat was geraakt met een terugkeerder uit Wuhan.Dus één besmetting op 7.300 was buiten. “aan de praat” wat betekent dat het lang genoeg duurde.
Ondertussen is die maatregel om 16.00 uit pure schaamte alweer afgeschaft, een bewijs van onkunde.
[quote=”Yellow Submarine” post=282215]Allez, hier gaan we weer. Net toen we dachten er langzaamaan vanaf te zijn is corona terug in opmars bij ons. Het 996/986 event van Seba wordt in vraag gesteld. Seba is niet de enige die het allemaal niet erg doordacht vindt wat er te gebeuren staat.
[/quote]
Exact, wat ik er gisteren nog over zei op porscheforum.nl
[url=https://ibb.co/WxmqSkL]
*400 moet intussen 200 zijn, maar je snapt wat ik bedoel.
Er is geen verbod om naar Antwerpen af te zakken en te gaan consumeren in de horeca etc. Elks in zijn bubbel een eigen afgedrukte roadbook meenemen in de auto en starten op Petroleum Zuid om te eindigen om grondgebied Bornem kan dus geen probleem zijn :engeltje:
Je kan er wel mee gekscheren, maar Yellow heeft wel voor een heel groot stuk gelijk.
Maar is het niet zo dat de ffp3 V valve versie van de maskers inderdaad zeer goed jezelf beschermt, maar wel je eigen uitgeademde lucht door de valve ongefilterd naar uiten laat ?!
Zoals de zaken nu staan, en iedereen de non-valve maskers draagt, dan gaan we er grosso modo van uit dat je daarmee niet jezelf beschermt, maar de anderen. In die logica zijn valve dragers natuurlijk besmetters omdat ze die logica doorbreken ! Iedereen zou hetzelfde type masker moeten dragen of het systeem werkt niet.
Allez, hier gaan we weer. Net toen we dachten er langzaamaan vanaf te zijn is corona terug in opmars bij ons. Het 996/986 event van Seba wordt in vraag gesteld. Seba is niet de enige die het allemaal niet erg doordacht vindt wat er te gebeuren staat.
Ik zie tijdens mijn looptraining en wandelingen in het bos mensen lopen met een mondmasker. Dat getuigt van het niveau van informatie en de stortvloed aan regeltjes die men de mensen aanpraat. Bij sommigen stopt het brein met functioneren en die dragen het mondmasker waarschijnlijk zelfs om te gaan slapen. Anderen zeggen dan weer foert en trekken er zich allemaal niets van aan.
Corona is een virus. Het bestaat uit dode materie die zich in onze ademhaling bevindt en vandaar onze organen aantast. Hoe meer virus je binnenkrijgt, hoe gevaarlijker om effectief ziek te worden. Onrechtstreekse besmetting via voorwerpen die we met de handen vastnemen? Kleine kans! In grotere druppels zoals in het speeksel zit veel virus maar dat valt normaal binnen één meter naar beneden. Om speeksel naar buiten te brengen moet je (luid) praten, hoesten of niezen. Zoals de verkoper die ik zondag op een marktje in Frankrijk met veel nadruk een uitleg zag geven met zijn mondmasker over zijn kin en onderlip… De meeste mondmaskers in het straatbeeld houden trouwens minder dan de helft tegen. Zeker de decoratieve stoffen lapjes, die helpen maar één vierde. Ik heb een industrieel FFP3v masker (v van “valve”) dat in theorie 5x effectiever is dan FFP2 en 50x beter dan FFP1, dus zowat 100x beter dan een mondvod. Maar ik verafschuw om het te dragen en beperk dat tot het noodzakelijke: mondvoorraad inslaan en sanitair bezoek. Dat marktje heb ik langs de buitenzijde omzeild en musea ga ik niet binnen. Maar die stoffen lapjes zijn dus niet meer dan wat ze zijn: een lapmiddel.
Maar véél erger, wat altijd maar onder die mat geveegd wordt als minder belangrijk door onze halfbakken experts is dat corona ook een aerosol gebeuren is. Als we uitademen bevinden er zich zeer fijne druppeltjes (met of zonder virussen) in de uitgeademde “wolk”. Die bevatten effectief uiteraard elk véél minder virus dan de speekselspatten, maar in bepaalde omstandigheden, ttz erg droge, gekoelde (dus slecht geventileerde) ruimtes met veel volk en één verspreider kan het gros van de aanwezigen besmetten. Daar zijn tal van cases van gerapporteerd. De vleesfabrieken in Duitsland, de piek in Nevada waar iedereen binnen met airco schuilt voor de hitte, clubs allerhande… Anderhalve meter of niet! Dat impliceert natuurlijk dat je in de buitenlucht quasi geen risico op besmetting hebt. Net zoals je er niet direct van sterft om buiten naast een oude wagen met draaiende motor te staan maar in een kleine gesloten garage is het een heel ander verhaal. Dat men er bijgevolg niet extra op hamert om gewoon géén indoor events te laten doorgaan maar dat in tegendeel in de buitenlucht te doen, met liefst social distancing, gaat er bij mij niet in!
ONTSMETTENDE ALCOHOLGEL IS SCHADELIJK VOOR JE WAGEN
De ingrediënten van de gels kunnen bepaalde interieurmaterialen aantasten.
Zeg het niet voort, maar eigenlijk is die hele lockdown uitgevonden om Antwerpen enkele maanden Hollander-vrij te houden :engeltje:
Nu kan het alweer want ik verneem dat diverse prominente Antwerpenaren spoorslags naar Toscane vertrokken zijn. Dus het maakt geen meter meer uit! :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.