Coyote in de 991

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 Coyote in de 991

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Wie heeft er een Coyote in zijn 991 en waar is deze geplaatst, zou een exemplaar willen bestellen maar dan zonder dashcam, maar zou niet weten waar deze best te plaatsen zonder dat er dan ook teveel bekabeling zichtbaar is.. :coolness:
      Iemand …?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Ik gebruik al jaren tot grote tevredenheid de Coyote applicatie op mijn iPhone. Overzichtelijk en handig.
        Ik heb een magneethouder op de middenconsole en een USB kabeltje uit mijn midden armsteun.
        Een belangrijk voordeel van de Coyote App op de iPhone is dat je hem steeds bij hebt is ieder (ander) voertuig.
        fullsizeoutput_e57.jpeg

Een vraagje. , heb je dan zelf een pcm in je GT3,? :popcorn:

En vergeet dan het prijsverschil tussen waze en pcm er nogmaals bij te vermelden. 0 eur voor iets wat zeer goed werkt. duizenden eur voor iets wat marginaal werkt.

Gisteren net als vorige zondag Waze wat uitgebreider getest en ik moet zeggen: I like! In tegenstelling tot de Porsche-GPS die aan het meelopen was als vergelijking, gidste Waze me over landelijke binnenwegen om de drukte te counteren. Dus dikke fun en tijdswinst tegelijk.

En bijvoorbeeld in Kapelle-op-den-Bos is al zeer lang een omleiding wegens werken die de ingebouwde gps gewoon niet kent, maar Waze dus wel.

Echter worden wel de meeste snelheidsborden gesignaleerd, maar er waren er toch enkele die genegeerd werden…

En je moet wel de laadkabel aan de iPhone hangen want anders is het zaakje na 1u15 leeg!

981+991 phone mount

upm03.JPG

upm05.JPG

Ik heb me bovenstaande houder aangeschaft. Het schuift gewoon tussen het PCM-scherm en de omranding. USA oorsprong, 69$ (maar er komt transport, douane en BTW bij). De iPhone wordt netjes geklemd en is draaibaar. Kan ook rechts maar dan heb je conflict met de bekerhouder.

Bedoeling is vooral via Waze de trajectcontroles te traceren want met die kleine cameraatjes van tegenwoordig vlam je er zo voorbij.

123

Coyote zal hoedanook luid waarschuwen, zelfs al ga je ruim onder de toegelaten snelheid.
                  Als er iets is waar je Coyote niet kan verwijten, is het te subtiel zijn.

Als je over de snelheid gaat krijg je direct WARNING gemem erbij.
                  Maar de initiele waarschuwing is ook luid genoeg.

Bij mij geeft de coyote melding op x meter (kan je instellen en heeft verschil tussen autosnelweg en gewone banen want op snelweg sneller bij de flits) ook al ga je te niet te snel.

Zolang je niet te snel rijdt zegt hij gewoon ‘camera binnen x meter’ en vanaf het moment dat je dan te snel rijdt geeft hij getuut. Rij je onder de max snelheid geen getuur, enkel,waarschuwing.

:think: Er is altijd een visuele weergave bovenaan je scherm die de afstand geeft tot aan de flitspaal.
                      Ik ga er op letten maar volgens mij maakt Waze ook van zijn oren als ik op 100m afstand te snel rijd.
                      Het gevaar zit hem erin wanneer je bvb op het middenvak achter een tragere zit en die wil voorbijsteken. Terwijl je in de spiegels kijkt op een gaatje, zit je niet op je Waze te kijken. Als je dan naar links gaat en gas geeft op 50m van de flitser…tja dan kan je pech hebben maar ik veronderstel dat dit niet anders is met Coyote?!

123

[quote=”Harley G” post=264403]Vanmorgen eens gelet op de melding van een flitspaal via Waze: Op 500m afstand zegt ze dat er een flitser staat, indien je op dat moment 1km/h te hard rijdt. :)[/quote]

Begrijp ik goed

dus het ding geeft enkel waarschuwing op 500 meter, als je op dat moment de snelheid iets overschreid?
                        als je dus op 500 meter gewoon eronder zit, krijg je geen melding ?

maar wanneer geeft hij dan na die 500 meter nog melding? zodra je erover gaat
                        of “ergens nadat je erover ging, maar niet meteen”

Vanmorgen eens gelet op de melding van een flitspaal via Waze: Op 500m afstand zegt ze dat er een flitser staat, indien je op dat moment 1km/h te hard rijdt. 🙂

7BA5FEA4-EDE8-461F-BFC4-44730A109764.jpeg

Als,je bij coyote kort op aan/uit knop tikt stopt hij met jengelen normaal gezien.

Alleen oppassen dat je de reflex niet kweekt van dat standaard te doen bij elke bliep want voor je het weet valt uwe frank dan te laat (ja, das uit ervaring 🙄 )

Ik gebruik coyote al vanaf hun eerste generatie bakjes en ben er content van, maar je moet beseffen dat hij ook niet altijd alles weet. Wisselen van auto zonder hem mee te pakken kan ook verrassen, je vertrouwt er op zonder het ding bij te hebben 🙂

In de 944 ligt hij meestal in het bakje onder de radio of zet ik hem daar tegen, maar dan durft hij rond te vliegen bij iets snellere acceleratie richting toegelaten snelheid…

Ik ook Gert, ik ook. Wellicht betrof het een meetfout door een rimpeling in het ruimte-tijd-continium…

@ Vandamme, Waze waarschuwt tijdig voor flitspalen, hoor. Het enige gevaarlijke is dat wanneer je onder de max toegelaten snelheid, niets zegt.
                                  Hij geeft het wel aan op het scherm maar ik zit daar ook niet continu op te kijken. Als je dan per ongeluk terug op het gas gaat, kan het zijn dat je prijs hebt. Had het onlangs voor toen ik het in de Porsche ging testen op de E19…
                                  Trajectcontrole wordt tijdig aangekondigd, er wordt niet gebiept als er in rijdt en je ziet een balk links op het scherm die aangeeft dat je nog in de zone zit.
                                  Ik gebruik Waze voornamelijk voor real time file en gevaar waarschuwingen. Ik be nu eenmaal een voorzichtige chauffeur die zich netjes aan de max snelheid houdt :engeltje:

Ik heb de Waze app nu op mijn iPhone gezet, morgen eens testen… :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.