De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 475)
    • Da’s alleen bij ottomatikskes dat je die cursus moet volgen :sarcastisch :mrgreen:

        Allez Mush, nen Boxster nog wel, proficiat! :applaus:
        Nu nog avondschool volgen zeker? :mrgreen: :mrgreen:

        47492137.jpg

          Proficiat, de eerste honger is gestild, nu kan je rustig de tijd nemen om die oldie naar je goesting te zoeken….
          Veel plezier ermee…. en ja, ik snap het, wat een kont…. en dat blauw…. knap! :respect2:

            Idd, ne face lift.
            Plan was van direct een andere voorbumper te bestellen met die grote luchthappers zoals de 996 4S en Turbo, maar (wat me tot nu toe nog nooit opgevallen was), zo’n face lift heeft al een andere voorbumper. Niet zo mooi als die met de grote luchthappers, maar wel een pak mooier dan de pré facelifts. Nieuwe bumper staat momenteel dus on hold.

              Proficiat! Ziet er netjes uit! Ene met al een glazen achteruit, veronderstel ik?

                En ik krijg net nog een paar foto’s doorgemaild.
                Ik denk dat ‘t nu duidelijker zal zijn waarom ik zo enthousiast ben…

                28908195_10155399112676616_293748780_n.jpg

                28907609_10155399117486616_1484367624_n.jpg

                Pas op, dat waren de foto’s van *voor* hij hem beginnen polieren is :sarcastisch 8)

                  Thx!! :first:

                  Ik hoop het dat ze er graag zal mee rijden, ze heeft toch net dezelfde afkeer tov automaten als ik :engeltje:

                  En full pelt: liever gij 2 sets lelijke velgen dan ik!! :mrgreen: :happy:
                  Thx, en succes met de verkoop :up:

                    Prijsje?? Da zal wel dan zit ik met 2 sets lelijke velgen. :happy:
                    Veel plezier met de Boxster trouwens. :drink:

                      Proficiat, je madam zal er graag mee rijden! :engeltje:

                        Thx all!! :first:

                        @full pelt: laat ik die velgen nu net nog ietsje lelijker vinden dan die die er nu op liggen. Niet getreurd, de velgen die jij aanbiedt vinden de meeste ook heel mooi, maar ik dus niet 😳 Ik wil je wel altijd een prijsje maken voor de 997 Turbo’s die er nu op liggen :up:


                        @dirk
                        : nee, niet ineens twee aangeschaft, ik wou maar zeggen dat de zoektocht naar een brok roeste antiek nog steeds doorgaat. Die blauwe G die ik hierboven postte staat me wel heel hard aan. Is een 2.7S, heeft de “chroom” koplampenringen, maar is de rest normaal gezien dan ook niet chroom (beslag rond de ramen)? Of was zwarte trim reeds een optie toen?
                        Heb ooit die vraag al eens gesteld (dacht ik) maar weet het antwoord zo 1-2-3 niet meer maar kan dat zwart teruggebracht worden naar chroom? ‘t Is dan ook een blauwe, maar dan zouden er 3 blauwe bij elkaar staan en dat heeft toch ook iets, vooral omdat blauw eigenlijk mijn lievelingskleur is.

                        Ik heb maar één (gekregen) foto van de 986

                        28537022_10155360919746616_845748620_n.jpg

                        Waarop hij mij in eerste instantie totaal niet aansprak, maar daarnet… Die kont buur! Ik heb het hier al verschillende keren gezegd maar ik begin zo’n 986 steeds meer en meer op prijs te stellen.
                        Hij is dus blauw/blauw/blauw. Midnightblue, terwijl mijn 4S Lapisblue is. Ik had afgaand op de foto niet verwacht dat de kleur ZO blauw was. Toen ik de poep zag was ik dus direct om.
                        Net bericht gekregen, als alles verloopt zoals het moet staat hij hier dinsdagmorgen.

                          Boxster+….928…. ? :music:

                            Proficiat dan met je aan-kopen zal ik maar zeggen, had er ook al iemand achter foto’s gevraagd …. :mrgreen: :mrgreen:

                            XXX

                              Top Mush, proficiat.
                              Fotooooooooooooooooooooooo’s 😀 😀 😀

                                Je hebt toch wel minstens 1 fotoke genomen zeker :what:

                                Enne, begrijp ik dat nu goed ? Heb je er ineens twee aangeschaft :think:

                                  ‘t Zelfde verhaal van altijd: poort werd opengetrokken en er ging een flits door mijn zeer beperkte brein van “die gaat mee”. Hij stond er TE mooi bij, TE goed onderhouden en TE blinkend om ‘m niet te nemen. Een hele verademing ivm de roestbrokken en vergane glorie die ik in mijn andere zoektocht steeds maar tegen kom.

                                  I know the feeling :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.