Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 280)
      • Jawel want ik blijf die van mij gebruiken maar wij “moeten” ook steeds het nieuwste eens kunnen testen 😉 Alleen gaan er nu wel een pak tweedehands coyotes V2 op de markt komen. Coyote vermeldt dacht ik reeds 100.000 gebruikers in België en een bepaald percentage zal nu naar een GPS/coyote willen gaan.

Zonder er reclame voor te maken heb ik gisteren en vandaag toch al 3X mijn bestellingen voor de Garmin Nülink moeten aanpassen. Eén geluk, mijn vrouw werkt vlakbij een distributie/groothandel dus die mag ‘s middags daar gaan “shoppen” 😆

Was je niet tevreden met de Coyote?

Ik weet niet of het hier juist staat maar bij deze heb ik een coyote V2 te koop staan. De testperiode van 4 maanden is juist voorbij (of vervalt toch eerstdaags), het gaat om een toestel dat mijn vrouw heeft gebruikt. Verkoopprijs : 100 euro rond.

We zijn nu volop bezig met de Garmin Nülink 1695! te verkopen (en natuurlijk moest ze nu zoiets in haar wagen hebben :roll:).

Stormachtig tripje gemaakt naar de wadden. Dacht echt dat mijn Coyote defect was, geen verkenners voor me, en het ding bleef verdacht lang stil. Niet te geloven, op een trip van 350 km slechts één alarm voor een vaste flitspaal (Leeuwarden)in Belgie kom ik er evenveel tegen als ik naar de dichtst bijzijnde bakker rijd! Vermoedelijk net daarom dat er daar geen verkenners zijn, die hebben dat daar niet nodig 🙂

Ik hoor de madam alles graag zeggen, dus vaste en mobiele. Maar als madam begint te babbelen en ik weet de camera staan dan leg ik haar graag het zwijgen op, temeer omdat ik vaak aan de telefoon ben in de wagen (jaja, handsfree 😀 )

je kan dat toch zo instellen dat hij de vaste toestellen alleen met een verandering in de kleuren geeft dus zonder klank .
                  en de mobiele met klank

De tijd om een valse melding af te melden is veel te kort.
                    Vaak is de valse melding effektief alvorens je beseft dat je een valse melding hebt gegeven….
                    Een aparte mute knop zou dus veel handiger zijn 😈

plumber schrijft:

Als je de madam het zwijgen wil opleggen als ze begint te spreken over een vaste camera is het me al meermaals gebeurd dat ik -per ongeluk- een mobiele camera gemeld heb … 😳 Het zou beter zijn om een aparte “mute” knop te zetten op de Coyote, dat zou veel valse meldingen vermijden….

Ben ik het helemaal mee eens! Het overkwam me ook al een paar keren … 😕

Anoniem

The Eagle schrijft:

Is het mogelijk om zelf een “valse melding” af te melden eigenlijk?

Als je zelf een melding maakt dan heb je enkele seconden om te annuleren, in de praktijk vind ik dat een beetje kort maar je kan dus wel degelijk annuleren. Als je zelf aan een melding van controle passeert vraagt het systeem je na voorbijrijden of de radar nog steeds aanwezig is, je kan dan ja of nee zeggen. Ik weet niet wat ze doen als je “nee” zegt, misschien wachten ze tot er enkele zijn die nee zeggen alvorens de melding te verwijderen.

plumber schrijft:

Er zijn wel 2 dingen die mij storen aan de Coyote:

2. Als je de madam het zwijgen wil opleggen als ze begint te spreken over een vaste camera is het me al meermaals gebeurd dat ik -per ongeluk- een mobiele camera gemeld heb … 😳 Het zou beter zijn om een aparte “mute” knop te zetten op de Coyote, dat zou veel valse meldingen vermijden….

Greetz,

Plumber

Is het mogelijk om zelf een “valse melding” af te melden eigenlijk?

Er zijn wel 2 dingen die mij storen aan de Coyote:

1. Als je in een file toekomt krijgt je tussen de 5 a 10 meldingen…. dat het file is… Iedereen meldt steeds op een ander tijdstip de file met als gevolg dat je ettelijke “alarmen” krijgt… terwijl je zelf al in de file staat 🙄

2. Als je de madam het zwijgen wil opleggen als ze begint te spreken over een vaste camera is het me al meermaals gebeurd dat ik -per ongeluk- een mobiele camera gemeld heb … 😳 Het zou beter zijn om een aparte “mute” knop te zetten op de Coyote, dat zou veel valse meldingen vermijden….

Greetz,

Plumber

Anoniem

traject meting = beroving van weeral een stukje vrijheid!
                              het gedacht alleen al 👿
                              off topic, sorry
                              daarom hier verder: https://porscheforum.be/index.php/forum/24-algemeen/72016-traject-meting#72016

Wim je kan dat wel niet vergelijken hé want hetgeen je schrijft heeft dan alleen voor jou belang omdat je zelf de aanduiding geeft in je TomTom. Vermits het gratis is ben je ook niet verbonden met een betalende database die je toestel elke seconde Up Date houdt zoals de Coyotte. Als je een mobiele radar doorgeeft bij de Coyotte worden alle gebruikers in de omtrek direct verwittigd en dat doet de TomTom natuurlijk niet.

Ieder zijn specialiteit hé, TomTom voor de weg, Coyotte voor de snelheid 😉

Wim

etieke schrijft:

tom tom komt er nu ook mee uit ingebouwd in hum gps systeem ,ben es benieuwd hoe dat gaat zitten met het abo .

Wim die eerder schreef: 😉

Ik heb dus een TomTom, de nieuwe 3D die de functie ook heeft, dus alle vaste flitspalen krijg ik melding van, en van mobiele mits al eerder getraceerd door een medeweggebruiker, die deze meld door op de knop te drukken op het moment hij hem passeert, zodat als wij er later voorbij komen 600 meter van te voren gewaarschuwd worden.
                                  Deze melding blijft dan 24 uur van kracht omdat dit een mobiele post betreft.
                                  En ik weet dat het werkt dat melden, want heb het al meegemaakt op de E314.

En heb tot nu toe nog niks moeten betalen.

Audiotronics schrijft:

Ove de coyote : het blijft een topper in verkoop. Ik vraag me wel af hoelang alles nog gaat mogen? Je hoort zoveel over de coyote de ronde gaan. Volgens mij kunnen ze zoiets nooit verbieden maar we leven in België : zeg nooit nooit 😕

Daar moet ge niet ongerust over zijn, het is geen radardetector hé. De Coyotte werkt door zijn gebruikers van het community systeem. Hoe meer gebruikers hoe beter hij werkt. Touring Mobilis werkt al jaren zo door gebruikers via de radio te verwittigen. Daarom geloof ik niet in gelijkaardige TomTom of Garmin systemen.

Coyotte heeft een enorme voorsprong met zijn gebruikers en zijn eigen database, die ze in principe kunnen delen met GPS fabrikanten, maar willen ze dat wel ?

In 3 landen is de Coyotte niet toegelaten en daar zit ook al een probleem voor de GPS fabrikanten, ze kunnen moeilijk verschillende systemen gaan maken voor de landen onderling, daar is hun productie dan weer te klein voor. Een duitser zou dan bv. geen TomTom kunnen kopen in België (bij eventueel gunstigere prijs of promotie) omdat er een Coyotte systeem in verwerkt zit.

Coyotte werkt zuiver op community niet meer of minder en dat is hun sterkte. Het aantal gebruikers in Europa is ondertussen al zo groot geworden dat de concurentie het nakijken heeft.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.