Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 280)
      • 1900 man geflitst 😯

Even een absurde pas meegemaakte ervaring mededelen (hier kan ik dat zeggen) : vorige week maandagmorgen aan de Aldi in Tremelo was het controle van de boorddocumenten. Een agent die al langer een “pik” op mij heeft (ik gaf geen “agentenprijske” voor een GSM en GPS aan hem) liet mij stoppen. Hij vroeg alle boorddocumenten, mijn rijbewijs en identiteitskaart. Dus ik doe mijn gordel uit om mijn rijbewijs en ID uit mijn achterzak te nemen. Op dat moment vraagt hij ook mijn vrijstelling om geen gordel te moeten dragen? Beetje woorden heen en weer en hij lacht eens en gaat naar de combi. Welgeteld een half uur heb ik daar gestaan alvorens hij terug kwam. Hij had ondertussen al een paar andere wagens gecontroleerd. Dan komt hij terug, geeft al mijn papieren terug en zegt vlakaf : en doe in het vervolg je veiligheidsgordel aan.

Vrijdagmorgen in de brievenbus : boete 50 euro voor het niet dragen van de veiligheidsgordel 😯
        De nieuwe coyote plus stond op het dashboard en daar heeft hij ook eens zijn gedacht over gezegd. Dat hij het schandalig vond en dat ze het moesten verbieden. Dat eerlijke burgers daardoor in problemen kunnen komen en dat ze de winkels die dat verkopen beter eens deftig zouden controleren. Of m.a.w. ik heb in de buurt duidelijk een agent die het bloed onder mijn nagels wilt halen 😆

gehoord op het nieuws gisteren? 1900 man geflitst op 1 dag aan de wegenwerken op de E17 … op een zondag! Kassa Kassa, de staat(skas) werkt 7 op 7!!

Mushroom schrijft:

AFAIK :

Coyote2 = kleurenscherm = 199 Euro, voor die 50 Euro meer tov een Coyote1 ….
            Abbo heb ik direct voor 2 jaar genomen = 250 Euro
            Peanuts in vergelijk met een paar boetes.
            Pas op : Coyotes verwittigen je wel niet voor anonieme wagens die je kilometers lang achtervolgen 8)

Ik heb een roadpilot in de ene en een coyotte 2 in de andere auto, behalve dat de GPS-signalen makkelijker wegvallen bij de cyotte, vind ik scherm en meldingen veel duidelijker. De coyotte geeft natuurlijk wel meer foutmeldingen.

Ach boetes het blijft een teer punt :-S

ik rijdt per jaar met verschillende wagens toch ook een dikke 60k Km.

en houd me niet altijd goed aan de snelheid (ik beken)

maar de boetes die ik krijg zijn dan meestal op van die strontbanen…

als ik in volle ochtendsspits on de antwerpse ring geflitst wordt aan 120 waar iedereen 90 rijd omdat het verkeer niet echt meer toelaat, zal ik direct zonder morren de boete betalen (doe ik trouwens meestal)

maar al de overtrdingen die ik al gehad heb (denk ondertussen een 8 tal op 20 jaar dus dat valt zeer goed mee) zijn belachelijk en was niets ‘gevaarlijks’ aan

enkele voorbeelden

* 151 (120) op bijna lege autosnelweg (op zondag middag)
              * 96 (50) baan was 2×2 gescheiden door middenberm met vangrail (normaal 120 buiten bebouwde kom) ik was 200m voor bij een bord bebouwde kom, maar bebouwing was er niet 🙁

* 70 (50) bij uitrijden bebouwde kom, berg af, rustig in 3de laten bollen en ik denk dat op de foto het bord van 70 toegelaten al te zien was.

* 93 (70) om 1u ‘s nachts tussen de velden, ik was een Volvo aan het inhalen die 50 reed (of zo) even de gas erop, voor de rest geen andere auto’s. ((gelukkig buiten de bebouwde kom dat scheelde 80 euro in de schikking 🙂 )

* 76 (70) onoplettend zijn op zondag middag op weg naar de schoonouders, lege baan, velden links en rechts.

*….

en al de overtredingen zijn zo 🙁
              En ik weet dat ik al veel meer te snel gereden heb zonder dat ik gepakt ben,
              en ik heb ook al een paar keer VEEL geluk gehad dat ik er (net) niet opstond 🙂

wat mij helpt is Cruise Control 🙂
              op autostrade 125 instellen en laat maar bollen

maar 3 overtredingen op 2,5 maand is toch wel sterk 🙂

Ik vind het toch gek hoeveel boetes sommige mensen binnen kunnen halen. (zal maar hout vasthouden voor ik verder ga) Ik rij jaarlijks meer dan 60000km met al de wagens, en meestal hou ik me redelijk aan de limieten. Hiermee bedoel ik dat ik een marge van 10 à 15% naar boven toe probeer te respecteren ;-). Op meer dan 10 jaar bleef het beperkt tot 1 boete! En dat zonder zo’n Coyote.

Anoniem

cabrio wim schrijft:

Je kun je ook gewoon aan de snelheid houden. 😉

Bespaar je ook nog de kosten van de Coyote en maandelijkse last. 😆

Klopt idd Wim!

Hier is al, en kunnen we er nog dagen over doorbomen alleen wie dagelijks de baan op is, enz…
                  Bewijs: ‘t vrouwke is maniakaal bezig met die limieten en komt toch nog aan een gemiddelde van 3 snelheidsovertredingen per jaar!!!

Nog eentje: deze morgen een bejaarde man en z’n madam zien geflitst worden, max aan 56 ipv 50, de brave man schrok zich een bult denkende dat hij wettelijk bezig was…

Is de Coyote niet aan z’n populariteit aan het verliezen?

Anoniem

Ik zit ook al aan mijn 3de 😳
                    1x 64 in 50 zone coyote zelfs stilgezet 🙄 maar te vlug terug op het gas 😳
                    1x 136 op autostrade
                    1x 76 op autostrade bij wegenwerken (werd nog niets gedaan, de signalisatie stond gewoon op pechstrook klaar voor de volgende dag 😈
                    Met Coyote 😕

AFAIK :

Coyote2 = kleurenscherm = 199 Euro, voor die 50 Euro meer tov een Coyote1 ….
                      Abbo heb ik direct voor 2 jaar genomen = 250 Euro
                      Peanuts in vergelijk met een paar boetes.
                      Pas op : Coyotes verwittigen je wel niet voor anonieme wagens die je kilometers lang achtervolgen 8)

Wim

Je kun je ook gewoon aan de snelheid houden. 😉

Bespaar je ook nog de kosten van de Coyote en maandelijkse last. 😆

Anoniem

De maat is VOL 👿 3° boete is hier vorige week binnen gekomen!!!
                          51 waar 50 / 76 waar 50 (was laatst daar nog 70) / 73 waar 70
                          Zit aan mijn max van 3 per jaar…we zijn 1/2 maart 😕
                          Mijn opmerkingsvermogen is blijkbaar niet meer je dat 😕

Wat kost vandaag de dag een coyote? is het abo nog steeds 12/m? coyote 1 of 2?

Je kunt je boete zelf berekenen op deze site:

Boeteberekening

Voor e prijsken ?? 🙂

155 euro, weeral wat putten die ze kunnen dichten 😆
                                Brute pech gehad maar al bj al nog een meevaller.

@ Mushroom : zoekt ge velgen? 19″ HAMANN 8)

Wim

Maar jullie kunnen dan splitsen en wij niet, dus valt het nadien minder op. 😉

… dacht ik dat die Ollanders er iets van konden, met Off Topic gaan 😆

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.