De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 475)
    • Vandaar, zoals Foost al zei, gaan kijken !!
      Is imho maar montage, hoogstens 2 nieuwe vervormbare buizen .
      Steenplaat met mistlampen is trouwens van een 3.2 :popcorn:

        Ik vind dat de bumpers “raar” op die groene zitten.
        Alles lijkt scheef te hangen.

          Idd, ik zie het en Dat is nu echt jammer zie Dirk, ik heb daar toch enkele uren van mijn tijd in gespendeerd en de specs van Mush zoveel mogelijk proberen te beantwoorden ….. Ik kom telkens weer bij die coole groene uit. De toestand, looks en prijs zijn van die aard dat ze toch een bezoekje verdient mijn inziens…..

            Die had ik ook al eens gepost en warm aanbevolen, maar de Mush wil ni :happy: :happy: :happy:

              Zelf vind ik de carreras met die accordeon bumpers niet zo geslaagd qua lijn maar deze vond ik toch wat hebben.
              Juist de goede retro look, de juiste janten voor deze uitvoering, een frisse uitstraling, a bad boy’s toy …. Alleen weer die achterruitenwisser……https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-carrera-2-7s-europese-wagen-12-mnd-garantie-benzine-groen-ed08a65e-fc68-485a-e053-e250040a38f9?cldtidx=4

                Dat was wat te moeilijk voor mij DST 😉 😀 😀

                  ‘Het’ gene wat ontbreek is idd de ruitenwisser :mrgreen:

                    correction : essui-glace arrière !! 😀 😀

                      petit ajout: essuie-glace et boîte de vitesses non plus :happy:

                        Des couleurs et des gouts ne se discuttent pas :engeltje:

                          Volgens mij ontbreekt ‘het’ hier wel

                            Deze heeft ‘het’ toch wel IMO :respect2:

                              De Muskaatbruine waar ik het in een andere thread over had…

                              Ik heb wel al een G gehad, maar dat was een 3.0, dus misschien is een 3.2 dan weer een “andere” ervaring?
                              Otoh, gedoe. ‘t Is ne Namerikaan. Beige interieur is totaal mijn ding niet (maar misschien wel door de vingers te zien icm de wondermooie bruine buitenkleur), staat dat spul hier al? Problemen met keuring, inschrijving, etc… Vroeger zou ‘k gedacht hebben… Ondertussen weet ik dat ‘t meestal… Ander en beter gemakkelijker.

                              Vooralsnog met stip op nr. 1 de 964 hierboven. Die krengen hebben bij mij toch een speciaal plaatsje. Maar ik wacht verder af.

                                [quote=”bccars” post=265752][quote=”Jochen” post=265713]Italiaanse Pdk -> Tct.
                                Het is namelijk een Alfa Romeo 4C Spider 1750 Tbi geworden.[/quote]

                                Wat een lekker ding. Is zo een auto die steeds in mijn oog blijft vallen. In die prijsklasse met carbon tub, top Alfa ! Prachtige wagen ! Kom er eens mee naar een porscheforum meeting, please please pretty please. Er zit hier nog iemand met een bangelijk coole krypton groene Lotus Exige 1.8 als ik het goed voor heb. Zou een mooi duo zijn ![/quote]

                                Willen we met de glimlach doen 😀

                                  Een rooie? :mrgreen: :happy: Dat wordt ‘m niet.
                                  De bruine is buiten budget (40k). Budget waar ik me strikt aan hou, anders zou ik waarschijnlijk deze al gaan halen bezichtigen zijn:

                                  Staat voor net geen 45k online.
                                  Kleur niet zo speciaal als de Murano, maar imo héél mooi. Of ‘t mooi (speciaal) genoeg is om er pakweg 40k aan te geven, dat staat nog ter discussie, daar ben ik nog niet aan uit, alleen toen ik dan de letters op de motorkap las dan zou ik ‘m haast wel *moeten* nemen.

                                  Heb de indruk -met het goeie weer- dat er nog een pak meer gelost worden dan anders en dat de prijzen zelfs naar beneden gaan. Al deftige 964’s gevonden (wel 4WD, maar da’s eigenlijk niet erg, had de Murano ook) voor net onder de 40k.
                                  De 964 blijft dan toch wel hoger in de pikorde staan dan een G-type. Als er dus 964’s voor 40k staan, dan mag een G-type niet zoveel kosten (tenzij het, bla, bla, bla)
                                  Van mijn 912 dink ben ik precies een beetje genezen, ik zag een niet onaardige G staan voor 34k, en een paar auto’s verder een andere G, ook niet onaardig maar die moest 39k kosten. Bleek die 2e een 912E te zijn en toen dacht ik “zijn ze nu helemaal gek geworden?”, quasi direct viel dan mijne frang dat ik naar 912 F-types aan’t kijken ben terwijl een mooie 964 evenveel kost 😕

                                  Achja, tijd brengt raad.
                                  PK’s is voor jongetjes met kleine pikjes, als de wissers, het kleur en de versnellingsbak maar goed zit :coolness:
                                  En een achterruitwisser verwijderen kan ik tegenwoordig bijna blind, ik denk dat ik een collectie ga beginnen 😈

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.