crash filmpje

Home Forum Zeverhoekje crash filmpje

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • hoe doe je zoiets ❓ ❓ ❓ : http://nl.youtube.com/watch?v=XFTL6y6hKMs

        Ik heb jarenlang met de motorfiets gereden en vele tienduizenden kilometers afgemaald met mijn Honda STX1300 Pan European (schitterende machine trouwens) maar ook steeds in volledige uitrusting (kledij) zelfs bij 30 graden ! (is goed om af te slanken) Bovendien had ik reeds een fluo vest aan lang voor het “mode” werd, kwestie van gezien te worden.
        Ik heb nooit roekeloos gereden maar af en toe toch mooie snelheden gehaald en de adrenalinestoten ontbraken niet, zeker niet bij enkele bochtige “ardennen ritten”…mmm…
        Ondertussen 2 jaar geleden gestopt met motorrijden wegens tijdsgebrek en daarbij kwam nog dat mijn nieuwe vrouw liever in een Porsche zit dan op een moto 😉 😉 … en ik begrijp haar volledig !… There’s a time and a place for everything 😀

            hmmm, die foto’s dateren nog van het ‘niet digitale’ tijdperk, dus ik zou die moeten inscannen… en mijn scanner staat nog bij mijn ouders thuis, is nooit aangesloten geweest op mijn recentere laptops… I’ll see what I can do, maar de foto’s waren echt wel prachtig, sommige zijn nadien uitvergroot geweest tot grote posters! Helaas hadden onze vrienden van de rijkswacht gelijk ook door dat we daar af en toe foto’s kwamen nemen, en kregen we daar een preek dat eigenlijk vanaf het bordje op de Kortrijksesteenweg die oprit behoorde tot de autosnelweg, en dat we dus achter die vangrail (met de camera) ons dus eigenlijk te voet op de autosnelweg bevonden en blablabla… Vanaf dan was het gedaan met fotootjes trekken aldaar… of met knietje tegen de grond rijden… want plots stonden er verdacht vaak rijkswachtcontroles aldaar, vaak met de moto… Net zoals aan de ‘gekende bochten’ aan de Hundelgemsesteenweg aan de R4 in Merelbeke… ook daar hebben we stoten uitgestoken die niet voor publicatie vatbaar waren, maar een paar telefoontjes van een oudere buurtbewoner, en het was ook gedaan…

            Ik ben indertijd nog vaak meegeweest met de journalisten van Motorweek 2, aangezien ik de meeste kende. Heb dus ook in sommige van die boekjes gestaan met mijn moto. Ook daarvoor werd het op den duur van langst om moeilijker om nog stukjes baan te vinden waar men ongestoord spectaculaire foto’s kon nemen, vaak in havengebieden en dergelijke… maar eens een paar lezers konden herkennen waar het was, was het er binnen de kortste keren een half circuit, en kwamen de controles! Sindsdien dienen ook zij steeds meer naar echte circuits te gaan om nog ongestoord foto’s te kunnen nemen…

            Het waren schone tijden… 🙄

              [quote=”kleinekastenteufel”:ocw7w7t4]@ porschky: DIE foto’s moeten wij ZIEN: ter illustratie van het straffe verhaal toch, die kan je ons niet onthouden. 💡 💡 💡 [/quote]

                DIE foto’s moeten wij ZIEN: ter illustratie van het straffe verhaal toch, die kan je ons niet onthouden. 💡 💡 💡

                  😆

                  Ik ga zeker niet ontkennen dat er risico’s zijn, maar ik ben ook de eerste om op te merken dat ik werkelijk situaties meegemaakt heb waar ik op dezelfde plaats en hetzelfde moment WEL een ongeval zou gehad hebben met een auto, daar waar ik toen net geen ongeval had omdat ik met de motor was, en minder plaats nodig had om uit te wijken, zelfs desnoods op een fietspad!! In de meeste van die gevallen door stommiteiten van anderen, en ik zou dan wel bijna altijd ‘in mijn recht geweest zijn’… maar daar ben je vaak vet mee…

                  Ik denk dat we moeten opmerken dat er hoe dan ook een element van geluk mee gemoeid is… soms een beetje geholpen door ervaring, stuurmanskunst, en/of koelbloedigheid. Ik heb bvb ooit eens in Duitsland met mijn moto aan meer dan 220 km/u in een snelle autostradebocht een klapband gehad met de moto. Een splinternieuwe band!! Constructiefoutje!! Stalen gordel binnenin helemaal opengesprongen! (had net daarvoor pieken tot 300/u op de teller gereden… en aan die snelheid wordt een band liefst 27 maal zo warm als aan 100/u!! Blijkbaar was die bewuste band niet opgewassen tegen die temperaturen, ook al had hij een vrijgave tot 310km/u!). Op zo een moment niets tegenkomen is een geluk… doch had ik op dat moment in paniek met remmen dichtgegooid was ik er waarschijnlijk ook niet meer… dus een zekere koelbloedigheid heeft ‘mijn geluk een beetje geholpen’…

                  En soms mag je al de ervaring en koelbloedigheid van de wereld hebben, soms zit het gewoon niet mee! Met mijn 964 Carrera 2 ben ik ooit eens in de oprit van een autostrade meerdere keren rondgegaan, ondanks zeer rustig te rijden. Blijkt dat er voordien een ongeval gebeurde op dezelfde plek, en dat de brandweer de diesel die uitgelopen was niet voldoende weggespoeld had. Ik zat daar maar tegen te sturen voor niks, de wagen tolde gewoon rond, en raakte met zowel de voorzijde als de achterzijde licht de betonnen afrastering… Bilan, toch 168.000 ballen schade, en na 2 dagen meteen buitengegooid bij mijn verzekering (! eerste ongeval ooit, en omnium verzekerd!).

                  Sommige dagen heb je geluk, andere dagen wil het al eens tegenzitten… Of je nu met de moto bent of niet…

                  Toch nog een bedenking omtrent de gevaren van moto’s… Als je echter met een short en T-shirt op een moto rijdt (of nog beter: kort rokje en naylonkousjes… die smelten zo mooi in je huid door de warmte van een schuiver…), en dan op je bek gaat en geschonden bent voor het leven, moet je echter niet bij me komen aandraven met de zielige boodschap dat je ‘pech’ gehad hebt… dan ben je gewoon dom bezig geweest!! Ik heb snel gereden met de moto, ook heel wat circuit gedaan… maar mij zal je NOOIt tegenkomen zonder volledige outfit, NOOIT zonder rugbeschermer… Dat heeft niets met geluk te maken, maar met beseffen waar je mee bezig bent…! En wat dat laatste betreft, als ik sommige bezig zie… 😯

                    Een motor laten varen is dat dan een jetski? 😆

                    Straf verhaal toch wel.
                    Motoren blijven gevaarlijk omdat je niet echt veel bescherming hebt, daarmee dat mij ouders blij waren dat ik op een dag niet met een Harley thuis kwam maar met de cabrio alhoewel ze dat toch ook niet verwacht hadden…

                      strange; ik heb altijd horen zeggen dat er twee soorten mensen waren: die die kunnen tellen en die die niet kunnen tellen… 😉

                      weet je, ik heb bijna ooit eens zelf meegemaakt wat in het filmpje te zien was!!! No shit! We waren aan de op- en afritten aan de Expo Gent aan het ‘oefenen’ met knietje tegen de grond, en ondertussen foto’s aan het maken. op een gegeven moment komt ik daar vrolijk met de knie tegen de grond de autostrade zogezegd opgereden, terwijl een vrachtwagen de autostrade af komt, en meteen over de volle witte lijn op ‘mijn’ baanvak komt! Ik heb dus over een lengte van ongeveer 10 à 15 meter met mijn moto, knie tegen de grond, deels onder de vrachtwagen gereden, tussen de achterwielen en de vooras!! Het was voorbij voor ik het goed en wel besefte, en de motorrijders achter mij hebben hun onderbroek kunnen verkopen nadien aan Jan Hoet… 😆 Op zulke momenten moet je gewoon toegeven dat je enorm geluk gehad hebt… en dat je daar best niet te veel op gaat gaan rekenen… Vandaar dat ik bij de geboorte van mijn kleintje (eigenlijk dus al bij de zwangerschap) mijn conclusies getrokken heb, en na 8 moto’s het motorrijden laten varen heb…

                        Er zijn 2 soorten motorrijders: Deze die reeds gevallen zijn en deze die nog moeten vallen 8)

                        Nu dan toch liever zoals mijn nonkel met de Harley tegen 20km/u uitglijden en ribben kneuzen dan deze gast.

                          vandaar dat motorrijders spreken van ‘lekker plat gaan in de bocht’… 😉

                          Wim

                            Hier zitten ook een paar zware tussen.

                            http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=85384

                              Ouch, Golf II cross country? 😆

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.