De Grote Porsche Quiz !!!

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s De Grote Porsche Quiz !!!

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Dit zou volgens de info die erbij stond het prototype zijn van de latere 911
      De Porsche T7

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
      • Daar kunnen we mee verder en hebben we hier weer nuttige info staan .
        Zal dadelijk even op zoek gaan naar een nieuwe opgave 😉

ik ken enkel de 2e serie en ja klopt, was ik vergeten te vermelden, een 4-zitter was daar ook bij

Beutler had al 356 carrosserien mogen bouwen voor Porsche vanaf 1948. De eerste stond op het salon van geneve in 1949

De modelserie zoals hierboven voorgestelt, bestond al vanaf 1957.
            De bodemplaat was van een kever en de motor, remmen,… waren van Porsche. Deze serie leek heel goed op de Borgward Isabella’s

De tweede serie werd gebouwd van midden 1960 en deze ombouw koste +-20000 mark; Het nadeel was wel dat de 60pk motor te weinig vermogen had om deze zwaardere wagen voort te bewegen. deze serie leek meer op de engelse sportwagens van welleer. Ook kon er een 4-persoonsmodel gekocht worden

Er zouden zo’n 60-tal coupé’s en cabrio’s gebouwd zijn.

[quote=”911-lover”:60in0lpb]Dat zit zl goed , maar iets wat meer info omtrend de wagen zou ook welkom zijn 😉 [/quote]

Beutler was een carrosserie-bouwer zoals er meerdere waren voor de 356
              reuter, karmann en ook het Belgische D’ieteren
              beutler was heel klein ivm de andere, en kreeg van Dr F Porsche ook toestemming om carrosserie te bouwen “buiten” de 356-norm

Beutler was Zwitsers, er waren nog een paar dergelijk kleine car-bouwers ook in de US

Beutler : volgens mij enkel in de jaren 60 (B en C model, geen A)

ok?

Dat zit zl goed , maar iets wat meer info omtrend de wagen zou ook welkom zijn 😉

een Beutler Porsche

OK , op naarde volgende foto Quizvraag .

Wie kan me meer vertellen over de volgende wagen ❓

Dat is idd helemaal correct .
                      Weet iemand iets meer over deze wagen ?
                      Zoniet ga ik in een paar dagen over naar de volgende opgave

Denk de 914 ?

Niemand voor deze ?

Een volgende wagen die me zeer boeit.
                            Het gaat hier om een ombouw van een bepaalde Porsche .
                            Welke Porsche is hier de basis van .
                            Ikzelf heb ook niet meer info gevonden (op 2 andere foto’s na die ik later plaats , maar het zou leuk zijn als de kenners hier , meer over deze wagen kunnen vertellen .

De antwoorden van the Stig voldoen .
                              Ik zal nog iets meer info hier neerzetten die ik bezit .
                              Volgens de gegevens is dit toch ietsje meer dan gewoon maar een gepimpte 356 . Zeker als je ziet welke waarde deze wagen heeft .
                              Dat wordt niet betaald voor een “gepimpte” Porsche 🙄 😉

La voiture est basée sur une Porsche 356 de 1955 – chassis # 54156. Moteur Porsche 911 3,0 L. Boite cinq. A vendre par Bruce Trenery (Fantasy Junction). Prix : $175,000.

Ik ben net snel te vinden voor “ombouwen” maar deze wagen vind ik persoonlijk subliem .

[quote=”911-lover”:2ovj6uyu]En daarmee zitten we aan de volgende opdracht .

Wie weet er meer te vertellen over deze Porsche ❓

die zag ik eerder wel al ergens op een site

één of andere gekke amerikaan met te veel centen en te weinig smaak die zijn 356 “gepimd” heeft volgens huidige gewoontes in US

Here’s a pretty well-known Porsche that we wouldn’t mind owning. ‘Silver Bullet’ was built by Dune Bodyworks in Melbourne, Australia during the mid-90s, before finding it’s way over to the States.

Toch nog iets gevonden: ‘Silver Bullet’ was built by Dune Bodyworks in Melbourne, Australia

http://germancarscene.com/2008/03/25/fi … er-bullet/

http://www.bornrich.org/entry/1955-pors … icionados/

Dit heb ik er al van gevonden, maar echt een detail over wat het is staat er niet bij, wel nog een paar leuke foto’s.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.