cup spiegels: vlak, sferisch, asferisch?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 cup spiegels: vlak, sferisch, asferisch?

• Maker
    Discussie

• Godfried
    Deelnemer

Sinds kort heb ik een 964 uit ’92, model met de cupspiegels dus. De rechterspiegel is een normale, verkleinende spiegel, waarin je een mooi overzicht hebt van wie je achterlaat aan het stoplicht.
      De linkerspiegel die er bij mij opzit is echter vlak, waardoor het beeld van de auto’s achter je veel groter is, maar je veel minder goed het overzicht behoudt. Erg vervelend bij bijvoorbeeld het invoegen, want de dode hoek is behoorlijk groot zo.
      Mijn vragen:
      1. Welke spiegels zaten er origineel op een Europese 964 met cupspiegels? Vlakke, sferische (bol) of asferische (met links een extra verkleinstukje voor de dode hoek)?
      2. Iemand ervaring met het vervangen hiervan? Goed adresje? Ik vind ze onder meer op ebay: http://www.benl.ebay.be/itm/Ausenspiegel-Spiegelglas-Ersatzglas-Porsche-911-964-968-Carrera-Li-Re-sph-Kpl-/221065089415?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3378819187
      Deze verkoper heeft ook gewoon kleefexemplaren die je bovenop je bestaande spiegel moet kleven, maar dat vind ik maar niks…
      3. Tips voor het demonteren & monteren?

Alvast bedankt!
      Godfried

• Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.