Cruise control: bediening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Cruise control: bediening

  • Maker
    Discussie
  • Hey allen,

    Wéér een vraag van me 🙂

    Ik krijg kop noch staart aan de cruise control. Het knopje op de hendel indrukken zou hem moeten activeren, want er staat <- Set/Accel. . Als ik de knop induw gaat een groen lampke op het dashboard branden. Dat lijkt me dus wel snor te zitten. Echter als ik mijn rechtervoet terugtrek begint de wagen te vertragen ?? Ik heb al -als het ware als een gek- die hendel naar links zitten duwen en hem naar mij toe zitten trekken maar niks. Dus, wie heeft een dummy-proof uitleg over hoe de cruise control moet bediend worden? 😳

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Onlangs het zelfde gehad met mijn 964 en het probleem is verholpen met de vervanging van de schakelaar bij het rempedaal, die bleef hangen waardoor de module het verkeerde signaal gaf. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

        👿
        De énige richting waarin ik die hendel niet geduwd had was natuurlijk naar VOOR.
        Duidelijk zijn die tekeningen op de hendel toch niet echt.

        Bedankt Jo ; de cruise control werkt 🙂
        Heb héérlijk aan 52km per uur gecruised deze ochtend 🙄 😆

          [quote=”torig”:1iygxp71]Hey allen,

          Wéér een vraag van me 🙂

          Ik krijg kop noch staart aan de cruise control. Het knopje op de hendel indrukken zou hem moeten activeren, want er staat <- Set/Accel. . Als ik de knop induw gaat een groen lampke op het dashboard branden. Dat lijkt me dus wel snor te zitten. Echter als ik mijn rechtervoet terugtrek begint de wagen te vertragen ?? Ik heb al -als het ware als een gek- die hendel naar links zitten duwen en hem naar mij toe zitten trekken maar niks. Dus, wie heeft een dummy-proof uitleg over hoe de cruise control moet bediend worden? 😳 [/quote] Nadat je het knopje ingedrukt hebt(lichtje is groen ) moet je die hendel eens naar je dashboard toe duwen.

            Jaaaaaaa, maar ik ben met verlof deze week 😆 😆
            Zou beter met de P gaan rijden dan hier rond te surfen 😳

            [size=59:xaj1w6i2]Maar geef zeker toe dat ik ook surf als ik bij een klant zit[/size] 😆 😆

            Genoeg off topic zeker? 😯

              😆 😆
              Toch is’t zo 🙂

              In onze branche geldt in’t algemeen wel dat er al eens rondgesurft wordt.
              Ik zelf heb wel eens nood aan éven gewoon wat anders doen, vooral bij dummy taken die veel tijd in beslag nemen.
              Ook omdat wat ik doe toch een hoge mate van concentratie vergt. Dat hou ik een aantal uren vol, maar als ik me ergens op stuk begin te bijten moet ik toch even de gedachten wat verzetten en dan door mijn nota’s gaan.
              Waarmee ik niet zeg dat in andere jobs onze branche -of andere sectoren- de gevraagde concentratie niet zo hoog is, maar ik heb 5 dagen om een homebrewn enterprise netwerk te leren kennen, de specifieke applicaties die ze zelf geschreven hebben, de data flows tussen die spullen….en dan begint de opdracht maar echt, want ik moet er liefst nog de veiligheidsgaten in vinden. En ‘t enige dat ik heb zijn in scope IP ranges en een netwerkconnectie 🙂

              (nu ja, een consultant die ergens komt om bijvoorbeeld een mailserver te analyseren heeft ook maar een beperkte tijd om te zien hoe die is opgezet en wat er precies schort…. maar doorgaans zal een exchange specialist bijvoorbeeld niet ZO afwijkende zaken zien…of niet eerst de helft van zijn tijd de zaken half zitten reverse engineeren 🙂 )

              Maar allez, ergens heb je gelijk: ik zit een beetje te “niksen”. Mijn rapport van bevindingen tot nu is af, der lopen een paar attacks en verder moet ik wat info vergaren over potentieel andere attack vectoren die ik gemist zou hebben en nog kan uitproberen.
              (soms heb je tijd te kort, soms heb je wat tijd te over…. eerder het 1e dan het 2e doorgaans, maar als na 3u reeds 75% van de windows servers on je beheer vallen op een test van 4 dagen… 😛 )

              Nu ja, gij zit hier ook eh 😆 😆

                Yeah right 😆 😆

                Werk al 20 jaar als ITer dus maak me geen blaaskes wijs 😆 😆 😆

                  [quote=”plumber”:2vk6xeoj]Ivm de RTFM manual inscannen in PDF en vanop je PC lezen.
                  Kan je ook doen alsof je aan het werken bent 😆 😆 [/quote]

                  LOL
                  Ben niet aan het doen alsof, maar zit wat paswoorden en services te bruteforcen en heb dus wat tijd tussendoor 🙂

                    Ivm de RTFM manual inscannen in PDF en vanop je PC lezen.
                    Kan je ook doen alsof je aan het werken bent 😆 😆

                      [quote=”plumber”:2ay9p8yw]Zoals ze bij ons zeggen “RTFM”?? 😯

                      [size=59:2ay9p8yw](read the fucking manual)[/size] 😆 [/quote]

                      Hehe, gelijk heb je.
                      Een topic op’t forum openen valt nog steeds minder op dan tussendoor een dood moment opvullen met een Porsche user guide, vandaar …. 😛

                      Het leek mij nu ook niet zo’n ontzettend moeilijk concept om misschien kort uit te leggen 🙂
                      Zal vanavond eens de manuel erbij nemen.

                      Wim, hm, bedankt voor de tip.
                      In dat geval zal ik verhaal proberen halen bij de garage waar hij van komt.

                      Wim

                        En als hij het dan nog niet doet na het lezen van de RTFM, denk ik dat je aansturings module kapot is, was bij mij ook het geval.
                        Is dan wel een 3.2, maar lichtjes gaven aan dat hij ook in geschakelt was, maar deed ook niks.
                        Niet goedkoop zo’n module.

                          Zoals ze bij ons zeggen “RTFM”?? 😯

                          [size=59:x5om8qdc](read the fucking manual)[/size] 😆

                            😆

                            Toch niet met cruisecontrol Gunther?
                            Het is de bedoeling dat de CC de snelheid constant houdt 🙂

                              [quote=”torig”:3s1zbuqu]
                              Echter als ik mijn rechtervoet terugtrek begint de wagen te vertragen ??
                              [/quote]

                              dat is volkomen normaal hoor roger 😆

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.