Home › Forum › Zeverhoekje › Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …
- Dit onderwerp bevat 258 reacties, 41 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2020 om 14:59
… de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve
Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan
De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.
Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .
-
MakerDiscussie
-
“youtube.com”
“hoera, we mogen met 4 mensen socializen … yeah, right”
Is het doel niet om de mensen net wél besmet te krijgen, maar niet allen tegelijk zodat de ziekenhuizen ze nog kunnen slikken? Zodat we als samenleving in danige mix leven dat er ook zonder maatregelen geen explosie van besmettingen meer is.
Nu de aantallen in de ziekenhuizen afnemen kan er dus wat losser met elkaar omgegaan worden met als doel die aantallen weer wat “gecontroleerd” omhoog te brengen.
Want de situatie is nog steeds niet veranderd he, er is geen vaccin en een geneesmiddel zal ook nog wel even op zich laten wachten. Als we voor nul besmettingen zouden gaan, dan moeten we in échte lockdown tot het de wereld uit is, maar dat zal niet gebeuren.Maar dat terzijde. De grote meute zal zich inderdaad massaal vermenigvuldigen (in alle mogelijke interpretaties), en de cijfers gaan daardoor waarschijnlijk sneller stijgen dan gewild, waarna het weer wat strenger zal moeten worden. Alles gaat in golven.
Ik heb ook de indruk dat er een zekere gewenning is en we daardoor sowieso al wat losser worden. We moeten allemaal de regels respecteren en zijn gelijk voor de wet. Maar naar typische Belgische traditie vinden we dat dat vooral voor de anderen geldt, dat we voor onszelf wel even een uitzondering mogen maken…
[quote=”vandamme” post=281513]mooi voorbeeld van hoe onze overheid zo incompetent is als maar kan zijn.
Het klootjes volk wil gewoon terug vrij op cafe wil gaan , zuipen en poepen…Dus die staan in de startblokken.
Zegt het crisiscentrum en onze mega premier nu het volgende
[i]
Vanaf 10 mei mag elk gezin thuis maximaal vier personen – altijd dezelfde – ontvangen. Om het aantal contacten te beperken om de verspreiding van het virus niet te bevorderen, verbinden de bezoekers zich ertoe slechts met één gezin af te spreken[/i]Geen wettekst , niks in ‘t staatsblad..
want eerst communiceren dan legislatief in orde maken.Dat de helft denkt dat het staatsblad een soort gazet is en er nul interesse heeft om die te lezen..
En dat mensen lezen wat ze willen horen.. dus dergerlijke communcatie zo breed en vrij mogelijk gaan interpreteren.Even opbreken
gezin thuis mag vier personen
altijd dezelfde –
ontvangen.de bezoekers mogen
slechts met één gezin af te sprekenEn nu de wiskunde :
3 gezinnen van 3 mensen
3
3
3=
1+1+1
1+1+1
1+1+1Dus
A+B+C in gezin A1
D+E+F in gezin D1
G+H+I in gezin G1Mensen gaan op invitatie.. gezinnen inviteren
Er is niets dat gezinnen verplicht om thuis te blijven of samen te blijven.Dus krijg je
A naar D1
B naar G1
C blijft thuisD blijft thuis
E gaat naar A1
F gaat naat G1G blijft thuis
H gaat naar A1
I gaat naar D1Ipv 4 contacten heb je dus 3 + 3 + 3 = 9
Want nadien gaan ze elk naar eigen gezin waar gelijk wie ook krijgt wat gelijk wie van gelijkwaar naar huis mee bracht.En dit is nog heel eenvoudig…
Als je 5 gezinnen van 3 mensen neemt krijg je meer contacten.
4 man /gezin = 4+4+4+4= 16 contacten
NIETS in hun communicatie die dit tegenhoudt.Om het echt veilig te houden
moeten er haakjes gezet wordenBV
“Een gezin dat mensen onvangt mag zelf niet op invitatie gaan”
“mensen binnen een gezin, die op invitatie gaan, moeten samen op invitatie, men mag binnen een gezin niet naar verschillende gezinnen op invitaite”Dan krijg je in ipv 4+4+4+4 = 16 1 infectie komt bij 16 man
ene besmet andere,
brengt het thuis en verspreid het verder.met haakjes krijg je (4+4) en (4+4) infectie beperkt tot 8 man
[b][i]Schrijven om te ontdekken wat je denkt, is een discipline zoals er vele zijn.
Het resultaat is meestal vele kladbladen met wijd uiteen staande noteringen, waar anderen geen fluit van begrijpen, zelfs niet na enige moeite.[/i][/b]
Er wordt nu al melding gemaakt van een opwaartse trend, dus je kan al raden waar we over 2 weken zullen staan.
Met dat grote verschil dat er nu in quasi alle ZH, voorafgaand aan elke geplande opname, getest wordt op covid19.
Hoe meer men test, hoe meer (onwetend) positieven er gerapporteerd zullen worden.Ik vrees eerlijk gezegd voor stijgende curves. Want ik merk dat mensen wel gehoord hebben “versoepeling”, “meer mensen zien”, maar niet gehoord hebben “nog steeds 1.5m afstand bewaren”
Bovendien, in het journaal, de rekenkundige modellen tonen aan dat in de huidige casus van de 4 extra mensen 90% van alle gezinnen met elkaar verbonden zullen zijn. Dan denk ik bij mezelf, die laatste 10% kan toch niet significant zijn in de bestrijding van dit virus ?
Dan laat je ofwel NIKS toe van sociale contacten zoals dat nu het geval is, ofwel laat je gewoon ALLES toe. EN HAMER JE ALLEEN OP DIE 1.5m, mondmaskers en handhygiene. Want DAAR draait het toch om he, 1.5m, mondmaskers en handhygiene. Al de rest is toch maar een poging tot invulling om tot dat te komen ?!Ik geloof meer in het hameren op en communiceren van het DOEL, dan van het uivinden van verwarrende inefficiente en discutabele regeltjes en maatregelen om tot dat doel te komen.
Maar ik beken in deze niet de factor stupiditeit van de massa te kunnen inschatten …
we gaan het rap genoeg zien…. 3 weken en de trend zal wel uitleggen hoeveel virus en gezond verstand er circuleerde.
dat was voor mij al lang duidelijk (zonder het staatsblad te lezen)
daarom dat ik het nut niet inzag van berekeningen te maken op de rand van de krant als de contacten die we vandaag al hebben een veelvoud van het risico inhouden in vgl met de versoepeling die we vanaf zondag krijgen.Hunne halve euro in de politiek is nu ook aan ‘t vallen
Plots beginnen ze tegengas te gevenMogen de 4 mensen die bij een gezin op bezoek komen zelf ook nog andere mensen ontvangen?
Nee, dat mag niet. Volgens epidemioloog Pierre Van Damme van Universiteit Antwerpen is het de bedoeling om maximaal 2 ‘bubbels’ te vermengen. Als 2 gezinnen met elkaar afspreken dan vormen zij als het ware 1 grote bubbel en dan mogen zij daarnaast niet nog eens met andere mensen afspreken.
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) verduidelijkt: “We moeten nog steeds onze contacten beperken. Wanneer jij de ene avond vier mensen ziet, en de andere avond vier andere, en zij zien óók weer andere mensen, dan gaat het al snel maal 4 en maal 4 en maal 4. Een van onze experten heeft berekend wat het gevolg daarvan zou zijn: op enkele dagen tijd is heel België onrechtstreeks met elkaar in contact geweest.”
Maar de originele comms op crisiscentrum staan nog altijd zo online
Te laat.. want ze stonden in de startblokken en zijn al lang vertrokken..tuurlijk, maar er wordt gevraagd om gezond verstand te hebben.
En als er wel iets duidelijk is geworden door gans deze Corona affaire, is het net dat Voltaire gelijk had.
Le sens commun n’est pas si communJe maakt me niet wijs dat het bulk van de bevolking <30 op 1.5 meter afstand zal blijven tijdens een 20C weekendje waar de overheid net de teugels heeft gevierd.
Enfin, gezegd dat de teugels gevierd gaan worden.. maar een hint is al genoeg en ze gaan echt niet wachten tot maandag.. het bier en de saucissen zijn al besteld voor de BBQ.
ik snap dat er veel tijd te versmossen valt, maar …
thuis maximaal vier personen ontvangen moet nog altijd met 1,5 meter afstand gebeuren
je hebt een veelvoud aan contacten door naar een winkel te gaan waar je elke dag ander volk “passeert”.mooi voorbeeld van hoe onze overheid zo incompetent is als maar kan zijn.
Het klootjes volk wil gewoon terug vrij op cafe wil gaan , zuipen en poepen…Dus die staan in de startblokken.
Zegt het crisiscentrum en onze mega premier nu het volgende
[i]
Vanaf 10 mei mag elk gezin thuis maximaal vier personen – altijd dezelfde – ontvangen. Om het aantal contacten te beperken om de verspreiding van het virus niet te bevorderen, verbinden de bezoekers zich ertoe slechts met één gezin af te spreken[/i]Geen wettekst , niks in ‘t staatsblad..
want eerst communiceren dan legislatief in orde maken.Dat de helft denkt dat het staatsblad een soort gazet is en er nul interesse heeft om die te lezen..
En dat mensen lezen wat ze willen horen.. dus dergerlijke communcatie zo breed en vrij mogelijk gaan interpreteren.Even opbreken
gezin thuis mag vier personen
altijd dezelfde –
ontvangen.de bezoekers mogen
slechts met één gezin af te sprekenEn nu de wiskunde :
3 gezinnen van 3 mensen
3
3
3=
1+1+1
1+1+1
1+1+1Dus
A+B+C in gezin A1
D+E+F in gezin D1
G+H+I in gezin G1Mensen gaan op invitatie.. gezinnen inviteren
Er is niets dat gezinnen verplicht om thuis te blijven of samen te blijven.Dus krijg je
A naar D1
B naar G1
C blijft thuisD blijft thuis
E gaat naar A1
F gaat naat G1G blijft thuis
H gaat naar A1
I gaat naar D1Ipv 4 contacten heb je dus 3 + 3 + 3 = 9
Want nadien gaan ze elk naar eigen gezin waar gelijk wie ook krijgt wat gelijk wie van gelijkwaar naar huis mee bracht.En dit is nog heel eenvoudig…
Als je 5 gezinnen van 3 mensen neemt krijg je meer contacten.
4 man /gezin = 4+4+4+4= 16 contacten
NIETS in hun communicatie die dit tegenhoudt.Om het echt veilig te houden
moeten er haakjes gezet wordenBV
“Een gezin dat mensen onvangt mag zelf niet op invitatie gaan”
“mensen binnen een gezin, die op invitatie gaan, moeten samen op invitatie, men mag binnen een gezin niet naar verschillende gezinnen op invitaite”Dan krijg je in ipv 4+4+4+4 = 16 1 infectie komt bij 16 man
ene besmet andere,
brengt het thuis en verspreid het verder.met haakjes krijg je (4+4) en (4+4) infectie beperkt tot 8 man
En gisteren zie ik in het journaal, met beelden en al, dat recreatieve motorritjes toegelaten worden. Strookt niet met de wetgevingteksten die Vandamme gepost heeft imo.
En dan krijg ik die kleuterklasreflex, als die dat mogen, dan mag ik dat ook. Ik zie geen verschil in een recreatief motorritje, een recreatief oldtimerritje of een recreatief sportwagen of andere wagen ritje.
Tja, ik snapte destijds al niet waar een O-plaat goed voor was. De 968 van 92 was perfect in orde. Ik wou er ook mijn werk mee doen dus geen O-plaat. Qua taks bleef het 35€. Keuring? Geen miserie. In orde = in orde = veilig…
tjonge tjonge… veel km heb ik niet gereden met de Spyder de afgelopen weken maar ik weiger te klagen want ik heb genoten van elke minuut! Gewoon goed kiezen qua vriendin. Foto-copy in de auto met beider paspoort voor wanneer oom agent vragen zou stellen… :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.