Daggie 997 S

  • Maker
    Discussie
  • Hey mannen,

    zoals jullie ondertussen misschien weten, heb ik mijn Nissan GT-R geannuleerd en terug een Porsche gekocht. Het is te moeilijk afscheid nemen …

    Paar foto’s:

    Exterieur:

    Crappy interieurfoto:

    Opties en woordje uitleg op http://www.daggie.be

    Ik heb nog wel enkele ideeën en plannen met de wagen. Oa. 1 van volgende:

    Voorkeur gaat naar optie 2.

    Meer info en foto’s volgen ongetwijfeld 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • Amaai schone bak zulle 8) 8) 8)

        ‘t Is te hopen dat er dit keer geen ijzerzaag aan te pas moet komen 😆
        Als ik destijds ze aan de cayman bezig zag moest ik toch even slikken (aja gij waart toen ne’n bak bier gaan halen dacht ik).

        Anoniem

          8)
          Beste Daggie
          Denk dat het stilletje aan tijd is om eventjes rustig in een hoekje te zitten nadenken om toch maar geen GT3 aan te schaffen ❓

            Da’s gelukkig rubber 🙂
            Dat is er af. De vorige eigenaar heeft wel een schartje op de achterbumper gereden. Ooit laat ik die wel eens herlakken.

            Zoals beloofd aan de velgen/banden leverancier:

            Ik ga nu al jaren bij Crauwels en eigenlijk heeft hij mij nog nooit teleurgesteld, dus blijven we daar nog even gaan. Volgend jaar wordt heel het sticker-gedoe op de auto anders, want ik vind het nu niet heel geslaagd meer …

            Ondanks het feit dat ik relatief tevreden ben van de standaard PASM ophanging, vond ik het toch nodig om voor iets sportiever te gaan .. zeker op circuits met veel hoogteverschillen ala Nordschleife/GP Strecke, kwam de originele te kort … En hij mocht iets lager, zeker met de zilverkleurige OZ velgen.

            KW Variant 3:

            Aangezien hij verlaagd niet in de ondergrondse garage zou kunnen, heb ik ook een HLS2 gekocht:

            Systeem werkt zonder balgen. Ik heb de handleiding eens bekeken, maar ik weet niet of dat een goed idee was. Ik snap wel hoe een standaard ophanging er onder moet, maar dit is toch helemaal iets anders. Hopelijk ziet Crauwels het zitten … Aangezien die op verlof is, gaat het nog wel even duren. Ik had initieel gehoopt voor 19/09 (Porsche Club Geneve @ Dijon Prenois) de ophanging er onder te hebben, maar ik ga wachten tot nadien + tot na onderhoud. Dan heeft Crauwels wat meer tijd en minder druk 🙂 )

            Anoniem

              Circuit restje?

                De velgen van op de foto’s hier zijn GT3-velgen … Daar liggen Michelin PS2 op.
                Momenteel staan er OZ UltraLeggera HLT onder met Michelin Cups..

                Afhankelijk van het weer swap ik velgen ..

                  KNAP !!!!!

                  Veel beter dan die Nissan inderdaad !!!

                  Enkel de velgen vind ik minder, jij ook want je srpeekt van ze te verkopen.

                  Zou er eerder een GT3 ondersteken (= een persoonlijke voorkeur, ik heb ze op mijn carrera 2).

                  De striping is ok en ik zou ook voor optie 2 gaan.

                  Alhoewel als je dan toch voor een striping gaat dan zou ik voor eentje gaan zoals de cayaman cup over het dak en motorkap.

                  Hou ons op de hoogte 😆

                  Gert.

                    Een degelijke vergelijking. Lijkt me als complete leek logisch. Ik heb nog ooit met je gemeeld ivm je Cayman. Veel plezier met de 997S!

                      Op de openbare weg is het verschil eigenlijk niet zo groot. De 997 S accelereert sneller en blijft ook langer accelereren. De 997 S remt ENORM veel beter. De Cayman heeft al goeie bijters, maar de 997 S zijn remvermogen is amper nog vergelijkbaar met de Cayman (niet S). Daarnaast is het rijgevoel wat anders, de 997 S heeft een “zoekende/zweverige” neus terwijl de Cayman makkelijker/duidelijker aanvoelt.

                      Op circuit is het verschil immens. De 997 S is zo enorm veel sneller en kan, ondanks hogere snelheid, veel later remmen. De standaard remblokken zijn super, maar ze gaan maar 1 trackday mee (same goes for Cayman). Als je ze vervangt door bv. gele Pagids kan je veel langer doen met een set remblokken. De zweverige neus wordt eerder een “gebruiksvoorwerp”, remmend de bocht in (= nog later remmen) gaat de neus naar de grond en heb je maximale grip. Misschien is de gewichtsverdeling van de Cayman op papier beter, maar de 997 S vraagt een andere remtechniek. Daarnaast zit de motor op de achterwielen, waardoor je een massa grip hebt. Je kan met een 911 sneller terug op de gas dan met al de rest, op of voor de apex flatout is regel ipv. uitzondering.

                      De Cayman was ik ook sneller beu. Met de 911 rij ik nog elke liever, omdat je ook beter gaat rijden. Net om dat specifieke karakter van de wagen, voelt het aan als een grotere uitdaging …

                      Tenzij om financiële redenen, ga ik niet meer terug …

                        Zeer mooi ! Wat ‘zegt’ het verschil met de Cayman?

                        X

                          Ik volg je blog regelmatig Bart ! Very nice 🙂 ) Have Fun. 8)

                            Trackday Brands Hatch GP:
                            http://vimeo.com/4377055

                            Trackday Brands Hatch GP:
                            http://vimeo.com/4380693

                            Foto’s en uitleg altijd te vinden op http://www.daggie.be/

                            Geniale auto!! Hoe beter ik er mee leer rijden, hoe beter hij wordt ..

                              Mooi mooi !!

                              Prachtige combinatie buitenkleur en dat bruine interieur !!

                              Klasse !!

                              gewoon had ik, degustibus et …, geen zwarte velgen genomen.

                              Maar proficiat en enjoy !!! 😛

                              Gfk807

                                Prachtig Bart !

                                ik zou ook voor optie 2 gegaan zijn… graaf… zou zelfs geneigd zijn die striping (maar dan iets anders) te kopieren op één van mijn volgende projectjes 😆

                                  Da’s genieten Bart!! 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.